PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista - pytania › Re: Programista - pytania
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Programista - pytania
    Date: 2 Feb 2008 18:00:30 +0100

    On 2008-02-02, pw <p...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > przy którym Java to rzeczywiście postęp. Poza tym rynek ten rządzi się
    > swoimi prawami, w którym szeroko pojęta ergonomia aplikacji dla
    > użytkownika jak i łatwość jej rozwoju przez programistów są rzeczami co
    > najwyżej trzeciorzędnymi. W tej branży najważniejsze są pieniądze i
    > układy. Także przy wyborze środowiska programistycznego nikt tam nie
    > patrzy na jego rzeczywistą przydatność do realizacji zadania. Najwyżej
    > programiści się będą męczyć.
    > Dlatego rynek "desktopowy" dużo lepiej filtruje środowiska
    > programistyczne. Przez to sito Java się najczęściej nie przedostaje.

    Trochę palnąłeś głupotkę. Nikt w biznesie nie będzie się pakować w coś,
    z czym programiści muszą się 'męczyć' bez wyraźnego powodu [1]. Choćby
    z tego prostego powodu, że im trzeba za to męczenie się - zapłacić
    i to dobrze.

    > Jasne, że do przeglądarki C++ się nie nadaje, ale Java też nie, ze
    > względu na zbyt niską ergonomię interfejsu użytkownika.

    Dawno nie miałeś kontaktu z Javą, prawda?

    > Przekonywanie kogoś zainteresowanego programowaniem w C++ (jak to robi
    > mihau), żeby przekwalifikowywał się na Javę - język, którego możliwości
    > są jakimś małym podzbiorem możliwości oferowanych przez C++ - jest wg
    > mnie przegięciem i brakiem szacunku.

    On go przekonuje, żeby spróbował technologiach obecnie poszukiwanych
    na rynku. Zaimplementuj w takim C++ sensowną aplikację rozproszoną
    i wieloplatformową. Założę się o co chcesz, że w Javie takie rzeczy
    się zrobi znacznie szybciej.

    [1] Przy czym powodem może być np. konieczność zapewnienia działania
    czegoś napisanego wiele lat wcześniej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl