PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista - pytania › Re: Programista - pytania
    From: pw <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista - pytania
    Date: Sat, 02 Feb 2008 17:27:45 +0100

    Jakub Kaniewski pisze:
    > Może programy desktopowe faktycznie najczęściej są pisane w C++ (ale
    > coraz częściej jest to też .NET). Rzecz w tym że aplikacje sprzedawane w
    > milionach egzemplarzy i instalowane przez użytkowników na pulpicie to
    > niewielki procent tego co się programuje. Gros pracy programistów na
    > świecie to aplikacje webowe i biznesowe systemy zamknięta (tutaj
    > praktycznie rządzi Java EE).

    Nie jestem pewien co do tego rządzenia Javy. Kupę softu biznesowego
    napisane jest w jakimś egzotycznym badziewiu typu Oracle Forms czy X++,
    przy którym Java to rzeczywiście postęp. Poza tym rynek ten rządzi się
    swoimi prawami, w którym szeroko pojęta ergonomia aplikacji dla
    użytkownika jak i łatwość jej rozwoju przez programistów są rzeczami co
    najwyżej trzeciorzędnymi. W tej branży najważniejsze są pieniądze i
    układy. Także przy wyborze środowiska programistycznego nikt tam nie
    patrzy na jego rzeczywistą przydatność do realizacji zadania. Najwyżej
    programiści się będą męczyć.
    Dlatego rynek "desktopowy" dużo lepiej filtruje środowiska
    programistyczne. Przez to sito Java się najczęściej nie przedostaje.

    > Bzdury - nie schodźmy do poziomu dziecka z piaskownicy, są rzeczy gdzie
    > przynajmniej na razie C++ jest bezkonkurencyjny (programowanie
    > niskopoziomowe, systemy operacyjne, obliczenia, gry), ale są też takie
    > do których się nie nadaje (modułowe systemy biznesowe)

    Jasne, że do przeglądarki C++ się nie nadaje, ale Java też nie, ze
    względu na zbyt niską ergonomię interfejsu użytkownika. Tam gdzie C++
    jest nieodpowiedni są języki skryptowe.

    Przekonywanie kogoś zainteresowanego programowaniem w C++ (jak to robi
    mihau), żeby przekwalifikowywał się na Javę - język, którego możliwości
    są jakimś małym podzbiorem możliwości oferowanych przez C++ - jest wg
    mnie przegięciem i brakiem szacunku.

    Pozdrawiam
    pw