PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?

  • 1. Data: 2006-05-09 11:05:34
    Temat: Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    Od: "Szymon" <s...@p...onet.pl>

    Bardzo mnie ciekawi ile zarabia naprawdę informatyk, programista czy
    administrator, freelancer w Polsce.
    Skąd moje pytanie ?
    Nie wiem czy ja jestem taki niezaradny czy ten kraj jest poprostu chory ?
    Dobra nie było pytania bo się patrioci odezwą, ale co to za kraj co nie
    potrafi obywatelowi pracy nawet zaoferować(odp. Polska).

    Mam 25 lat programuję w kilku językach bardzo dobrze i naprawde jest mało
    rzeczy, których nie robiłem zaczynając od programowania grafiki w
    assemblerze, konfiguracje usług zabezpieczenia serwerów linuksowych do
    ostatnio modnych cms-ów, sklepów itp rzeczy.

    Podobno jest zapotrzebowanie na informatyków, programistów itp
    Z tego co widzę zapotrzebowanie jest ale zarobki sa poprostu upokarzające i
    ja się na nie nie godze i gdyby inni nie niszczyli sobie oczu za 800 zł
    netto Polska nie byłaby takim dziodoskim krajem jak jest,a do czego sami
    doprowadziliśmy.

    Byłem na rozmowanie u około 15 firm(z czego 3 duże z bardzo silna pozycja
    rynkową nawet na świecie) i tylko jedna zaproponowała mi 3,5 tys zł (W-wa)
    reszta to 1000 zł, a za 1000 to moge sobie jedynie mieszkanie w w-wie
    wynając. I to bez luksusów.

    Nie spotkałem sie jeszcze z projektem, którego nie byłbym w stanie wykonać,
    a niestety pieniędzy nadal nie mam.
    W rzeczywistości zarobię jakieś 1000-1500 zł jako freelancer.
    Ludzie tak strasznie schodza z cen, że zastanawiam się czy nie zmienić
    branży na układanie kostki naprzykład. (2000 zł dostanę a się napewno mniej
    zmęczę niż jako programista).

    A tak naprawde zamierzam stąd wyjechać zgarnąc całą rodzinę i zapomnieć, że
    się tu urodziłem.
    Jesli trzeba bedzie zmienię obywatelstwo aby nie płacić jeszcze moich
    pieniędzy krajowi, który na to nie zasługuje i cieszyłbym się gdyby kazdy
    tak zrobił.
    Byc może wróce jak się coś zmieni choć się na to nie zapowiada w najblizszym
    czasie.

    Jesli jest ktoś kto sie podzieli swoimi PRAWDZIWYMI zarobakami zachęcam:

    Szymon

  • 2. Data: 2006-05-09 11:22:08
    Temat: Re: Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    tak niskie zarobki wynikaja z wysokiego bezrobocia
    to jest zamkniete kolo
    ludzie zarabiaja wiecej bo pracuja tworza rynek dla uslug i tak dalej i tak
    dalej
    mozna to zrobic w 10 lat tak jak irlandia
    tylko trzeba miec odpowiednich ludzi u wladzy
    pisiory lprowcy samoobrońcy do tego nie doprowadza
    jedyna nadzieja we wczesniejszych wyborach i pomyslach PO

  • 3. Data: 2006-05-09 11:23:44
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Szymon porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > rynkową nawet na świecie) i tylko jedna zaproponowała mi 3,5 tys zł (W-wa)
    > reszta to 1000 zł, a za 1000 to moge sobie jedynie mieszkanie w w-wie
    To masz pecha jakiegos. Nie wiem jak to jest w wawie. Ale na podstawie
    rozmow ze znajomymi (i wlasnych doswiadczen) wychodzi mi ze student
    informatyki w Lodzi moze zarobic 1000-1500zl/m-c (netto). Absolwent (bez
    wczesniejszych doswiadczen komercyjnych) od 1700zl do 2200zl. Znajomi,
    ktorzy wyjechali do innych miast (krakow/wroclaw, bez doswiadczenia)
    mowili o zarobkach rzedu od 2.5k wzwyz.
    ok 1000zl + prowizja/premia, w Lodzi, to placa przedstawicielom handlowym.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-05-09 11:31:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    zasit wrote:
    > tak niskie zarobki wynikaja z wysokiego bezrobocia

    Hmmm a widzi sie tyle artykulow w ktorych pracodawcy narzekaja na brak
    specjalistow...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-05-09 11:33:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    badzio wrote:
> [...]
    > informatyki w Lodzi moze zarobic 1000-1500zl/m-c (netto). Absolwent (bez
    > wczesniejszych doswiadczen komercyjnych) od 1700zl do 2200zl. Znajomi,

    I na tym sie konczy w zasadzie... Sa moze 3-4 firmy w Lodzi ktore placa
    inaczej... Dodatkowo prawie zadna firma na doswiadczenie nie patrzy...
    To tyle na ten temat.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-05-09 11:52:38
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Tomasz Kaczanowski porozsypywal nastepujace haczki:
    > I na tym sie konczy w zasadzie... Sa moze 3-4 firmy w Lodzi ktore placa
    > inaczej... Dodatkowo prawie zadna firma na doswiadczenie nie patrzy...
    > To tyle na ten temat.
    Nie bardzo rozumiem. Znaczy sie ze te 1700-2000zl dla absolwenta, bez
    doswiadczenia to malo? Czy tez wystarczajaco ale malo jest takich firm?
    I czy to dobrze ze nie patrza na doswiadczenie czy zle?
    BTW mi przychodzi do glowy co namniej 6 firm, ktore tak placa;)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2006-05-09 12:13:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    badzio wrote:
> [...]
    > doswiadczenia to malo? Czy tez wystarczajaco ale malo jest takich firm?
    > I czy to dobrze ze nie patrza na doswiadczenie czy zle?

    chodzi o to ze to w Lodzi duzo dla osoby z doswiadczeniem, Jak troche
    pochodzilbys po rozmowach to bys sie przekonal :)

    > BTW mi przychodzi do glowy co namniej 6 firm, ktore tak placa;)

    W Lodzi?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2006-05-09 14:27:24
    Od: "Ina" <i...@b...pl>

    > Jesli jest ktoś kto sie podzieli swoimi PRAWDZIWYMI zarobakami zachęcam:

    W ciagu 2 lat pracowalam w 3 firmach, ktore do tej pory bezskutecznie szukaly
    programistow Perl/PHP

    W firmie, w ktorej pracuje obecnie zarabiam 4k netto na stanowisku po kierownika
    dzialu. W sklad moich obowiazkow wchodzi projektowanie aplikacji, implementacja
    logiki biznesowej, nadzor nad kilkoma pracownikami.

    Na starcie dostalam 3300 netto.

    Nie mialam zadnego problemu ze znalezieniem pracy, mimo, iz do tej pory prace
    zmienialam dosc czesto 9co podobno jest minusem).

    Duzo zalezy od Ciebie, Twojego portfolio i tzw automarketingu. Podopbno
    szczescie tez jest mile widziane.

    ina

  • 9. Data: 2006-05-09 14:35:32
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 9 May 2006 13:05:34 +0200, użyszkodnik "Szymon"
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > rynkową nawet na świecie) i tylko jedna zaproponowała mi 3,5 tys zł (W-wa)
    > reszta to 1000 zł, a za 1000 to moge sobie jedynie mieszkanie w w-wie

    w rzeczy samej, ja sie dalem na zatrudnienie w Poznaniu za 1500 na
    reke, po wynajeciu mieszkania zostało mi 900, na jedzenie 600 (całe
    20zł dziennie) i zostało 300, akurat na 2 wyjazdy w miesięcu do domu
    bo przeciez odkładać 300zł miesięcznie to śmiech

    jak wykalkulowalem to się okazało że pracodawca tytułem zatrudnienia
    mnie ponosił miesięczne koszty 2800 z groszami wiec całkiem sporo a ja
    wiecznie niezadowolony z zarobków

    koniec końców wróciłem do siebie bo mieszkam za darmo, zjem u rodzinki
    wiec pewnie ze 200zł dołoże, a z samych fuch mam sporo więcej,
    oczywiście darmowa opieka lekarska przysługuje mi jako bezrobotnemu :>

    --
    futszaK
    Jak będziemy w Sejmie głosować nad ustawą o bankructwach,

  • 10. Data: 2006-05-09 16:04:51
    Od: "mazi" <n...@g...com>

    Witaj,

    Freelancer w teleworkingu przy projekcie od 3 do 6 m-cy na umowe
    zlecenie lub o dzielo, w firmie dla której pracuje, to ok 5-6 tys.,
    a i tak ludzi brakuje...Dziwne czasy

    pzdr
    tomek