PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Polsce? › Re: Praca w Polsce?
    From: Ireneusz Pełech <i...@c...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Polsce?
    Date: Mon, 11 Nov 2002 20:42:33 +0100

    > Czesc!
    >
    > Wierze wam wszystkim, i bardzo cenie rady ktore dostalem (Samotnik, Wrangler,
    > A.B itd)! Wiem ze w Polsce jest innaczej niz np. w Szwecji, skoro mam w Polsce
    > dosc duza rodzine i nasluchalem sie duzo roznych informacji, specificznie tych
    > zlych :) Niestety goni mnie sentyment do Polski, kazdy dzien, i czesto. Jak
    > bylem maly na poczatku 80 lat, wyjechalismy. Pamietam moje dziecinstwo w Polsce
    > bardzo goraca, i od tego czasu bylem w Polsce czesto wiec wiem jak i co sie
    > dzieje, zreszta mamy tutaj TVN i TV Polonia :) , wiadomosci ogladam. Sam po
> [...]

    Hej,

    Tak wiec zastanow sie dobrze.
    O ile przesledzilem watek, to jestes z wyksztalcenia informatykiem.
    Rynek informatykow bardzo sie skurczyl ostatnio (po kazdym wzgledem),
    poniewaz jest bardzo duza konkurencja. Jest kupe tzw.
    pseldo-informatykow, ktorzy pracuja w roznych firmach na stanowiskach
    informatycznych, ktorych wiedza ogranicza sie do znajomosci Office i
    Windows'a, a ktorych polecial szefowi kolega szefa. I kropka, ty chociaz
    znal bys wo duzo duzo wiecej roboty nie dostaniesz. Wiem to z
    doswiadczenia. Pracuje w duzej firmie (ponad 1000 pracownikow), i po
    mimo tego ze mam bardzo odpowiedzilne stanowisko, z kasa nie jest tak,
    abym nie musial bardzo oszczedzac, zeby przezyc od pierwszego do
    pierwszego. Probowalem gdzies dorwac robote na jaka umowe-zleceni lub
    umowe o dzielo, ale to graniczy z cudem. Moje miasto ma prawie 90 tys.
    mieszkancow i jak zlozysz oferte komus to i tak byle "lepek" przebije
    ciebie oferta, bo dla niego kasa nie gra wiekszej roli, a ja musze
    wyzywic rodzine.

    Jak juz sie dostaje oferte pracy od "powaznej" firmy (np. Altkom), to
    pozniej okazuje sie, ze firma cuduje z zatrudnieniem, wyplatami itp.

    Tak wiec trzeba sie dobrze zastanowic. Najlepiej miec prace w Szwecji i
    zostac oddelegowanym do polski, czyli mowiac krotko mieszkac w Polsce ze
    szwecka wyplata, ale tak jak juz wczesiej koledzy napisali, urzedy,
    korupcja itp. itd. zabije w Tobie chec zycia w tym kraju.

    Ja jeszcze rok temu moglem wyjechac do USA (mialem papier na zielona
    karte), ale pomyslalem, ze tu moze sie jeszcze zmienic. No i zmienilo
    sie, ale na gorsze.

    --
    Pozdrowka
    Monsoft

    ->Atari Internet Magazyn <-
    http://www.atari.cuprum.com.pl

    Każdy jest tylko taki, jaki jest i inny nie będzie - chyba że jest
    politykiem.