PracaGrupypl.praca.dyskusje › przeniesienie DG

  • 1. Data: 2008-01-28 18:30:29
    Temat: przeniesienie DG
    Od: "tomOnet" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wlasnie koncze budowe domu i jeszcze nie jestem tam zameldowany, natomiast
    musze w ciagu 2 miesiecy zalozyc firme. Musialbym to zrobic w miejscu
    zameldowania, czyli jakies 500 km... Jak wyglada sprawa przeniesienia
    miejsca prowadzenia dzialalnosci? Czyli DG zakladam w miescie, gdzie jestem
    zameldowany, a po wprowadzeniu sie do noweg miejsca (gdzie nieoficjalnie juz
    teraz mieszkam), melduje tez dzialanosc. Czy to jakas wielka papierkologia,
    jakies koszty?

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2008-01-28 19:48:06
    Temat: Re: przeniesienie DG
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Użytkownik "tomOnet" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > juz
    > teraz mieszkam), melduje tez dzialanosc. Czy to jakas wielka

    Odradzam. Lepiej od razu załóż tam gdzie będziesz ją na stałe prowadził.
    Albo poczekaj z założeniem miesiąc lub dwa aż się przeprowadzisz.
    Działalność raz załozoną w 1 mieście musisz potem "założyć" w drugim mieście
    (po kolei Urząd Miasta, GUS, ZUS, US) Właściwie te same formularze raz
    jeszcze plus formularze zmieniające dane i wypisujące cię ze starego miejsca
    DG. Wszystko na bazie dokumentów raz juz złozonych w swoim starym mieście.
    Czyli przykładowo: z wpisem do Urzędu Miasta (starego) o zmianę danych. Z
    tym wpisem ze zmienionymi danymi do Nowego urzędu Miasta o wydanie nowego
    wpisu. Z tym nowym wpisem do wszystkich nowych urzędów w nowym mieście.
    Dalej podobny sposób inne urzędy. Przerabiałam to. Było bardziej kłopotliwe
    niz samo zakładanie działalności po raz pierwszy.

    pozdrawiam,
    o.

  • 3. Data: 2008-01-28 20:04:20
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-28 19:30 [tomOnet] napisał(a):
    > Musialbym to zrobic w miejscu
    > zameldowania, czyli jakies 500 km...

    A dlaczego? Działalność można zarejestrować pod dowolnym adresem. Ważne
    byś miał prawo do miejsca (własność, dzierżawa, najem, co bądź).

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::