PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy mnie straszą... › Re: Pracownicy mnie straszą...
    From: "M.Tankard" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownicy mnie straszą...
    Date: Wed, 18 Aug 2004 23:47:49 +0200

    Tue, 17 Aug 2004 23:12:25 +0200, na pl.praca.dyskusje, Jotte napisał(a):

    > Nie. To kwestia przepisów prawa - "Leon" może uporczywie wierzyć i/lub
    > twierdzić, że jest uczciwym pracodawcą w rzeczywistości będąc zwykłym
    > przestępcą.

    No popatrz a ty możesz być zwykłym oszustem i gwałcicielem na ten przykład
    ;-)

    > Nie znam żadnego przepisu zmuszającego kogokolwiek do rozkręcania interesu.
    > Powinien wiedzieć co robi i w jakich warunkach. Jak nie - to może się nie
    > nadaje. (Częstym i idiotycznym argumentem zatrudniających jest: "jak ci się
    > nie podoba to nie musisz tu pracować", ale to samo działa w drugą stronę).

    Relacja nie jest symetryczna - mamy do czynienie a z właścicielem firmy i
    osobą, którą on chce wynająć, stąd głos decydujący ma właściciel a nie
    pracownik, oczywiście nie ma przymusu pracy - stąd pracownik może po prostu
    nie przyjąć warunków oferowanych przez pracodawcę.

    > Niezwykłe. Właściciel zapier..., żeby się kręcił jego interes! Koniec
    > świata!

    Oczywiście że nie, włąściciel pali cygara i żłopie whisky a biedni
    robotnicy na niego harują, aż się chce krzygnąć "grab nagrabliennoje".

    > Praca jest towarem. Jak buty, wędlina czy auto.
    > Innej jakości towar jest za 824 zł, a innej za 3500.

    Towar jest takiej jakości, na jaką się kupujący umówił się ze sprzedającym,
    cena nie ma tutaj nic do rzeczy, jeżeli ktoś uznał, że będzie wykonywał
    daną pracę za 800 zł i wykonuje ją źle, czy niestarannie, to po prostu jest
    oszustem - sprzedaje inny towar niż ten na jaki się umówili.

    --
    MT