PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę i własna działalność.

  • 1. Data: 2007-06-05 19:16:04
    Temat: Umowa o pracę i własna działalność.
    Od: Bossi <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam nastepujące pytanie odnośnie ZUS'u.
    Jestem zatrudniony w firmie na czas określony ale chcę dodatkowo
    założyć własną działalność gospodarczą. Wiem że w takim wypadku ZUS
    opłaca mój pracodawca. Moje pytanie jest następujące. A mianowicie czy
    pracodawca musi wiedzieć że zakładam działalność i czy potrzebne są od
    niego jakieś zaświadczenia że opłaca mi ZUS.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-06-05 22:47:52
    Temat: Re: Umowa o pracę i własna działalność.
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Bossi wrote:

> [...]
    > pracodawca musi wiedzieć że zakładam działalność i czy potrzebne są od
    > niego jakieś zaświadczenia że opłaca mi ZUS.

    Nie musi wiedzieć. _Mówisz_ w ZUSie ile zarabiasz na etacie, a oni Ci mówią,
    czy to wystarczy, żeby samemu nie płacić składek. Sprawdzają sobie
    sami "poza Tobą".

    Jak trafisz na gorliwą urzędniczkę, to jej pokaż umowę o pracę.

    --
    Mariusz Lotko

  • 3. Data: 2007-06-07 07:14:21
    Od: Bossi <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > sami "poza Tobą".
    >
    > Jak trafisz na gorliwą urzędniczkę, to jej pokaż umowę o pracę.

    A czy ZUS nie wysyła czasem zadnych powiedomien do pracodawcy ?

  • 4. Data: 2007-06-07 09:30:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bossi wrote:

> [...]
    > opłaca mój pracodawca. Moje pytanie jest następujące. A mianowicie czy
    > pracodawca musi wiedzieć że zakładam działalność

    Nie musi wiedzieć, ale jeśli u Ciebie w działalności wystąpi obowiązek
    rozliczania tzw kwoty wolnej, to będziesz musiał złożyć pracodawcy
    uaktualnienie PIT-2.
    Nie oznacza to, że prowadzisz działalność, ale pracodawca
    pewnie tak pomyśli.

    i czy potrzebne są od
    > niego jakieś zaświadczenia że opłaca mi ZUS.

    Nie. Ty oświadczasz przecież w deklaracjach, że płacisz
    takie a takie składki (należne), więc znasz przepisy
    i deklarujesz oraz opłacasz prawidłowo. Jak ustalą, że płacisz za mało
    (bo np nie osiągasz z etatu minimalnej wymaganej dla niepłacenia z
    działalności,
    albo nie oplacasz zdrowotnej) to będą Cię ścigać

  • 5. Data: 2007-06-07 18:38:37
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Thu, 07 Jun 2007 00:14:21 -0700, Bossi napisał(a):

    > A czy ZUS nie wysyła czasem zadnych powiedomien do pracodawcy ?

    ZUS nic nie wysyła do pracodawcy, bo urzędnicy nie mieli by czasu pić kawy,
    tylko siedzieliby i wysyłali.

    Pracodawca wysyła imienne deklaracje do ZUS, więc ZUS ma info o każdym
    pracowniku: PESEL, NIP itd

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net