PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o zakazie konkurencji

  • 1. Data: 2007-06-06 10:50:07
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: Koniu <k...@p...onet.pl>

    Witam !

    Czy ktos z was podpisywal taka umowe? Jakie zwykle sa jej warunki?

    Mi zaproponowali ze przez 2 lata po odejsciu nie moge podjac pracy u
    konkurencji, a przez ten czas dostaje 1/4 sredniego wynagrodzenia z
    ostatnich 3 miesiecy.

    Czy gdyby umowa o prace zostala rozwiazana, to dostane te 1/4 pensji od
    razu (tzn czy pozniejszy brak pracy jest rownoznaczny z powstrzymywniem
    sie od pracy u konkurencji? )

    Jakie sa ewentualne koszty za zlamanie takiej umowy? Czy prawo reguluje
    wysokosci kwot za to?

    POzdrawiam
    Konix

  • 2. Data: 2007-06-06 11:21:11
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Mi zaproponowali ze przez 2 lata po odejsciu nie moge podjac pracy u
    > konkurencji, a przez ten czas dostaje 1/4 sredniego wynagrodzenia z
    > ostatnich 3 miesiecy.

    Te warunki są zgodne z Kodeksem Pracy. Tzn. nawet, jakby nie napisali, że
    dostaniesz 1/4 pensji, to i tak być dostał. W umowie mozna tylko podnieść
    kwotę tej rekompensaty.

    > Czy gdyby umowa o prace zostala rozwiazana, to dostane te 1/4 pensji od
    > razu (tzn czy pozniejszy brak pracy jest rownoznaczny z powstrzymywniem
    > sie od pracy u konkurencji? )

    Dostaniesz od razu bez względu na to, czy znajdziesz prace, czy nie.

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2007-06-06 11:29:44
    Od: Koniu <k...@p...onet.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Te warunki są zgodne z Kodeksem Pracy. Tzn. nawet, jakby nie napisali, że
    > dostaniesz 1/4 pensji, to i tak być dostał. W umowie mozna tylko podnieść
    > kwotę tej rekompensaty.

    To dobrze wiedziec bo kumpel dostal 5 lat i zadnej rekompensaty w umowie.

    To pozytywny aspekt tej umowy :)

    Dzieki za info!

  • 4. Data: 2007-06-06 12:06:55
    Od: "MK" <n...@f...spam>

    > To dobrze wiedziec bo kumpel dostal 5 lat i zadnej rekompensaty w
    > umowie.

    W takim razie, albo domyslnie dostaje 1/4 pensji przez 5 lat, albo
    moze zakaz wrzucic do kosza
    mk

  • 5. Data: 2007-06-06 19:01:20
    Od: "b3ut" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    a czy jeśli zakaz konkurencji zapisany jest jako jeden z punktów umowy o pracę
    jest również ważny?

  • 6. Data: 2007-06-06 19:17:44
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-06 21:01 [b3ut] napisał(a):
    > a czy jeśli zakaz konkurencji zapisany jest jako jeden z punktów umowy o pracę
    > jest również ważny?

    Umowa o pracę to umowa na czas pracy a nie czas po ustaniu zatrudnienia.
    Zapis o zakazie konkurencji w umowie o pracę jest zbędny bo zakaz taki w
    czasie pracy wynika i tak bezpośrednio z KP. Umowa o pracę traci ważność
    w momencie rozwiązania lub wygaśnięcia więc i zakaz w niej zawarty
    również. Dlatego sporządza się oddzielną umowę.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 7. Data: 2007-06-06 19:41:56
    Od: "b3ut" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    czyli zapis:
    "Pracownik nie może wykonywać w czasie trwania tejże umowy pracy na rzecz
    podmiotów konkurencyjnych wobec pracodawcy, również 6 miesięcy po zakończeniu
    trwania umowy. W przypadku złamania <...groźby>"

    nie jest ważny?

  • 8. Data: 2007-06-06 20:05:29
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-06 21:41 [b3ut] napisał(a):
> [...]
    > podmiotów konkurencyjnych wobec pracodawcy, również 6 miesięcy po zakończeniu
    > trwania umowy. W przypadku złamania <...groźby>"

    Jest. Do momentu rozwiązania umowy.

  • 9. Data: 2007-06-06 20:39:00
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > Umowa o pracę traci ważność w momencie rozwiązania lub wygaśnięcia więc i
    > zakaz w niej zawarty również.

    Czyli taki zapis w umowie nie rodzi żadnych skutków prawnych po ustaniu
    umowy ?

    Mógłyś przytoczyć jakiś przykład orzecznictwa w tej konkretnej sprawie ?

    > Dlatego sporządza się oddzielną umowę.

    Cywilno-prawną ?

    Darek

  • 10. Data: 2007-06-06 22:21:54
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-06 22:39 [Zsuzsa] napisał(a):

    > Czyli taki zapis w umowie nie rodzi żadnych skutków prawnych po ustaniu
    > umowy ?
    >
    > Mógłyś przytoczyć jakiś przykład orzecznictwa w tej konkretnej sprawie ?

    Wszystko jest w art. 101(1) do 101(4) KP.