PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista - pytania › Re: Programista - pytania
    From: mihau <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista - pytania
    Date: Fri, 1 Feb 2008 16:21:54 -0800 (PST)

    On 2 Lut, 00:22, pw <p...@o...pl> wrote:

    > Co Ty za bzdury wypisujesz. Policz na swoim komputerze programy napisane
    > w C++ i pozostałe.

    Z używanych przeze mnie na co dzień w C++ napisano tylko Firefoksa,
    według moich najlepszych informacji. Choć i tak jego wielki kawał to
    JavaScript. To już pythonowych aplikacji więcej używam.

    Poza tym programowanie to nie tylko aplikacje na desktop. Pokażesz mi
    dla przykładu 3 serwisy webowe napisane w C++?

    > C++ jest najważniejszym i najpowszechniejszym
    > językiem używanym w dzisiejszych czasach i to się nie zmieni, bo nie ma
    > konkurencji zdolnej mu zagrozić.

    Co do powszechności, to skłaniałbym się raczej ku zwykłemu C.

    Zagrozić C++ na pewno nie można w skomplikowaniu, trudności
    debugowania i obawach jak zbuduje się w innym kompilatorze. I w
    grubości podręczników.

    > Kolega napisał, że używał Qt, więc miał
    > kontakt z najpotężniejszym duetem jaki istnieje.

    Hmm... Spojrzę znowu w mój komputer, w poszukiwaniu tego
    najpotężniejszego duetu...

    JEDNA aplikacja. Ostatnio uruchamiana chyba z pół roku temu. Jest, bo
    zapomniałem usunąć :)

    Owszem, jest KDE i są projekty embedded z Qt. Chwała im za to. Ale
    nazywanie tego najpotężniejszym, to nadużycie.

    > Python i pomyłka zwana Javą to miękkie programowanie - dla mniej ambitnych.

    To dla najambitniejszych jest pewnie assembler albo nawet kod
    maszynowy? Nie dość, że twarde, to jeszcze długie.

    Za Javą też nie przepadam, ale jej powszechności to nie zmniejszy. Co
    do Pythona, to daje możliwość błyskawicznego stworzenia sporej
    aplikacji, której pisanie w C/C++ zajęłoby wielokrotnie więcej czasu.
    Dość przydatne, gdy wydajność kodu nie jest bardzo istotna. A jak
    jest, można łatwo dołączyć moduły w C. I stąd moja zachęta do poznania
    kilku języków.

    --
    mihau