PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista - pytania

  • 51. Data: 2008-02-08 12:29:57
    Temat: Re: Programista - pytania
    Od: Robert Sajdok <r...@g...com>

    On 5 Lut, 08:20, "Waldek M." <w...@l...localdomain> wrote:

    > Ciekawe. Na mojej maszynie (1.5 GB RAM, P4 2.4 GHz) sztandarowy
    > produkt czyli Eclipse po kilku godzinach zostawienia bez opieki, zżera
    > wszystkie zasoby i jedyne, co można nim. Podobne doświadczenia
    > mają niemal wszyscy ludzie z mojego projektu, którzy go używają
    > (ok. 15-20 osób).
    > A są mniejsze narzędzia, jak np. MIB Browser, które robią to
    > samo jeszcze szybciej.

    No widzisz. Może to twoja aplikacja, którą piszesz w Eclipse ma memory
    leaks :)

    --
    Robert Sajdok (Ris)

  • 52. Data: 2008-02-08 12:36:51
    Od: Robert Sajdok <r...@g...com>

    On 8 Lut, 13:27, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Zwięzły to jest Python. Java jest cholernie nadtypiczna. ;)

    Silne typowanie cię tak męczy ;) ? To masz groovy, scala, jruby
    wszystko korzysta JVM.

    --
    Robert Sajdok (Ris)

  • 53. Data: 2008-02-10 01:56:53
    Od: t...@g...com

    On 28 Sty, 11:22, "Al" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > 1. Jak to jest. Ciagle czytam ze firmy potrzebuja programistow, nawet do
    > klepania kodu. Zlozylem CV do 12 firm, czekam juz tydzien i zero odezwu.
    odpowiedz jest jedna.
    Nie umiałes sie po prostu sprzedac.

    Zmien CV, drąż temat, szukaj dobrych firm,patrz po nowo powstałych itp
    itd.
    Nie wysyłaj do dziadów bo oni szukają taniochy.
    szukaj najlepiej za granicą.
    Angole niezle płacą informatykom :)

  • 54. Data: 2008-02-11 07:32:04
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Fri, 8 Feb 2008 04:29:57 -0800 (PST), Robert Sajdok napisał(a):

    > No widzisz. Może to twoja aplikacja, którą piszesz w Eclipse ma memory
    > leaks :)

    Tia, zwłaszcza że jej pod Eclipse nie uruchamiam :-)
    Używam go jako edytora i przeglądarki kodu (całkiem niezłej,
    swoją drogą) - natomiast kompilacja przebiega zupełnie gdzie
    indziej.

    No i używałbym dalej, gdyby Eclipse nie był tak "ciężki";
    niestety jest jak jest i w końcu wróciłem do Vima.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 55. Data: 2008-02-14 20:30:48
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <a...@i...go
    oglegroups.com> Robert Sajdok napisal(a):

    > Tylko, że tą w c++ będzie się pisało 10 razy dłużej.

    Podobne teksty słychać przy porównaniach Javy i Pythona na ten przykład :)

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 56. Data: 2008-02-14 20:30:49
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <4...@i...go
    oglegroups.com> Robert Sajdok napisal(a):

    > Silne typowanie cię tak męczy ;) ? To masz groovy, scala, jruby
    > wszystko korzysta JVM.

    Ja w kwestii formalnej. Panowie nie mylmy silnego typowania ze statycznym
    typowaniem, bo to są dość niezależne kwestie. Zarówno Java i Python są
    silnie typowanymi językami, gdzie każdy obiekt ma dokładnie określony typ.
    Natomiast - w przeciwieństwie do Javy - Python jest dynamicznie typowany,
    więc zmienne są tylko etykietkami nie niosącymi żadnej informacji o typie
    obiektu do którego się odwołują.

  • 57. Data: 2008-02-15 12:15:52
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <fo25o9$b77$1@atlantis.news.tpi.pl> pw napisal(a):

    > Nie jestem pewien co do tego rządzenia Javy. Kupę softu biznesowego
    > napisane jest w jakimś egzotycznym badziewiu typu Oracle Forms czy X++,
    > przy którym Java to rzeczywiście postęp.

    Nie znam X++, więc się nie wypowiem o nim, ale nie rozumiem dlaczego
    uważasz Oracle Forms za egzotyczne i badziewne. Nie jest to technologia
    masowa, bo należy do jednego producenta i kosztuje dość słono.
    Formsy skupiają się na deklaratywnym tworzeniu aplikacji mocno
    ograniczając pisanie kodu do niezbędnego minimum. Moim zdaniem
    to jest dobre w przypadku tworzenia aplikacji opartych na bazie danych,
    szumnie zwanych biznesowymi. Do zrobienia gierki, pakietu biurowego,
    czy komunikatora zupełnie się nie nadają, ale to przecież oczywiste.
    Ponadto taka aplikacja dzięki zastosowaniu serwera aplikacyjnego
    nie stawia końcówkom użytkownika wielkich wymagań, poza posiadaniem
    przeglądarki i JVMa. Z perspektywy użytkownika jest to jednak aplet javy,
    a nie siermiężna strona htmlowa, więc interakcja z użytkownikiem jest bardzo
    dobra. Klient ma wrażenie jakby pracował na aplikacji desktopowej
    z wygodnym interfejsem zarówno przez myszkę, jak i klawiaturę!
    Aczkolwiek trochę szkoda, że Oracle całkowicie zrezygnował z wersji
    klient-serwer Formsów, i obecnie nie można wyeliminować serwera aplikacji.
    Reasumując myslę, że troszkę niedoceniasz Formsów.

  • 58. Data: 2008-02-15 19:08:23
    Od: pw <p...@o...pl>

    Piotr M Kuć pisze:
> [...]
    > ograniczając pisanie kodu do niezbędnego minimum. Moim zdaniem
    > to jest dobre w przypadku tworzenia aplikacji opartych na bazie danych,

    Dlaczego egzotyczne odpowiedziałeś sobie sam. Badziewne, ponieważ nie
    istnieje możliwość stworzenia w tym ergonomicznego interfejsu dla
    użytkownika. Takie rzeczy jak skalowalność, konfigurowalność
    międzymordzia dla tego narzędzia nie istnieją. Brak jakiejkolwiek
    hierarchii "kontrolek". Ile byś nie układał zawsze będzie krzywo, a w
    czasie wykonania będą wyłazić jedne spod drugich. Stworzenie ogólnego
    kodu graniczy z cudem - jeśli uda się zrobić coś co będzie można
    wykorzystać w paru formularzach, kod będzie wyglądał tragicznie (nie
    istnieje pojęcie zmiennej poza prostymi typami wbudowanymi). Podobnie
    uzyskanie dynamicznego zachowania często nie jest możliwe. Pisanie w tym
    oznacza brak rozwoju dla "programisty", a właściwie powoduje jego
    cofanie się w rozwoju - uczy złych nawyków. To jest tragedia.

    Pozdrawiam
    pw