PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista - pytania

  • 11. Data: 2008-01-30 19:42:45
    Temat: Re: Programista - pytania
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Al" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fnqefd$4om$1@inews.gazeta.pl...
    > jaQbek <j...@s...eu> napisał(a):
    > Nie pisalem ze 5 lat komercyjnie. Niedawno skonczylem studia,
    A to się nie zrozumieliśmy. Bo zrozumiałem, że masz 12 lat doświadczenia w
    programowaniu, w tym 5 jako zawodowy programista. Skoro jednak zrobienie klienta
    do Firebirda to była praca na studiach, to zwracam honor.

    >a wczesniej nie pracowalem w zadnej firmie.
    Szkoda

    > Tak wiec moje doswiadczenie podsumowalem tylko niekomercyjnie i pytalem o
    > szanse na rynku.
    Przede wszystkim w każdym LM chwal się tym, co zrobiłeś, co umiesz, jakie masz
    mocne strony. Poza tym zapewne masz jakieś 2 - 3 działki tematyczne, w których
    jeśli chodzi o progamowanie czujesz się najlepiej. Mam tu na myśli specyfikację
    typu klienta. Ja np. zawsze chciałem tworzyć duże systemy dla banków i w końcu
    trafiłem do firmy, gdzie się tym zajmuję. Zastanów się co lubisz i tam uderzaj.

    > Tak jak pisales, wlasnie obawiam sie ze mam mierna znajomosc jesli chodzi o
    > technologie biznesowe. I mam nadzieje ze w pracy bede mial okazje tego sie
    > nauczyc, a pracodawca nie bedzie zdziwiony, ze jako ktos, kto dlubal w domu
    > niewiele o tym wie.
    Spokojnie, jeśłi jesteś po studiach, to w pracy wielu rzeczy się nauczysz.
    Najważniejsze teraz, abyś wykazał się zdolnością do szybkiego opanowywania nowej
    wiedzy i umiejętności, oraz otwartością umysłu.

    > Co do mojego programu do zarzadzania baza, to zgodze sie ze nie jest to
    > wybitny program, raczej bez problemu go zrobilem, ale jest do zrobiony konca.
    I chwal się tym!
    Powiedz mi tylko, czy poza C++ znasz jakieś inne języki, technologie?

  • 12. Data: 2008-01-30 19:50:33
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Al" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    Na p.p.o. o2 ogłasza się, że szuka programisty C++

  • 13. Data: 2008-02-01 14:14:40
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 29 Sty, 11:11, "Al" <l...@W...gazeta.pl> wrote:

    > A chcac pracowac pewnie zlapie sie
    > pierwszej, myslac ze nie nadarzy sie okazja.

    I łap. Masz małe szanse żeby coś naprawdę świetnego znaleźć od razu,
    bez znajomości rynku. Zazwyczaj zostaniesz przyjęty na 3-miesięczny
    okres próbny, a ten czas możesz wykorzystać na szukanie lepszej
    oferty.

    --
    mihau

  • 14. Data: 2008-02-01 14:22:17
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 28 Sty, 11:22, "Al" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > jakies 5 lat w C++

    To coraz mniej popularny język w dzisiejszych czasach. Warto by to
    podeprzeć znajomością czegoś innego, jeśli nie przerzucić się w ogóle.
    Dziś trudno nie znaleźć pracy znając np. Pythona czy Javę.

    --
    mihau

  • 15. Data: 2008-02-01 23:22:20
    Od: pw <p...@o...pl>

    mihau pisze:

    > To coraz mniej popularny język w dzisiejszych czasach. Warto by to
    > podeprzeć znajomością czegoś innego, jeśli nie przerzucić się w ogóle.
    > Dziś trudno nie znaleźć pracy znając np. Pythona czy Javę.

    Co Ty za bzdury wypisujesz. Policz na swoim komputerze programy napisane
    w C++ i pozostałe. C++ jest najważniejszym i najpowszechniejszym
    językiem używanym w dzisiejszych czasach i to się nie zmieni, bo nie ma
    konkurencji zdolnej mu zagrozić. Kolega napisał, że używał Qt, więc miał
    kontakt z najpotężniejszym duetem jaki istnieje.
    Python i pomyłka zwana Javą to miękkie programowanie - dla mniej ambitnych.

    Pozdrawiam
    pw

  • 16. Data: 2008-02-02 00:03:19
    Od: Jakub Kaniewski <j...@c...gmail.com>

    pw pisze:
> [...]
    > w C++ i pozostałe. C++ jest najważniejszym i najpowszechniejszym
    > językiem używanym w dzisiejszych czasach i to się nie zmieni, bo nie ma
    Może programy desktopowe faktycznie najczęściej są pisane w C++ (ale
    coraz częściej jest to też .NET). Rzecz w tym że aplikacje sprzedawane w
    milionach egzemplarzy i instalowane przez użytkowników na pulpicie to
    niewielki procent tego co się programuje. Gros pracy programistów na
    świecie to aplikacje webowe i biznesowe systemy zamknięta (tutaj
    praktycznie rządzi Java EE).

    > Python i pomyłka zwana Javą to miękkie programowanie - dla mniej ambitnych.
    Bzdury - nie schodźmy do poziomu dziecka z piaskownicy, są rzeczy gdzie
    przynajmniej na razie C++ jest bezkonkurencyjny (programowanie
    niskopoziomowe, systemy operacyjne, obliczenia, gry), ale są też takie
    do których się nie nadaje (modułowe systemy biznesowe)

    J.K.

  • 17. Data: 2008-02-02 00:21:54
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 2 Lut, 00:22, pw <p...@o...pl> wrote:

    > Co Ty za bzdury wypisujesz. Policz na swoim komputerze programy napisane
    > w C++ i pozostałe.

    Z używanych przeze mnie na co dzień w C++ napisano tylko Firefoksa,
    według moich najlepszych informacji. Choć i tak jego wielki kawał to
    JavaScript. To już pythonowych aplikacji więcej używam.

    Poza tym programowanie to nie tylko aplikacje na desktop. Pokażesz mi
    dla przykładu 3 serwisy webowe napisane w C++?

    > C++ jest najważniejszym i najpowszechniejszym
    > językiem używanym w dzisiejszych czasach i to się nie zmieni, bo nie ma
    > konkurencji zdolnej mu zagrozić.

    Co do powszechności, to skłaniałbym się raczej ku zwykłemu C.

    Zagrozić C++ na pewno nie można w skomplikowaniu, trudności
    debugowania i obawach jak zbuduje się w innym kompilatorze. I w
    grubości podręczników.

    > Kolega napisał, że używał Qt, więc miał
    > kontakt z najpotężniejszym duetem jaki istnieje.

    Hmm... Spojrzę znowu w mój komputer, w poszukiwaniu tego
    najpotężniejszego duetu...

    JEDNA aplikacja. Ostatnio uruchamiana chyba z pół roku temu. Jest, bo
    zapomniałem usunąć :)

    Owszem, jest KDE i są projekty embedded z Qt. Chwała im za to. Ale
    nazywanie tego najpotężniejszym, to nadużycie.

    > Python i pomyłka zwana Javą to miękkie programowanie - dla mniej ambitnych.

    To dla najambitniejszych jest pewnie assembler albo nawet kod
    maszynowy? Nie dość, że twarde, to jeszcze długie.

    Za Javą też nie przepadam, ale jej powszechności to nie zmniejszy. Co
    do Pythona, to daje możliwość błyskawicznego stworzenia sporej
    aplikacji, której pisanie w C/C++ zajęłoby wielokrotnie więcej czasu.
    Dość przydatne, gdy wydajność kodu nie jest bardzo istotna. A jak
    jest, można łatwo dołączyć moduły w C. I stąd moja zachęta do poznania
    kilku języków.

    --
    mihau

  • 18. Data: 2008-02-02 16:27:45
    Od: pw <p...@o...pl>

    Jakub Kaniewski pisze:
> [...]
    > niewielki procent tego co się programuje. Gros pracy programistów na
    > świecie to aplikacje webowe i biznesowe systemy zamknięta (tutaj

    Nie jestem pewien co do tego rządzenia Javy. Kupę softu biznesowego
    napisane jest w jakimś egzotycznym badziewiu typu Oracle Forms czy X++,
    przy którym Java to rzeczywiście postęp. Poza tym rynek ten rządzi się
    swoimi prawami, w którym szeroko pojęta ergonomia aplikacji dla
    użytkownika jak i łatwość jej rozwoju przez programistów są rzeczami co
    najwyżej trzeciorzędnymi. W tej branży najważniejsze są pieniądze i
    układy. Także przy wyborze środowiska programistycznego nikt tam nie
    patrzy na jego rzeczywistą przydatność do realizacji zadania. Najwyżej
    programiści się będą męczyć.
    Dlatego rynek "desktopowy" dużo lepiej filtruje środowiska
    programistyczne. Przez to sito Java się najczęściej nie przedostaje.

> [...]
    > niskopoziomowe, systemy operacyjne, obliczenia, gry), ale są też takie
    > do których się nie nadaje (modułowe systemy biznesowe)

    Jasne, że do przeglądarki C++ się nie nadaje, ale Java też nie, ze
    względu na zbyt niską ergonomię interfejsu użytkownika. Tam gdzie C++
    jest nieodpowiedni są języki skryptowe.

    Przekonywanie kogoś zainteresowanego programowaniem w C++ (jak to robi
    mihau), żeby przekwalifikowywał się na Javę - język, którego możliwości
    są jakimś małym podzbiorem możliwości oferowanych przez C++ - jest wg
    mnie przegięciem i brakiem szacunku.

    Pozdrawiam
    pw

  • 19. Data: 2008-02-02 17:00:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-02, pw <p...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Dlatego rynek "desktopowy" dużo lepiej filtruje środowiska
    > programistyczne. Przez to sito Java się najczęściej nie przedostaje.

    Trochę palnąłeś głupotkę. Nikt w biznesie nie będzie się pakować w coś,
    z czym programiści muszą się 'męczyć' bez wyraźnego powodu [1]. Choćby
    z tego prostego powodu, że im trzeba za to męczenie się - zapłacić
    i to dobrze.

    > Jasne, że do przeglądarki C++ się nie nadaje, ale Java też nie, ze
    > względu na zbyt niską ergonomię interfejsu użytkownika.

    Dawno nie miałeś kontaktu z Javą, prawda?

> [...]
    > mihau), żeby przekwalifikowywał się na Javę - język, którego możliwości
    > są jakimś małym podzbiorem możliwości oferowanych przez C++ - jest wg

    On go przekonuje, żeby spróbował technologiach obecnie poszukiwanych
    na rynku. Zaimplementuj w takim C++ sensowną aplikację rozproszoną
    i wieloplatformową. Założę się o co chcesz, że w Javie takie rzeczy
    się zrobi znacznie szybciej.

    [1] Przy czym powodem może być np. konieczność zapewnienia działania
    czegoś napisanego wiele lat wcześniej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2008-02-02 18:14:55
    Od: Jakub Kaniewski <j...@c...gmail.com>

    > Jasne, że do przeglądarki C++ się nie nadaje, ale Java też nie, ze
    > względu na zbyt niską ergonomię interfejsu użytkownika. Tam gdzie C++
    > jest nieodpowiedni są języki skryptowe.

    Języki skryptowe też mają swoje miejsce na rynku, może nie PHP, które
    IMHO powstawało w dosyć chaotyczny sposób i nawet obecnie nie jest do
    końca spójne. Ale Ruby czy Python są naprawdę dobre do robienia
    front-endów i niezbyt zaawansowanych back-endów.

> [...]
    > mihau), żeby przekwalifikowywał się na Javę - język, którego możliwości
    > są jakimś małym podzbiorem możliwości oferowanych przez C++ - jest wg
    Zgodzę się że Java jest podzbiorem C++, bo jest napisana w C/C++ :) Są
    pewne rzeczy (jakie to już inna kwestia) których implementacja w Javie
    jest skomplikowana/mało wydajna. Wszystko co jest napisane w Javie da
    się przepisać w C++. Tylko problemem jest złożoność implementacji -
    jeżeli podobny problem zajmie w C++ 100 linii kodu, w Javie 20, a w
    Rubym 5 to jednak nie opłaca się wybierać tego pierwszego języka.

    A wracając do głównego tematu - różne języki programowania współistnieją
    obok siebie i nie ma co tak dogmatycznie do tego podchodzić. Każdy
    powinien zajmować się tym co go kręci - a najlepszą kasę trzepią teraz
    programiści COBOLA, bo ostało się ich niewielu, a polskie banki na trzy
    litery ciągle mają cześć systemów w tym napisaną :)

    Pozdrawiam
    J.K.