PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawdziwe zarobki informatyków w Polsce ? › Re: Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    From: "jan" <j...@k...us>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    Date: Thu, 11 May 2006 22:08:45 +0200

    > po to sa frameworki/biblioteki/itp, zeby skracac kod aplikacji. Jesli ktos
    > pisze tak tasiemcowy kod (zakladam, ze mowimy o znormalizowanych liniach
    > kodu,
    > eliminujac pionowe spacje i komentarze), to ide o zaklad, ze:
    > - uzywa mnostwo tymczasowych zmiennych,
    > - waliduje zmienne przekazane z zewnatrz recznie, zamiast korzystac z
    > systemowych rozwiazan (np. Validator Strutsa)
    > - nie strukturyzuje problemu, dzielac na klasy, uzywajac "blob classes".
    > - nie stosuje wzorcow projektowych
    > - za to czesto uzywa techniki "CTRLC-CTRLV".

    Liczylem kazda linie kodu, ze spacjami komentarzami etc. wiec troche
    zawyzylem.

    Jednak mylisz sie, w wiekszosci tych programow nawet nie bylo interfejsu
    uzytkownika
    albo byl on malym procentem aplikacji, to one raczej podchodzily pod
    frameworki
    i biblioteki odsprzedawane dalej, czasem systemy wbudowane. Tu jest moj blad
    nie
    przeczytalem o jakim rodzaju aplikacji mowa w watku. Natomiast jest to
    czesciowo
    prawda wzgledem mojej pracy mgr. Nie mialem czasu na nia, a na co dzien nie
    pracuje
    w strutsie wiec akcji i formularzy jest w kodzie od cholery.

    pozdrawiam
    Pomorzanin