PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy mnie straszą... › Re: Pracownicy mnie straszą...
  • Data: 2004-08-20 17:17:12
    Temat: Re: Pracownicy mnie straszą...
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo tam nikt się nie cacka - tam nie ma "następnego razu", nie nadajesz się
    > to do widzenia Ludziom zależy na pracy, mają inne poczucie obowiązku,

    Ja stawiam, że przede wszystkim zależy im na kilkakrotnie większej płacy...

    > Przejawiasz mentalność typowego (niestety) pracownika. Z prostego powodu:
    > chce dostawać od obcego człowieka pieniądze ?

    DOSTAWAĆ?! ROTFL Dostawać to można prezenty. :)
    Psim obowiązkiem zatrudniającego jest płacić rzetelnie za rzetelną pracę. I
    to w terminie.
    Mam nadzieję, że to był tylko lapsus, a nie niekontrolowane zdradzenie
    skrywanego poglądu? ;)

    > A czy DG to Caritas ? DG zakłada się po to by na niej zarabiać a nie robić
    > dobrze innym tak ?

    A do pracy się idzie nie po to, żeby zrobić dobrze zatrudniającemu, tylko
    aby zarobić kasę na życie.
    Zatrudniasz ludzi to masz przestrzegać prawa związanego z zatrudnianiem, a
    jak się nie podoba - tyraj sam.

    > Tia.. Jak założysz firmę i będziesz tak sumiennie płacił - daj znać ,
    może
    > zmienię robotę i zatrudnię się u Ciebie ?

    Ciekawe jak byś postąpił mając w firmie kłopoty finansowe:
    - rzetelnie i terminowo wypłacić pensje i zbankrutować,
    - przedstawić sytuację pracownikom i _poprosić_ ich o prolongatę
    - po prostu nie wypłacić stając się zło..., tj. być nieuczciwym?

    IMO cała dyskusja pomija zasadniczy fakt. Zatrudniający i zatrudniani to
    grupy o sprzecznych interesach, przy czym ci pierwsi dysponują poważną
    przewagą natury ekonomicznej. Dobre prawo musi zapobiegać aby relacja tych
    grup nie przybierała postaci wyzysku i zdziczenia. Przy tym naturalne jest,
    że każda ze stron usiłuje uzyskać regulacje prawne wzmacniające jej pozycję.
    Lojalność, rzetelność, uczciwość - tak, szczególnie wsparte rygorystycznym,
    jasnym prawem.
    Natomiast opowieści o pełnej zrozumienia symbiozie łączącej oddanych
    pracowników i czułych właścicieli firm ku obopólnemu zyskowi i świetlanej
    przyszłości, to włóżmy między bajki, bo są realne i mądre tak samo, jak
    gadki niejakiego Balc.... O!, przepraszam za wulgaryzm ;)))

    Jotte