PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?

  • 71. Data: 2006-05-11 14:21:50
    Temat: Re: Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Szymon" <s...@p...onet.pl> wrote in
    news:e3urp0$hk6$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > No ja piszę jeszcze.

    i nie mozesz znalezc odpowiedniej pracy; czy zdarzenia sa powiazane?

    > Zgadza się ale chyba lepiej wiedzieć więcej niż mniej prawda. Jesli
    > ktos potrafi to zrobic od podstaw i potrafi wykorzystać także gotowe
    > rozwiazania to chyba lepiej jest w temacie niz ktos kto potrafi tylko
    > wykorzystac odpowiednia klase czy jakieś gotowe rozwiazanie.

    no niestety - jest przynajmniej kilka waznych powodow, ktore
    sklaniaja do wyboru technologii jak najwyzszego poziomu:
    1) wieksza szansa ze kod jest dobrze przetestowany (kod frameworka);
    2) bardziej przejrzysty kod (kod wyzszego poziomu);
    3) wieksza szansa na znalezienie nowej osoby do projektu;
    4) sprawniejsze kodowanie aplikacji (to samo mniejsza iloscia kodu);
    i pewnie jeszcze kilka;

    sprobuj zrozumiec, ze technologia idzie do przodu i nowe technologie
    powstaja po to, zeby bylo latwiej - a nie odwrotnie; rozumiem, ze
    piszac "portal" za kazdym razem od nowa pisalbys mechanizm logowania,
    uprawnien do dzialow, ... - elementy ktore w kazdym portalu sa raczej
    wykorzystywane, a gole PHP tego nie ma;

    > A co jesli tak klasa nie obsługuje tego co on chce ? a nie potrafi
    > napisac sobie sam. A ja wiem. Jest cos takiego :

    wtedy sie bierze dokumentacje od wykorzystywanego rozwiazania, w ktorej
    jest opisany styl tworzenia modulow rozszerzajacych; i sie takie swoje
    rozszerzenie pisze; tylko nie na zasadzie "zeby tylko dzialalo" ale na
    zasadzie "zeby bylo zgodne z duchem innych rozszerzen" - dzieki czemu
    nowy modul sie moze pozniej przydac;

    pzdrv;
    adas;

  • 72. Data: 2006-05-11 15:32:02
    Od: g...@p...onet.pl

    > Widocznie tworzysz male systemy, ja sie spotkalem raczej z systemami
    > 10k-250k, tworzonymi w kilku osobowych zespołach
    > (a przecież są takie które robią dziesiątki). Ale tez nie byly to jakies
    > wewnetrzne systemy firmy a produkty sprzedawane dalej jako middleware lub
    > pudelka.

    po to sa frameworki/biblioteki/itp, zeby skracac kod aplikacji. Jesli ktos
    pisze tak tasiemcowy kod (zakladam, ze mowimy o znormalizowanych liniach kodu,
    eliminujac pionowe spacje i komentarze), to ide o zaklad, ze:
    - uzywa mnostwo tymczasowych zmiennych,
    - waliduje zmienne przekazane z zewnatrz recznie, zamiast korzystac z
    systemowych rozwiazan (np. Validator Strutsa)
    - nie strukturyzuje problemu, dzielac na klasy, uzywajac "blob classes".
    - nie stosuje wzorcow projektowych
    - za to czesto uzywa techniki "CTRLC-CTRLV".

    Mowiac (piszac) obrazowo - tak jak ktos juz wspomnial w tym watku - budowe
    samochodu mozna zaczac od budowy kopalni rudy zelaza. Ale mozna tez:
    - wybrac i zamowic pasujace do siebie znormalizowanych podzespoly (95% projektu)
    - opracowania i wykonac/zlecic wykonanie brakujacych elementow
    - opracowac i zrealizowac metode polaczenia posiadanych elementow.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 73. Data: 2006-05-11 20:08:45
    Od: "jan" <j...@k...us>

> [...]
    > - nie stosuje wzorcow projektowych
    > - za to czesto uzywa techniki "CTRLC-CTRLV".

    Liczylem kazda linie kodu, ze spacjami komentarzami etc. wiec troche
    zawyzylem.

    Jednak mylisz sie, w wiekszosci tych programow nawet nie bylo interfejsu
    uzytkownika
    albo byl on malym procentem aplikacji, to one raczej podchodzily pod
    frameworki
    i biblioteki odsprzedawane dalej, czasem systemy wbudowane. Tu jest moj blad
    nie
    przeczytalem o jakim rodzaju aplikacji mowa w watku. Natomiast jest to
    czesciowo
    prawda wzgledem mojej pracy mgr. Nie mialem czasu na nia, a na co dzien nie
    pracuje
    w strutsie wiec akcji i formularzy jest w kodzie od cholery.

    pozdrawiam
    Pomorzanin

  • 74. Data: 2006-05-12 15:19:50
    Od: "Jozef" <j...@n...pl>

    > caly problem polega na tym ze pracodawcy dzialaja w okreslonej
    > rzeczywistosci i jesli taki jeden z drugim musi drugie tyle co placi
    > pracownilkowi odprowadzic na różne cele to nic dziwnego ze nie jest w
    > stanie uczciwie zapłacić samemu pracownikowi

    dokładnie
    bardziej jednak mnie wkurza nie wysokość zarobków a sposób traktowania
    pracownika i co gorsze dotyczy to wiekszosci pracodawcow

  • 75. Data: 2006-05-12 15:38:28
    Od: "Jozef" <j...@n...pl>

    > No niestety z doswiadczenia już wiem jak taka działalność wygląda.
    > 90 % wszelkich agencji interaktywnych poprostu jest otwierana, działaja
    > pół roku i koniec i na tym się kończą marzenia młodych ludzi bo koszty
    > poprostu są za wysokie.

    o tym własnie napisał powyżej futszaK
    może otwórz fimrmę gdzieś na Cyprze ;)
    a tu niedochodową filie ;)
    my niestety nic nie zmienimy, a ludzie którzy mają możliwości chociażby
    próby zmian myślą tylko jak najszybciej "zniszczyć" innych bo z innej opcji
    politycznej.

    jakoś do nikogo nie dociera że wartość o którą obniży się koszty pracodawcy
    wróci do budżetu zwielokrotniona w innej postaci np. VAT, akcyza
    zresztą zdziwienie wielkie było elit rządzących jak obniżono akcyzę na
    alkohol i do budżetu wpływało ponad 2 razy więcej pieniędzy z tejże akcyzy.

    tak czy siak żyć jakoś musisz, więc wcześniej czy później będziesz musiał
    zabrać się za pracę za taką pensję jaką zaoferują - chyba że Ci się
    poszczęści czego serdecznie życzę.

  • 76. Data: 2006-05-12 17:19:41
    Od: "Szymon" <s...@p...onet.pl>

    > tak czy siak żyć jakoś musisz, więc wcześniej czy później będziesz musiał
    > zabrać się za pracę za taką pensję jaką zaoferują - chyba że Ci się
    > poszczęści czego serdecznie życzę.

    Dziękuję, wzajemnie.
    No nic jeszcze jestem młody postaram się zabrać za coś co dopiero wchodzi w
    bardziej rozwinietych krajach i za 2 lata (+-) jak to do nas dojdzie będę
    już przygotowany i wtedy napewno dostanę to co będę chciał. (-: .

  • 77. Data: 2006-05-12 20:10:32
    Od: Katha <k...@p...onet.pl>

    --

    Noo różnie.
    Zasadniczo - zawsze za mało ;)

    Miłego...

    Katha
    -------------------------------------
    "..ziemia to piekło innego świata..."

  • 78. Data: 2006-05-13 09:30:32
    Od: "Rep" <r...@T...onetMA.pl>

    Użytkownik "Ina" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
    > To zalezy. Za moimi plecami siedzi facet, ktory w ciagu miesiaca nauczyl
    > sie
    > Javy (nie tylko biblioteki, ale rowniez frameworki i inne rzeczy, o
    > ktorych nie
    > mam bladego pojecia). Dzis przyjeli go do pracy na stanowisko
    > projektanta/programisty Javy, w firmie, ktora do najmniejszych nie nalezy
    > i jest
    > znana na rynku. Da sie.

    Zalezy co rozumiesz pod pojeciem "nauczyl". Biblioteki - API samej JSE ma
    ponad 3500 klas... Piszesz o frameworkach, zakladam, ze to te od JEE, czyli
    musial sie jeszcze nauczyc technologii JSP i Servletow, pomijam niusanse jak
    JSTL itp., ale co z cala technologia EJB? Przyjeto go na stanowisko
    projektanta, czyli warto by dorzucic do tego znajomosc podstawowych wzorcow
    projektowych JEE:

    http://java.sun.com/blueprints/corej2eepatterns/Patt
    erns/index.html

    Mozesz kliknac na kazdym, aby poznac szczegoly.

    Nauczenie sie tego w miesiac, jest wysoce watpliwa sprawa, a raczej
    niemozliwa do wykonania. Natomiast jesli jest na tyle genialny, aby
    *nauczyc* sie tego wszystkiego w miesiac, tak ze zostal juz *projektantem*
    to szczerze gratuluje, podziwiam i skladam wyrazy szacunku, oraz nie wnikam
    w motywy dlaczego jeszcze nie siedzi w UK. Z taka glowa po roku pracy,
    zostanie glownym architektem w powaznej firmie z wynagrodzeniem 80k-100k
    funtow rocznie.

  • 79. Data: 2006-05-13 13:14:04
    Od: "Mariuszek.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 13.05.2006 Rep <r...@T...onetMA.pl> napisał/a:
> [...]
    > w motywy dlaczego jeszcze nie siedzi w UK. Z taka glowa po roku pracy,
    > zostanie glownym architektem w powaznej firmie z wynagrodzeniem 80k-100k

    Ostatecznie mógłby sie chińskiego nauczyć,pojechac do Chin

    _ /\ Marius Dziesz
    (:)/(:)Maker

  • 80. Data: 2006-05-25 21:01:59
    Od: SoR <d...@d...poczta.fm>

    Szymon wrote:
    > Czestochowa. Więc nie takie zaś małe miasto ale też nie duże trzeba
    > przyznać.

    Problem Częstochowy jest taki, że u nas nie ma dużych firm
    informatycznych, a w TRW z ztcw mają komplet w dziale IT i chłopaki się
    nudzą.

    Pozdrawiam
    Daniel