PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista ...

  • 1. Data: 2007-06-05 18:50:59
    Temat: Programista ...
    Od: AB <p...@o...pl>

    Ot taka ciekawostka.
    Pracuje jako programista Java EE w pewnej wroclawskiej firmie.
    Do tej firmy co dziennie przychodzi co najmniej jeden kandydat do pracy
    (zapewne na stanowisko - programista)
    Tak sie zastanawiam ilu ich jest - tych programistow :). W ciagu
    ostatniego pol roku bylu ich tu chyba ze 100, tylko dwoch z nich prace u
    nas dostalo.
    Z netu wyczytac mozna, ze bedac programsta prace masz od reki, wszedzie.
    A tu okazuje sie, ze to nie do konca prawda. Przyszlo 100 programistow i
    tylko 2 prace dostalo:) Pewnie wielu z nich dalej szuka, albo wyjechalo
    do UK na zmywak. No wlasnie co sie z nimi stalo? :)

  • 2. Data: 2007-06-05 18:53:24
    Temat: Re: Programista ...
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    AB napisał(a):
    > A tu okazuje sie, ze to nie do konca prawda. Przyszlo 100 programistow i
    > tylko 2 prace dostalo:) (...) No wlasnie co sie z nimi stalo? :)
    Albo moze znalezli lepiej platna prace?;P A do Was nie zostali przyjeci
    bo wolali za duzo jak na Wasze mozliwosci?;)
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-06-05 22:11:22
    Od: warlock24 <w...@g...com>

    On 5 Cze, 20:50, AB <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > tylko 2 prace dostalo:) Pewnie wielu z nich dalej szuka, albo wyjechalo
    > do UK na zmywak. No wlasnie co sie z nimi stalo? :)

    ot oprostu wogule w dzisiejszych czasach informatyków jest jak psów,
    wsz dzie ich pe no :) Problem w tym e zaledwie co 10 co umie :)
    Reszta przesz a szko na "projektach", których wykonanie zlecili
    innym (patrz: zlecenia.przez.net <- co 7 zlecenie to student z
    projektem do wykonania :D :D :D )

  • 4. Data: 2007-06-06 05:45:34
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > tylko 2 prace dostalo:) Pewnie wielu z nich dalej szuka, albo wyjechalo
    > do UK na zmywak. No wlasnie co sie z nimi stalo? :)

    Może szukają studentów-rencistów z doświadczeniem i wyższym wykształceniem.

  • 5. Data: 2007-06-06 09:28:59
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    > Tak sie zastanawiam ilu ich jest - tych programistow :). W ciagu
    > ostatniego pol roku bylu ich tu chyba ze 100, tylko dwoch z nich prace u
    > nas dostalo.

    Ze 100 chłopa uważających się za 'programistów', w praktyce ok 10-15 tak
    naprawdę spełniło wymagania pracodawcy.
    Zaprosili do rozmowy 10-ciu.
    Wykruszyło się 4-ch (znaleźli w międzyczasie pracę u innego pracod.,
    wyjechali, zachorowali...).
    Pozostało 6-ciu.
    Kolejnym czterem nie odpowiadały warunki pracy, płacy... bo kto będzie za
    taką marną pensję...
    Pozostało dwóch frajerów... :-D

    > Z netu wyczytac mozna, ze bedac programsta prace masz od reki, wszedzie.

    Za 1kpln/mies. to zawsze i wszędzie chętnie przyjmą Cię z otwartymi
    ramionami...do pracy w ... mlodym dynamicznym...

    > A tu okazuje sie, ze to nie do konca prawda. Przyszlo 100 programistow i
    > tylko 2 prace dostalo:) Pewnie wielu z nich dalej szuka, albo wyjechalo do
    > UK na zmywak. No wlasnie co sie z nimi stalo? :)

    Pewnie tak...
    W każdym bądź razie wielu z nich nadal cieszy się wolnością...

  • 6. Data: 2007-06-06 10:15:12
    Od: "PAwelW" <p...@a...pl>

> [...]
    > tylko 2 prace dostalo:) Pewnie wielu z nich dalej szuka, albo wyjechalo
    > do UK na zmywak. No wlasnie co sie z nimi stalo? :)

    Są Programiści i Programiści , kiedy ucyzłeś się jezdzic to ty byłeś Kierowca i
    twój instruktor/ka tez był Kierowca.

    Z netu można wyczytac ,że bedą programistą spełniajacym pewne wymagania masz
    pracę od ręki.

    pzdr

  • 7. Data: 2007-06-08 07:24:52
    Od: umrzyk <u...@g...com>

    On Jun 5, 8:50 pm, AB <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > tylko 2 prace dostalo:) Pewnie wielu z nich dalej szuka, albo wyjechalo
    > do UK na zmywak. No wlasnie co sie z nimi stalo? :)

    z wlasnego doswiadczenia zgadywalbym ze podziekowali za ew. wspolprace
    po uslyszeniu slowotoku w stylu "praca w mlodym dynamicznym zespole",
    "mozliwosci szybkiego rozwoju", "sprawdzona sciezka kariery" itp. W
    przypadkach przez ktore ja przeszedlem okazywalo sie, ze zazwyczaj
    potrzebny byl ktos do utrzymania (maintenancu) skleconego na kolanie
    kilka lat wczesniej "super ach aaach produktu, jedynego na rynku...",
    ktorego autorzy dawno sie zwineli zostawiajac szczatkowa dokumentacje
    (w postaci javadocow) i nagle powstal problem bo klient naciska zeby
    cos tam poprawic/dodac. Wybaczcie, ale jesli na ostatniej rozmowie w
    m kach wyci gam od pracodawcy, ze moim glownym zadaniem bedzie
    poprawianie bledow po poprzednikach i potrzebne do tego mu sa co
    najmniej 2 certyfikaty Suna i 6-cio letnie doswiadczenie to delikatnie
    mowiac cisnienie skacze i podejrzewam ze jakies 30% z tej setki
    programistow moglo znalezc sie w takiej sytuacji :)

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2007-06-08 08:40:49
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    warlock24 napisał(a):

    > innym (patrz: zlecenia.przez.net <- co 7 zlecenie to student z
    > projektem do wykonania :D :D :D )

    tez mam takei wrazenie, te ta strona to nie jest cos dla freelancerow a
    dla studentow :), ktorzy chca zdobyc zaliczenia, a reszta dla firm ktore
    mysla ze strone mozna zrobic za 50 zloty tkaze daleko nam z tym jeszcze
    do kogokolwiek.

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT

  • 9. Data: 2007-06-08 08:41:28
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 5 jun, 20:50, AB <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Tak sie zastanawiam ilu ich jest - tych programistow :). W ciagu
    > ostatniego pol roku bylu ich tu chyba ze 100, tylko dwoch z nich prace u

    Chciales napisac, ze tylko dwóch bylo na tyle zdesperowanych, ze ich
    zadowolily oferowane warunki?