PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zdalna a praca w biurze

  • 21. Data: 2007-03-25 16:24:59
    Temat: Re: Praca zdalna a praca w biurze
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    Tomek P. napisał(a):

    > I jeszcze jedno - od pewnego czasu _Właściwe_ kodowanie to UTF-8 a nie
    > to durne ISO, ale tak naprawdę chodzi o to, żeby deklarować kodowanie w
    > nagłówku oraz czytać posty w tym kodowaniu, jakie jest zadeklarowane w
    > nagłówku.

    No właśnie, a durny TB wszystkie posty wyświetla jako ISO i
    dlatego widziałem krzaki nawet w postach gdzie deklaracja
    była UTF. Muszę sobie ręcznie ustawiać jak ma wyświetlać bo
    sam automatycznie nie umie...
    Czas na inny czytnik.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 22. Data: 2007-03-25 16:29:55
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Larsoden napisał(a):

> [...]
    > widziałem krzaki nawet w postach gdzie deklaracja była UTF. Muszę sobie
    > ręcznie ustawiać jak ma wyświetlać bo sam automatycznie nie umie...

    ja mam TB mam ustawione ISO i wszystkie posty w UTF wyświetlają mi sie
    poprawnie, więc chyba coś innego namieszałeś.

  • 23. Data: 2007-03-25 16:30:44
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 25-03-2007 o 18:19:02 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:op.tpq5u0rtsw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz Tomek P.

    > Od jakiego czasu i kto tak powiedział?

    hmmm...

    RFC 3977 Network News Transfer Protocol (NNTP) October 2006

    --
    Siedzi wyfiokowana Jola i gada. Przez 15 minut czy więcej uczy obywateli,
    jak jeść bezę. Że bezy nie można kroić nożem i widelcem, bo może trysnąć.

  • 24. Data: 2007-03-25 19:06:28
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 25 Mar 2007 14:51:36 +0200, AJ napisał(a):

    > Od zawsze pracuje zdalnie jako programista JAVA, chcialbym zmienic prace
    > i sprobowac pracy w biurze w Wawie. Obawiam sie tylko ze bedzie mi
    > ciezko przyzwyczaic sie do 8h dnia pracy. Ma ktos moze doswiadczenia z
    > takim przejsciem i chcialbym sie ze mna podzielic - bede wdzieczny...

    Jest ciezko. Duzo lepiej pracowalo mi sie zdalnie.
    Nagle odkrylem ze zakupy to najlepiej w weekend, a urlop to cos o czym
    mysle kazdego dnia ;]

    Praca zdalna miala ta zalete, ze robilem kiedy mi sie podobalo. Nie kazdy
    "zdalny" tak moze, ja moglem. Wstawalem kiedy chcialem i sam ustalalem plan
    pracy zeby zdazyc. Zle sie czulem, to sobie odpuszczalem jednen dzien i w
    nastepnych odbilem zaleglosci. No i problemu z traceniem czasu na dojazdy.

    Obecne doswiadczenia z praca na etat sa cokolwiek srednie. Zalety sa takie,
    ze latwiej sie "zmusic" do pracy (przy zdalnej czasem byl problem zeby sie
    chcialo), do tego moge z kims pogadac, co nie zawsze bylo mozliwe jak sie
    siedzi caly dzien w domu. Mimo tego chce ten rozdzial mojej kariery
    pracowniczej czym predzej zamknac, praca zdalna duzo lepsza.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 25. Data: 2007-03-26 08:50:28
    Od: Phantom <phantoml@_NOSPAM_.onet.eu>

    On Larsoden wrote:

> [...]
    > widziałem krzaki nawet w postach gdzie deklaracja była UTF. Muszę sobie
    > ręcznie ustawiać jak ma wyświetlać bo sam automatycznie nie umie...

    W 'Options->Display' masz zakładkę 'Formatting' a tam w sekcji 'Fonts &
    Encoding' przycisk 'Fonts...'. Jak go wciśniesz pojawi się kolejne
    okienko, tam wybierz 'Fonts for Central European', czcionkę poczty
    przychodzącej i wychodzącej ustaw na ISO-8859-2, odhacz opcję 'Apply the
    default character encoding to all incoming messages' i zahacz 'Use the
    default character encoding in replies'. Powinno wtedy działać poprawnie.

    Co do samego TB, to nie jest taki durny, jak by się mogło wydawać (jak
    dla mnie jest mniej durny niż czytnik z Opery używany przez Tomka P.).
    Wystarczy go tylko prawidłowo skonfigurować.
    A poprawne kodowanie IMO to nie jest kodowanie, które ktoś tam sobie
    uzna za właściwe według jakiegoś RFC, tylko takie, które na danej grupie
    przyjmuje się jako właściwe, a tutaj AFAIK jest za właściwe przyjęte
    kodowanie w ISO.

    --
    Pozdrawiam,
    Phantom

  • 26. Data: 2007-03-26 20:59:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tpq6timdsw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz Tomek P.
    <a...@y...pl> pisze:

    > hmmm...
    > RFC 3977 Network News Transfer Protocol (NNTP) October 2006
    Cóż, wierzę w to co napisałeś bo nie mam czasu sprawdzać i być może w jakiś
    sposób masz słuszność. Tylko takich rzeczy nie da się po prostu
    zadekretować - to tak jakbyś chciał ustawą wprowadzić regulacje w żywym
    języku potocznym. Ogólnie przyjęte jest ISO 8859-2 i choćby siłą
    bezwładności tak będzie jeszcze jakiś czas, aż inny standard nie pokona go
    oczywistą "lepszością", którą po prostu wybiorą użytkownicy.
    Sam jestem przykładem takiej bezwładności - lata temu przywykłem do OE,
    który ma sporo wad, a ja (po wypróbowaniu paru innych progsów) sprotezowałem
    go OE Power Toolsem aby móc nadal używać nie generując elementarnych błędów.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-03-26 21:25:54
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 26-03-2007 o 22:59:04 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

> [...]
    > zadekretować - to tak jakbyś chciał ustawą wprowadzić regulacje w żywym
    > języku potocznym. Ogólnie przyjęte jest ISO 8859-2

    Absolutnie nie mam nic przeciwko piszacym w ISO. Byle nie narzekali na
    krzaki w postach z zadeklarowanym UTF-8, KOI-8-R* czy czymkolwiek tam.
    Mamy 2007 rok i kazdy czytnik dobrze skonfigurowany czyta posty w niemal
    dowolnym _zadeklarowanym_ kodowaniu - podobnie jak każda przegladarka WWW
    wchodzi na wikipedię japońską, tajską czy perską - i wyswietla ichnie
    literki.

    Głównym problemem od zawsze były 1) źle skonfigurowane OE (nie deklarujące
    kodowania); 2) posty z WWW (różnie bywa); i od niedawna 3) czytniki z ISO
    ustawionym na sztywno (czytaj WSZYSTKO w ISO i pisz ZAWSZE w ISO).

    A OE, gdy się dobrze pogrzebie, jest całkiem znośnym czytnikiem.

    *
    Stirlitz przeglądał pocztę elektroniczną. Nagle do gabinetu wszedł Muller.
    U Stirlitza na ekranie ujrzał szereg bezsensownych znaczków.
    Szyfr - pomyślał Muller.
    KOI-8-R - pomyślał Stirlitz

  • 28. Data: 2007-03-26 21:50:35
    Temat: Re: Praca zdalna a praca w biurze [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tpte5g0lsw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz Tomek P.
    <a...@y...pl> pisze:

    > A OE, gdy się dobrze pogrzebie, jest całkiem znośnym
    > czytnikiem.
    Może i znośnym. Mnie irytuje najbardziej (z poważniejszych):
    - koniecznośc zewnętrznego patchowania (protezy),
    - niemożność postowania przy głęboko zagnieżdżonym wątku,
    - po wyszukaniu postu nie ma możliwości natychmiastowego przejścia do niego
    w drzewie wątku (trzeba szukać ręcznie),
    - wadliwe działanie reguł (filtrów) wiadomości,
    - brak możliwości bezpośredniej edycji nagłówków.
    Ale i tak się przyzwyczaiłem. ;)
    A może są jakieś poprawki czy inny soft naprawiające te błędy?

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2007-03-26 22:11:10
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 26-03-2007 o 23:50:35 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

> [...]
    > Ale i tak się przyzwyczaiłem. ;)
    > A może są jakieś poprawki czy inny soft naprawiające te błędy?

    Jeżeli nie czytasz wielu grup, to...

    http://pl.opera.com - wygląd jak się patrzy
    ( http://www.mfoto.pl/show.php?id=217293 - skórka breeze simplified micro,
    czcionka zmieniona na Lucida Console), skróty klawiszowe intuicyjne i bez
    ctrl, a poza tym jest to najlepsza przegladarka WWW w kosmosie,
    zawierająca poza klientem mail/news także klienta RSS ;-)

  • 30. Data: 2007-03-27 06:51:57
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomek P. napisał(a):

    [...]

    > I jeszcze jedno - od pewnego czasu _Właściwe_ kodowanie to UTF-8 a nie to
    > durne ISO,

    Oba są poprawne, na zasadzie minimalnego zestawu znaków. Jak można w ISO, to
    należy w ISO. Jak się korzysta z większego zestawu znaków, to dopiero wtedy
    należy UTF. [1]

    [1] Ja wiem jakie zdanie na ten temat mają RFC, ale RFC to jedno, a pl.*
    usenet to drugie. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl