PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy mnie straszą... › Re: Pracownicy mnie straszą...
    From: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownicy mnie straszą...
    Date: Wed, 18 Aug 2004 11:27:11 +0200

    Czytam wypowiedzi wiekszosci z Was i dochodze do wniosku, ze chyba NIKT z
    Was nie prowadzi własnej DG a tym bardziej nie zatrudnia ludzi :( W
    przypadku małych firm w miejscowościach o niskich zarobkach jest to makabra
    ! Ludziom nie chce się pracować za minimum, bo lepiej dorobić na czarno.
    Płaca jest minimum ponieważ poziom przychodów generowany przez biedną
    społeczność nie pozwala na duże/małe/żadne manewry :(

    > Ale zbyt często bywa tak, że chce żeby się kręciło samo za niego a on
    > tylko będzie zbijał kasę.
    Chyba jesteś tylko obserwatorem ludzi prowadzących DG, "zbijanie kasy" to
    ostry zapiernicz często od świtu do późnej nocy o czym szarym pracownikom
    nawet się nie śni. Dla nich szef przyjeżdża otwiera sklep, przekazuje
    zadania na dzień, zabiera kasiorę i sobie jedzie (w ich mniemaniu pobimbać).

    > zrozumiec, ale
    Właśnie to jest największa bolączka pracodawców - brak lojalności, poczucia
    wartości i odpowiedzialności za powierzone mienie - dla większości
    pracowników to nadal czasy PRL i PGRów gdzie wszystko jest niczyje a
    właściciel się tylko przypierd...

    > Odpowiedni towar za odpowiednią cenę i warunki. Odpowiednia praca za
    > odpowiednią płace i warunki.
    Alternatywa - praca sprzedawcy w sklepie spożywczym za minimum w wymiarze
    godzin poniżej etatu (np 140h/miesiac)(zatrudnienie 1/1) czy bezrobocie ? Co
    byś wybrał ? Większość wybiera to drugie i stąd mamy chore i nierzeczywiste
    wskaźniki bezrobocia w PL.
    Drugie wiesz ile w rzeczywistości kosztuje pracownik ? Dokładnie 2 * więcej
    niż ma wpisane w papierki. Pomyśl ile trzeba mieć przychodu miesięcznie w
    małej miejscowości, żeby zatrudnić na 1/1 kilka osób ?

    A ja jestem i pracownikiem w firmie (zadowolony ;) ) i współwłaścicielem
    własnej DG od 1,5 roku (przez nią straciłem juz tyle zdrowia, że chyba to
    zlikwiduję -głównie przez ciąglą rotację pracowników i inne związane z nimi
    problemy)

    > wlasna
    > innych
    > Ale temu nie są winni pracownicy.
    Zgadza się, że pracownicy nie są winni, ale mogliby ruszyć makówkami, że
    oprócz, jak w przypadku kolegi Leona, niezgodności - manka w towarze czy
    kasie, facet ma na głowie wszystkie wyżej wymienione urzędy i tego niestety
    nie da się załatwić w 100% przez biuro rachunkowe.

    > Najczęściej chyba jednak ma czas i na wakacje i na rodzinę.
    Patrzysz przez pryzmat tych, którzy prowadzą DG od lat i osiągnęli jakiś
    poziom stabilizacji. W nowej firmie 1-3 lat raczej nie pojedziesz na
    wakacje, chyba, że założysz firmę rodzinną i ktoś przypilnuje interesu, ale
    z tym też różnie bywa

    Pozdrawiam
    Maniek