PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownik socjalny - pytanie › Re: Pracownik socjalny - pytanie
  • Data: 2007-05-03 19:00:49
    Temat: Re: Pracownik socjalny - pytanie
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Any User napisał(a):
    > To już mi zalatuje segregacją rasową.
    > Wystarczyłoby przecież, gdyby był
    > zakaz *pracy*, poparty ewentualnie informowaniem przez szkołę, że
    > zdobyta wiedza delikwentowi się nie przyda, bo np. nie dostanie zezwolenia.
    To nie jest dyskryminacja. Powody są dwa.
    Pierwszy: Bycie dobrym terapeutą nie jest tożsame z posiadaniem wiedzy.
    To także umiejętność radzenia sobie z emocjami pacjenta, z własnymi
    emocjami względem pacjenta, empatia, świadomość własnych mechanizmów
    obronnych, sposobów funkcjonowania z ludźmi i wielu wielu innych. Osoba
    masywnie zaburzona może mieć z tym problem. Wówczas istnieje ryzyko, że
    zamiast pomagać pacjentowi będzie realizować jakieś swoje cele kosztem
    pacjenta. Np. uwiedzie i uzależni od siebie pacjenta. Vide Samson.

    Drugi: kształcenie terapeuty jest kwestią sumienia. Ktoś, kto mimo
    wyraźnych sygnałów, że delikwent nie powinien zajmować się terapią,
    decyduje się wydać mu papiery - jest współwinny za ewentualne krzywdy
    pacjentów.

    M.

    --
    Kochana Mary!