PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista bez wykształcenia technicznego.

  • 11. Data: 2007-06-06 08:37:06
    Temat: Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Any User" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:f44f9k$269a$2@opal.icpnet.pl...
> [...]

    Mam przed sobą książkę: "Access 2002 Projektowanie baz danych" z serii
    "Księga eksperta".
    O autorach: "...Tom Howe... skończył w roku 1982 prawo w... i od tego czasu
    pracował jako adwokat. Zmęczony zawodem prawnika, zdecydował się zmienić
    zawód na rozwijający się bardziej dynamicznie - zajął się tworzeniem
    oprogramowania... "

    Twoje wykształcenie nie powinno stanowić przeszkody. Może stanowić atut.
    Ważniejsze jest to, jaki jest Twój dotychczasowy dorobek, jaką wiedzą i
    doświadczeniem możesz pochwalić się jako kandydat. No i umiejętność
    prezentacji tego co potrafisz.
    Osobiście znam dwóch samouków, programistów bazodanowych (wykształcenie
    średnie techniczne, matura), którzy całkiem nieźle żyją z projektowania
    aplikacji bazodanowych (VFP, J2EE, Oracle).

    W większym mieście w Polsce raczej tak. Zależy od miasta.
    Dla 2000PLN nie warto być programistą, chyba, że zależy Ci na zdobyciu
    doświadczenia w tzw. młodym dynamicznym zespole... ;-)

    > Na wykształcenie formalne wiele firm nie patrzy. Istotne są Twoje
    > umiejętności, oraz podejście do pracy. Jeśli umiesz szybko programować i
    > nie masz podejścia typowego dla wielu bywalców tej listy dyskusyjnej,

    Co to znaczy, że szybko?

    > tj. 8 godzin i do domu, choćby się wszystko waliło, ale raczej jesteś
    > skłonny do poświęceń, to jak najbardziej jesteś w stanie tyle zarobić.

    Z tym poświęceniem dla pracodawcy, bym nie przesadzał. Jeśli masz poświęcić
    się, rób to dla Siebie, o ile skorzysta na tym Twoja kieszeń, wiedza,
    doświadczenie... ale nie identyfikuj się zbytnio z firmą, która ma Tobie do
    zaoferowania jedynie 2kpln za wydajną pracę, z mglistą perspektywą awansu
    lub w ogóle. Frajerzy wyginęli na wojnie. ;-D
    W warunkach gospodarki rynkowej każdy jest 'małym kapitalistą' i powinien
    umieć liczyć.
    Jeśli pracodawca, przelożony chce Cię wykorzystać, rób to samo wobec niego,
    albo olej go po prostu.

    Jak najbardziej.

  • 12. Data: 2007-06-06 11:26:33
    Od: Jakub Wartak <j...@p...com.pl>

    x...@g...com wrote:

    > Trudno zaprzeczyć że nie wygląda to dobrze, ale kiedy szukałem pracy
    > byłem w takiej sytuacji że musiałem brać co było :( Z moim
    > administrowaniem nie jest też tak najgorzej. Mam CCNA i RHCE tylko że
    > w mojej mieścinie to do niczego się nie przydaje.

    Nie wierze, wiec napisz mi to raz jeszcze: MASZ RHCE I ZARABIASZ 1000zl ?
    Zmien prace i miasto! Juz! Ktos Cie bardzo wykorzystuje i w dodatku psujesz
    rynek! Jaki rejon kraju???

    Nie wiem jakie masz doswiadczenie ale na moj gust 3000-5000 nie powinno byc
    _ZADNYM_ problemem z wiedza poparta RHCE.

    --
    Jakub Wartak
    http://vnull.pcnet.com.pl/

  • 13. Data: 2007-06-06 11:54:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    A czy pierwsi programiści mieli wyższe wykształcenie infromatyczne ze
    specjalnością programowanie maszyn cyfrowych ? :)
    Nie mieli, a programowanie wtedy było jakby mniej łatwe i mniej przejrzyste
    niż teraz.
    Czy pierwsi piloci mieli licencję pilota i jakieś śmieszne uprawnienia ?
    Czy pierwsi kierowcy / konstruktorzy mieli prawa jazdy i homologację
    pojazdów ?

    Głowa do góry - dasz radę, a gdzie Ci będzie brakowało wiedzy tam sobie
    doczytasz, doszkolisz się i będzie dobrze.
    Nie rzucaj się tylko od razu na programowanie systemów od których zależy
    życie i bezpieczeństwo ludzi :))))))
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2007-06-06 20:01:51
    Od: "john" <j...@y...com>

    ale pieprzysz jak typowy lamer ze wsi, widac ze nie masz zielonego pojecia o
    pracu informatyka a tym bardziej programisty, taki fachowiec jest od tego
    zeby program dzialal dobrze i bez bledow a ile godzin pracuje to jest bez
    znaczenia, moze nawet pierdziec w stolek jak potrafi napisac odpowiadni
    program.

  • 15. Data: 2007-06-06 20:30:19
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    Tniemy cytaty, odpowiadamy pod cytatem
    Będzie dużo łatwiej czytać.

    Darek

  • 16. Data: 2007-06-06 20:56:22
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:

    > Sam mam średnie (technik-elektryk). Bez matury. 10 lat przy produkcji
    > oprogramowania, w tym ostatnie 3 100% etat programisty.

    ja tym się różnię że mam maturę, ale przebieg kariery podobny.
    Komputerami bawię się od 20 lat, programuję zawodowo ponad 10. Pracuję
    teraz w jednym z największych banków inwestycyjnych w Londynie.

    B.

  • 17. Data: 2007-06-06 21:30:18
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Bronek Kozicki napisał(a):

    > ja tym się różnię że mam maturę, ale przebieg kariery podobny.
    > Komputerami bawię się od 20 lat, programuję zawodowo ponad 10. Pracuję
    > teraz w jednym z największych banków inwestycyjnych w Londynie.

    a ja skonczylem kierunek budowa maszyn :)

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT

  • 18. Data: 2007-06-06 21:54:17
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    keczerad <k...@p...fm> wrote:

    > a ja skonczylem kierunek budowa maszyn :)

    a ja kopanie rowów ;)

    tj. .... melioracje wodne

    B.

  • 19. Data: 2007-06-08 16:43:19
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Użytkownik <x...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam wszystkich :)

    Mam spory dylemat i dlatego prosił bym o wasze opinie. Obecnie kończy
    mi się umowa u mojego obecnego pracodawcy. Ostatnie dwa lata
    przepracowałem jako administrator (głównie serwery linuxowe i SBS).
    Zarabiam 1000zł na miesiąc i wiem że max co mogę dostać w obecnej
    pracy to 1500zł (na rękę).

[...]

    Przydaloby sie troche .NET, bo to teraz bedzie na topie przez najblizsze
    kilka lat. Jak znasz to co napisales powyzej to bez problemu 2500 w firmie
    na C i 3500 w firmie na S (netto). Szczegolnie ta ostatnia potrzebuje C++
    sowcow. Jak cos po podeslij CV na priv bo znajomy szuka kogos z C++ , szuka
    i szuka i .... nic.

    Brak wyksztalcenia nie jest przeszkoda a atutem . Sam programuje sporo choc
    skonczylem Ekonomie, ale taka jest potrzeba rynku. Co wiecej mam zwykle
    wieksza wiedze niz sredniak z AGH i to zarowno z algorytmiki jak i samego
    jezyka + API. Wystarczy poszukac. Oczywiscie English + Deutsch sie przydaje,
    a ten 1szy wlasciwie jest niezbedny w pracy programisty.

    Pzdr.

    mw

  • 20. Data: 2007-06-08 18:58:18
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    x...@g...com na pl.praca.dyskusje:
> [...]
    > jest wymóg wykształcenia informatycznego lub przynajmniej technicznego
    > a moje jest stricte humanistyczne (prawo :P)

    a skąd przekonanie że jako programista w miejscu twojego zamieszkania
    będzie lepiej?

    --
    Ziemek