PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy mnie straszą... › Re: Pracownicy mnie straszą...
  • Data: 2004-08-20 10:58:31
    Temat: Re: Pracownicy mnie straszą...
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A dlaczego są biedni? bo mało zarabiają i kółko się zamyka ;)
    Ale niskie zarobki to nie tylko podziekowanie dla pracodawcy - pisałem
    pensja pracownika to 2* wiecej niż on faktycznie dostaje na rękę. A za to
    możemy podziękować wszystkim biurokratom, których trzeba wykarmić i wyłożyć
    terakotą podłogi w ZUS etc..

    > Owszem bywa tak , że np. sklep przynosi mały dochód ale generalnie
    > właściciel zarabia dużo więcej a tylko chce oszczędzać na ludziach a
    Zdziwiłbyś się szczególnie w firmach właściciel + 3-5 pracowników.

    > Zapiernicz pojawia się wtedy gdy dorobkiewicz zauważa, że trzeba
    Nie zapiernicz jest non-stop tylko obserwator z zewnątrz a nawet pracownik
    tego nie widzi
    > pracować na swoją firmę, bo inaczej ją straci.
    Masz rację otwieram firmę, kupuję TV skórzaną sofę i tylko gonię ludzi do
    pracy, a jak się sypie to zaczynam pracować ?? Utwierdzasz mnie w
    przekonaniu, że nigdy nie prowadziłeś DG. (mówimy o DG nie przekazanej przez
    mamę czy tatę , ale takiej uruchomionej z oszczędności kilku lat pracy, przy
    posiłkowaniu się kredytem, leasingiem etc...)

    > Jak tu ktoś zauważył
    > nikt do zakładania firmy nie przymusza.
    > Postawa roszczeniowa to też żądanie całowania po rękach za założenie
    > firmy.
    W przypadku firm takich jak moja, gdzie istnieje kontakt bezpośredni z
    odbiorcą końcowym i pracownik musi mieć to "coś" czyli umiejętność
    odpowiedniego wypromowania towaru, umiejętnośc wykazania się znajomością,
    wskazania różnic , doradzenia klientowi więc mogę mieć żal do pracownika ,
    że nie potrafi dobrze sprzedawać a przez to zwiększać przychodu..

    > Powiedz mi ileż to pracy na miesiąc zostaje dla właściciela
    > kilkuosobowego sklepu- który obowiązki przekazuje pracownikom?
    2-3 * więcej niż wypłata pracownika w moim przypadku

    > Owszem jest kolejka w US są formularze, faktury ale od tego też są
    > pracownicy ew. wynajęta firma.
    LOL Może dasz biuru rachunkowemu upoważnienie do dysponowania pieniędzmi na
    koncie ? przelewy do ZUS też pracodawca targa sam do banku. Nie powiesz
    chyba, że w przypadku fimry 3-5 osób będziesz w stanie zatrudnić własnego
    księgowego i dasz mu wolną rękę ??

    > Jeśli ma się zdolności do zarządzania to praca właściciela polega na
    > kontroli a nie załatwianiu spraw.
    O tak, ale to nie w bajce mini DG (tak jak pisałem wcześniej 3-5 osób)
    Musisz zapierniczać i załatwiać sprawy...

    > Jeśli się nie ma to potem jest tak,
    > że nie można ze wszystkim nadążyć i narzeka się na pracowników.
    Nie narzeka się na za małe przychody - gdyby były duże rozwijasz firmę i
    wtedy faktycznie masz kierownika zmiany, księgowego etc , ale to trwa i nie
    zawsze się udaje....

    > NIestety rzadko można trafić na pracodawcę, który ma sumienie...
    Myslisz pojęcia pracować sumiennie i mieć sumienie. Ktoś już zauważył
    (pewnie prowadzi/ł DG) dasz pracownikowi palec, chce rękę itd... Nie DA się
    zyć z pracownikiem na stopie koleżeńskiej - próbowałem :( Efekt był taki, że
    po pewnym czasie, w mniemaniu pracownika - mi nie wypadło skierować pod
    adresem pracownika zadnej uwagi - np nie posprzątane, ten towar tutaj, ten
    tam...

    > Dlaczego Polacy na Zachodzie mają te wszystkie cechy pracownika,
    > których rzekomo nie mają w Polsce?
    Bo tam nikt się nie cacka - tam nie ma "następnego razu", nie nadajesz się
    to do widzenia Ludziom zależy na pracy, mają inne poczucie obowiązku, to
    samo dotyczy respektowania przepisów za granicą itd. U nas w PL
    "debeściakiem" jest nadal kombinator - nie napracować sie i mieć kasę :(

    > Sorry ale z jakiego powodu człowiek ma czuć wielką więź z firmą
    > obcego
    > człowieka???
    Przejawiasz mentalność typowego (niestety) pracownika. Z prostego powodu:
    chce dostawać od obcego człowieka pieniądze ? Jeśli firmie obcego człowieka
    jest/będzie lepiej to pracownikowi też to proste. Firmie będzie gorzej albo
    źle pracownik poleci na bruk.

    > (już to tu napisano) , który zresztą większość kasy
    > bierze dla siebie a reszciepłaci tyle, że starcza na jedzenie ale już
    > nie na wiele więcej.
    A czy DG to Caritas ? DG zakłada się po to by na niej zarabiać a nie robić
    dobrze innym tak ?

    > Lojalność pojawić się może dopiero wtedy, gdy pracodawca okazuje się
    > być porządnym człowiekiem i kiedy jest się po części REALNYM
    > właścicielem zysków - jest się szanowanym.
    Tia.. Jak założysz firmę i będziesz tak sumiennie płacił - daj znać , może
    zmienię robotę i zatrudnię się u Ciebie ? Rozumiem będzie nas 2 i podział
    zysków 50/50 ?? Jesteś teoretykiem - szkoda ....

    > bezrobocie ? Co
    > Kochanieńki to weź i zrób experyment i popracuj za te 140 PLN.
    Kochanieńki a Ty naucz się czytać ! 140h to mniej niż etat tak ? Etat to
    186h ! Napisałem,, że moi pracownicy pracując około 140h mają umowy na 1/1 i
    dostają taką też pensję. Wg prawa powinienem napisać z nimi umowy na 3/4 i
    płacić 3/4 minimalnego wynagrodzenia ..

    > niż marnować czas za pieniądze,
    O !!! Brawa dla Ciebie - tu napisałeś CAŁĄ prawdę o tym dlaczego pracownicy
    rwą się do pracy "Po co marnować czas"

    > któe nawet nie zaspokoją podstawowych
    > potrzeb organizmu (czyli doprowadzi się do wyniszczenia). A jeszcze
    > jak będziesz widział, że ten co płaci te 140 zarabia na tobie 10 razy
    > tyle... I tak już jest, że człowiek chce za swoją pracę godziwej
    > zapłaty.
    Nie komentuję bo nie zrozumiałeś poprzedniego zdania....

    > Są różne sposoby obejścia tego np. zlecenia założenie firmy itd. To
    > nie jest zresztą wina pracowników.
    Tia... Wykształcony człowiek zrozumie i może założy DG. Wiesz jakie jest
    pytanie pracownika na rozmowie kwalifikacyjnej ? Ile będę zarabiała i czy na
    cały etat, bo wtedy będę mogła iść na kuroniówkę !!!! Mimo oferty wyższego
    wynagrodzenia pracownik nie podejmie pracy jeśli nie wpiszesz mu w umowę 1/1
    etatu !
    Wiem, że są sposoby obejścia, ale musisz też polegać wtedy na pracowniku,
    żeby po zakończeniu stosunku pracy nie poleciał z donosem do UP Jest to za
    delikatna materia i nie zawsze (w moim przypadku niestety też nie) da się
    poruszyć :(

    > W takim razie jesteś kiepskim szefem, skoro nie potrafisz dobrać sobie
    > pracowników...
    Kogo dobrać ?! Może chesz przyjechać do mojej firmy i przeprowadzisz ze 2-3
    rozmowy wstępne ? Może faktycznie drzemie w Tobie geniusz zarządzania ?

    > makówkami, że oprócz, jak w przypadku kolegi Leona, niezgodności - manka w
    towarze
    > czy kasie, facet ma na głowie wszystkie wyżej wymienione urzędy i tego
    > niestety nie da się załatwić w 100% przez biuro rachunkowe.
    >
    > Nie są winni ale i tak powinni zrobić coś...
    Możesz podać jakiś przykład oprócz gołosłowia ? Co to jest "zrobić coś"

    > jakiś
    > interesu, ale
    >
    > Zgadza się to z reguły ustanilizowane firmy.
    Czyli żyjące od lat (np prezent od mamusi), albo właściciel na starcie
    dysponuje dużą gotówką Zorientuj się proszę na jakie wakacje i na jakim
    poziomie żyją właściciele małych mini-DG , którzy dopiero (1-3lat) prowadzą
    firmy...
    Pozdrawiam
    Maniek