PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo pracy a kwestie rekrutacji › Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Date: Mon, 26 Sep 2005 21:24:09 +0200

    W wiadomości news:1q6u88gqrpweg.1fs2p5g8xo260.dlg@40tude.net Galathea
    <g...@n...poczcie.w.onet.pl> pisze:

    > Ciekawe jest, że za granicą - w przeciwieństwie do naszego Państwa -
    > pracodawcy podają prawie zawsze wynagrodzenie (najczęściej roczne),
    > przynajmniej jeśli o IT chodzi.
    > Prawdę mówiąc - czytając ogłoszenia o pracę - mam wrażenie, że
    > wynagrodzenie jest raczej objęte tajemnicą - czasem zdarzy się
    > "adekwatne do umiejętności" bądź "atrakcyjne" (rzadko). Dotychczas
    > _nigdzie_ nie spotkałem ogłoszenia polskiej firmy, która podawałaby
    > jawnie - ile można oczekiwać.
    Ja nawet nie liczyłbym na podawanie w ogólnodostępnym ogłoszeniu konkretnej
    kwoty. To można uznać za tajemnicę pracodawcy. Można by natomiast oczekiwać
    wartości orientacyjnej, zakresu możliwych do uzyskania dochodów itp.
    Natomiast podczas samej rekrutacji, która jest procesem wewnętrznym (nawet
    jeśli je organizuje firma HR), kwota powinna być podana konkretnie, bez
    cwaniaczkowania.

    Jotte