PracaGrupypl.praca.dyskusjeR7 › R7
    From: "_-Stan-_" <s...@p...sos.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: R7
    Date: Wed, 9 Jul 2003 22:29:36 +0200

    Mam kłopoty z uzyskaniem druku R7. Przez długi okres czasu pracy w Polar SA
    Wrocław próbowałem bezskutecznie wywalczyć wyliczenie i dopięcie dokumentów.
    Tłumaczono mi różnie - najczęściej, że będą to robić działami. Mimo wszystko
    próbowałem indywidualnie wypełnić wniosek i złożyć zamykając tym samym ten "
    rozdział". Kłopotów miałem co niemiara. Brak [dla mnie] odpowiednich
    druczków, źle wypełniony dokument, brak załączników, źle wpisane załączniki
    w głównym dokumencie, a totalnie odpowiedż: - Proszę czekać na wyliczenie
    zarobków które będzie robione działami kompleksowo... Jesienią ubiegłego
    roku zwolniono mnie w zwolnieniach grupowych. W ostatnich miesiącach pracy
    odmawiano mi rozliczenia z ZUS podając po kolei dwa powody. Pierwszy iż nie
    jestem pracownikiem , gdyż jestem zwolniony [na co odpowiedziałem iż na
    razie jestem, a zwolnienie będzie za 3 miesiące]. Drugi argument był nie do
    odrzucenia . Stwierdzono, że zgodnie z wytycznymi z ZUS onie nie rozliczają
    zwalnianych pracowników [tym sposobem zostawili na lodzie wielu pracowników
    bez rozliczenia!].....[?]
    Odpuściłem sobie walkę z nieprzyjaznym mi zakładem sądząc naiwnie, iż wezmę
    przy zwolnieniu R7 i sam w ZUS-ie załatwię co trzeba. Przy zwolnieniu nie
    otrzymałem naliczenia zarobków w R7. Kiedy się zorientowałem , iż mogę mieć
    kłopoty z naliczeniem kapitału początkowego wysłałem do zakładu list
    polecony z żądaniem wyliczenia R7. Było to pół roku temu. List pozostał bez
    odpowiedzi.
    Dzisiaj dzwoniłem tam [2 godziny bezskutecznego wydzwaniania po biurach
    gdzie często nikt nie podnosił słuchawki !] i w końcu dowiedziałem się, że
    najprawdopodobniej nie będę miał do końca roku [a wtedy upływa termin
    przedłożenia w ZUS] wystawionego R7 ponieważ "na razie rozlicza się podania
    z maja 2002 [czyli w tym tempie ja byłbym załatwiony w 2004r!] , a poza tym,
    że Whirpool pozwalniał pracowników którzy to naliczali i nie ma komu tego
    rozliczać..." Tak mi mówiono przez telefon. Dzwoniłem do Państwowej
    Inspekcji Pracy. Tam mi powiedzieli, że przepisy są sprzeczne i mimo iż ja
    mam termin rozliczenia to Polar nie ma określonego czasu na wystawienie R7.
    I że nie widzą niezgodności z prawem pracowniczym [?] Co to się dzieje w
    państwie polskim i takich zakładach jak Polar ? Czy ja coś przeoczyłem, czy
    to faktycznie szambo ?
    Stan