PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista Java/JEE w Warszawie - jakie zarobki, jaki rynek?

  • 11. Data: 2010-01-23 19:04:50
    Temat: Re: Programista Java/JEE w Warszawie - jakie zarobki, jaki rynek?
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "tomas" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hj9ojv$2l8t$1@news.mm.pl...
    > O kurcze , to juz wole zamiatac zagranica :)

    Nie musisz za granicą.
    Jeśli jesteś obrotny, to mógłbyś, sprzątając mieszkania, zarobić więcej niż
    średnio kwalifikowany programista w Polsce.

    Zatrudniam kobietę do sprzątania.
    Pani przychodzi w każdy piątek i sprząta mieszkanie.
    Zajmuje jej to ok. 4 godzin.
    Bierze 80zł za te 4 godziny.

    Policz, ile potencjalnie może zarobić pani do sprzątania, w miesiącu, mając do
    zrobienia 2-3 mieszkania.

    Wyjdzie ładna sumka (ok. 5 tys./mies.). :)
    Bez kwalifikacji, inwestycji w naukę.
    Wystarczą ręce do pracy i chęci, głowa niekoniecznie.

    I to jest żałosne.

    Wciąż słyszę tu i ówdzie, że informatycy są jedną z najlepiej zarabiających grup
    zawodowych w Polsce. Sam jakoś tego nie zauważyłem.
    Nie, nie chodzi mi o krawaciarzy, ale o inżynierów.
    Skąd się biorą te plotki?

    Młodzież słyszy, garnie się na studia na kier. IT, a potem rozczarowanie.
    Bo to nie te zarobki. Wyzysk.

    I nasycenie w 40 milionowym kraju? ;)

    Swoją drogą, napisałem już gdzieś, na innej grupie, że status programistów Java
    systematycznie się obniża...zbliżając do poziomu PHP-owców.

    j.

  • 12. Data: 2010-01-23 20:52:48
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    P napisal(a):

    > Gdzie widzisz (tę cienką) granicę między "słabizną" a "pracownikiem
    > sensownym"? Może przykład.
    >
    > Wiem, że pytanie trudne, ale interesujące. :)

    granicy wyznaczać się nie podejmuję, zresztą jest jeszcze wiele stanów
    pośrednich:)
    Ale sensowny pracownik to taki, który wykazuje cechę 'getting things
    done'. Zajmowałem się trochę rekrutacją i niestety bajki o ludziach
    znających tylko rozwinięcie skrótów posiadanych w CV to nie bajki.
    Ponadto uważam, że ważniejsza od umiejętności konkretnych technologii
    jest umiejętność adaptacji - lepszy elastyczny niż maniak jednego
    swojego wąskiego poletka :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 13. Data: 2010-01-23 20:56:03
    Od: P <...@w...spam.pl>

    Michal wrote:
    > Kolega przeprowadził sie z Wrocka do Wawy. Ma ponad 5lat doświadczenia w
    > java. Pracuje teraz w wawie jak Java EE developer, zarabia 4tys zl netto.

    Dzięki, ale mam jeszcze pytania.

    Czym się ten kolega zajmuje? Serwer, aplikacje klienckie czy urządzenia
    przenośne? Specjalizuje się czy jest Javowcem "od wszystkiego" co
    związane z Javą?

    Co rozumiesz przez "5 lat doświadczenia"? 5 lat pełnoetatowej pracy w
    branży Javowej?

    Ostatnio zgłosił się do mnie taki jeden co to twierdził, że ma 13 lat
    doświadczenia w PHP. Co by wyznaczało początek owego doświadczenia na
    PHP 2 czyli jeszcze przed Zendem. Nie wnikam, może rzeczywiście wtedy po
    raz pierwszy usłyszał o PHP. :)

    --
    pzdr

  • 14. Data: 2010-01-23 21:59:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-23, jacem <j...@1...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > średnio kwalifikowany programista w Polsce.
    >
    > Zatrudniam kobietę do sprzątania.
    > Pani przychodzi w każdy piątek i sprząta mieszkanie.

    Średnio wykwalifikowany programista bierze od 25 do 40 zł/h :)

    > Policz, ile potencjalnie może zarobić pani do sprzątania, w miesiącu, mając do
    > zrobienia 2-3 mieszkania.

    Żeby przy stawce 20/h zarabiać 5k trzeba przepracować 250h miesięcznie.
    Etat to ok. 160 godzin. Obrotna sprzątaczka zarabiająca 3200 brutto, dostaje
    po odliczeniu ZUSów (od umowy zlecenia też są) i podatku jakieś 2320 zł.

    [...]

    > Wciąż słyszę tu i ówdzie, że informatycy są jedną z najlepiej zarabiających grup
    > zawodowych w Polsce. Sam jakoś tego nie zauważyłem.

    Może trafiłeś na kiepskich?

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-01-23 22:02:57
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 23 Sty, 20:04, "jacem" <j...@1...pl> wrote:
> [...]
    > średnio kwalifikowany programista w Polsce.
    >
    > Zatrudniam kobietę do sprzątania.
    > Pani przychodzi w każdy piątek i sprząta mieszkanie.

    Czyli 20zl/godz? No to sorry ale 20zl*176godz = 3520zl. Do tego pewnie
    na czarno, zatem nalezy potraktowac to jako brutto.A bylbys w stanie
    zaplacic jej wiecej (bo pewnie chcialaby wiecej, gdyby miala
    zarejestrowana dzialalnosc)?

    > Policz, ile potencjalnie może zarobić pani do sprzątania, > w miesiącu, mając do
    > zrobienia 2-3 mieszkania.
    > Wyjdzie ładna sumka (ok. 5 tys./mies.). :)

    Przy 20zl/godz to by musiala pracowac 250godz/m-cznie. I caly czas
    rozmawiamy o kwotach brutto

  • 16. Data: 2010-01-24 10:10:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 20:04:50 +0100, "jacem" <j...@1...pl> wrote:

> [...]
    >zrobienia 2-3 mieszkania.
    >
    >Wyjdzie ładna sumka (ok. 5 tys./mies.). :)
    4 tygodnie * 3 mieszkania * 80 zl / mieszkanie tygodniowo = 960 zl

    WAM
    --
    Kupię mieszkanie w budynku z cegły - Szczecin w SM DĄB,
    ulice: Beżowa, Romantyczna, Gwarna, Swojska, Nad Rudzianka,