PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca po szkole prywatnej › Re: Praca po szkole prywatnej
  • Data: 2006-03-12 22:06:40
    Temat: Re: Praca po szkole prywatnej
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Michal napisal:

    >A jeśli właśnie to? To co lepiej robić? Więcej pracować i uczyć się w
    >prywatnej; czy pracować mało a uczyć się na dziennych w państwowej?

    O ludziach po moim kierunku krazy powiedzenie, ze o cokolwiek zapytasz,
    odpowiedza "to zalezy". ;)

    Zalezy od kierunku studiow - sa takie, na ktorych nie ma czasu robic
    czegokolwiek innego - np. medycyna czy prawo. Sa takie, ktore mozna studiowac
    nawet na dobrej panstwowej uczelni z wysokim poziomem i miec czas na prace i
    hobby. Od kierunku studiow zalezy tez w duzej mierze to, czy bedzie sie mialo
    prace mozliwa do pogodzenia z dziennym trybem studiow. Np. programisci i
    tlumacze moga brac robote do domu i ja wykonac w godzinach 19-23, a
    handlowiec, logistyk czy sekretarka sa uzaleznieni od ukladu dnia innych, nie
    studiujacych ludzi. Od kierunku studiow zalezy tez to, na ile pracodawcy beda
    sie patrzec na ukonczona uczelnie/wymagac wiedzy, a na ile beda wymagac raczej
    doswiadczenia.
    Zalezy od cech danej osoby - ludzie sie roznia zdolnosciami i dla jednego
    utrzymanie sie z dobrymi ocenami na wymagajacym kierunku bedzie wymagalo
    zakuwania kilka godzin dziennie, ktos inny bedzie mial takie same wyniki uczac
    sie godzine lub po prostu uwazajac na wykladach i cwiczeniach i majac reszte
    czasu dla siebie. Sa ludzie osiagajacy taka wydajnosc, ze sa w stanie
    studiowac dwa trudne dzienne fakultety rownolegle i jeszcze pracowac lub
    dzialac spolecznie - ludzie, ktorzy raz przeczytaja i umieja. Kazdy musi
    siebie jakos w tym wszystkim umiejscowic. Nie da sie powiedziec, ktory wybor
    jest ogolnie lepszy w kazdym przypadku.

    I.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl