PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista bez wykształcenia technicznego.

  • 1. Data: 2007-06-05 19:34:59
    Temat: Programista bez wykształcenia technicznego.
    Od: x...@g...com

    Witam wszystkich :)

    Mam spory dylemat i dlatego prosił bym o wasze opinie. Obecnie kończy
    mi się umowa u mojego obecnego pracodawcy. Ostatnie dwa lata
    przepracowałem jako administrator (głównie serwery linuxowe i SBS).
    Zarabiam 1000zł na miesiąc i wiem że max co mogę dostać w obecnej
    pracy to 1500zł (na rękę).

    Chciałbym spróbować poszukać pracy jako programista. Dobrze znam c++
    (stl, boost). Nieźle Jave. Dobrze SQL. Oprócz tego różne drobiazgi
    typu HTML, JavaScript, PHP. Problem w tym że w większości ofert pracy
    jest wymóg wykształcenia informatycznego lub przynajmniej technicznego
    a moje jest stricte humanistyczne (prawo :P)

    Nie mam znajomych pracujących w większych miastach jako programiści
    więc trudno mi się zorientować jakie są realne wymogi i sytuacja na
    rynku. Czy byłbym w stanie zarobić 2000-2500zł?

    Jeśli macie jakieś doświadczenia lub wiedzę w tym zakresie byłbym
    bardzo wdzięczny za informacje.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2007-06-05 19:51:20
    Temat: Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > Zarabiam 1000zł na miesiąc

    To ciut więcej niż dozorca w moim "bloku" w którym mieszkam
    Coś chyba nie tak z tobą, jeśli administrujesz, a zarabisz na poziomie
    dozorcy
    Fakt że on też administruje :)

    Z.

  • 3. Data: 2007-06-05 19:58:45
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > więc trudno mi się zorientować jakie są realne wymogi i sytuacja na
    > rynku. Czy byłbym w stanie zarobić 2000-2500zł?

    Na wykształcenie formalne wiele firm nie patrzy. Istotne są Twoje
    umiejętności, oraz podejście do pracy. Jeśli umiesz szybko programować i
    nie masz podejścia typowego dla wielu bywalców tej listy dyskusyjnej,
    tj. 8 godzin i do domu, choćby się wszystko waliło, ale raczej jesteś
    skłonny do poświęceń, to jak najbardziej jesteś w stanie tyle zarobić.

    Wracając jeszcze do wykształcenia prawniczego, to może być ono Twoim
    atutem - programista znający się na prawie karnym, integrujący wiedzę,
    na co można sobie w danej chwili pozwolić, z wiedzą programisty, to
    naprawdę wartościowy nabytek.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-06-05 20:07:21
    Od: x...@g...com

    On 5 Cze, 21:51, "Zsuzsa" <b...@a...su> wrote:

    > To ciut więcej niż dozorca w moim "bloku" w którym mieszkam
    > Coś chyba nie tak z tobą, jeśli administrujesz, a zarabisz na poziomie
    > dozorcy

    Trudno zaprzeczyć że nie wygląda to dobrze, ale kiedy szukałem pracy
    byłem w takiej sytuacji że musiałem brać co było :( Z moim
    administrowaniem nie jest też tak najgorzej. Mam CCNA i RHCE tylko że
    w mojej mieścinie to do niczego się nie przydaje.

  • 5. Data: 2007-06-05 22:30:18
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    > Mam CCNA i RHCE

    Mój dozorca nie ma nawet zawodówki, a zna się na swojej robocie
    jak mało kto,
    Było dozorów u mnie kilku, coż znacza dyplomy i cerfikaty jak
    kto nie ma pojęcia o swoim fachu
    Nie bierz tego do siebie, ale albo te certifikaty są do dupy albo ty jestes
    do dupy
    Coś tu nie gra :)

    Darek

  • 6. Data: 2007-06-05 22:34:20
    Od: "Zsuzsa" <b...@a...su>

    Otóz to :) mało ważne co kto tam skończył i jakie ma certyfikaty
    ważne że potafi rozwiazać zadanie

    A z tym róznie bywa

    Darek

  • 7. Data: 2007-06-06 00:59:56
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-06-06 00:30:18 +0200, "Zsuzsa" <b...@a...su> said:

> [...]
    > kto nie ma pojęcia o swoim fachu
    > Nie bierz tego do siebie, ale albo te certifikaty są do dupy albo ty

    Ani jedno, ani drugie. Nie współgra z certyfikatami nasza gospodarka
    folkorystyczno-buraczana. Zwałszcza "w terenie".

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 8. Data: 2007-06-06 06:14:36
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    camel pisze:

    > Ani jedno, ani drugie. Nie współgra z certyfikatami nasza gospodarka
    > folkorystyczno-buraczana. Zwałszcza "w terenie".

    A gdzie indziej współgra? Nowe technologie w których pracują ludzie z
    certyfikatami i tymi podobnymi to duże miasta a nie wsie i bez różnicy
    czy jest to wieś w UK, Irlandii czy gdzieś tam. Jak już jest jakąś firma
    w małym mieście to z reguły szuka ona "rzemieślników" tanich dobrze
    wykonujących swoje niezbyt skomplikowane i niezbyt ambitne zadania.

  • 9. Data: 2007-06-06 06:19:09
    Temat: Re: Programista bez wykształcenia technicznego.[OT]
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User pisze:

> [...]
    > tj. 8 godzin i do domu, choćby się wszystko waliło, ale raczej jesteś
    > skłonny do poświęceń, to jak najbardziej jesteś w stanie tyle zarobić.

    Już sam nie wiem czy się śmiać czy płakać.
    p.s Szybko programować - naklepać potworka który działa ale jak ktoś go
    ruszy to sie przewróci.

  • 10. Data: 2007-06-06 07:48:43
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Jeśli macie jakieś doświadczenia lub wiedzę w tym zakresie byłbym bardzo
    > wdzięczny za informacje.

    Sam mam średnie (technik-elektryk). Bez matury. 10 lat przy produkcji
    oprogramowania, w tym ostatnie 3 100% etat programisty. Do zawodu
    startowałem 10 lat temu mając w "papierach" napisanego wirusa w assemblerze,
    którego kod musiałem pokazać. Tak było 10 lat temu, kiedy szkoły nie uczyły
    jeszcze masowo programistów. Teraz jest rochę gorzej, choć prawdziwego
    artystę nadal znaleźć trudno. IMHO wszystko zależy od tego, co potrafisz,
    czym się możesz pochwalić. Dwa lata temu chciałem zmienić pracę i na 17
    wysłanych CV dostałem 3 oferty pracy (oferty pracy, a nie zaproszenia na
    rozmowę!), więc wykształcenie kierunkowe nie było mi potrzebne. Ale przydaje
    sie na początek. Inna sprawa, że assemblerem bawiłem się już w podstawówce,
    na Atari 65XE.

    Zarobki ściśle zależą od umiejętności i firmy, więc trudno powiedzieć, ile
    byś zarobił. Na moje oko w Krakowie średnia pensja, to jakieś 2500-5000zł na
    rękę.

    Moje zdanie jest takie, że że duże firmy (np. Motorola) szukają młodych,
    zdolnych ludzi z wykształceniem. Najlepiej takich, których mogą sobie sami
    doszkolić i "ulepić" pod korporacyjny wzorzec. Indywidualiści nie są mile
    widziani, no chyba, że naprawdę mistrzowie. Mniejsze firmy natomiast szukają
    samodzielnych, zdolnych developerów, najlepiej z bogatym doświadczeniem, z
    choćby minimalną umiejętnością pracy w małej grupie. Jesli masz bogate
    doświadczenie, możesz się pochwalić fajnymi projektami, pokazać coś
    nietuzinkowego, to nie będziesz miał problemu ze znalezieniem pracy.
    Certyfikaty są raczej snobistycznym narzędziem, którego przydatność
    nakręcają głównie firmy, które są zainteresowane ich wydawaniem. Jeśli ktoś
    nie ma co pokazać, to pokazuje jakiś certyfikat. Jak ktoś już napisał:
    możesz mieć certyfikat i nic nie wiedzieć w temacie. I o tym co mądrzejsi
    pracodawcy już wiedzą.

    Pewnie podpadłem większości czytelników tej grupie, ale jeśli ktoś się ze
    mną nie zgadza, to zapraszam do dyskusji.

    --
    L.