PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca po szkole prywatnej › Re: Praca po szkole prywatnej
  • Data: 2006-03-13 13:30:29
    Temat: Re: Praca po szkole prywatnej
    Od: jerry <...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a co powiesz na to: jestem inżynierem IT, ale planuję w końcu rozpocząć
    > studia fotograficzne. Rownie niedorzeczne to jak programista po
    > polonistyce,
    > ale jednak prawdziwe.

    Po pierwsze - wybierasz się na fotografię - bo wiesz, że jesteś dobrym
    amatorem i chcesz doskonalić swój warsztat. Nikt tu nie twierdził, że to
    nie możliwe.

    Po drugie...
    Przesadzacie. Uczepiliście się jednego stwierdzenia i teraz na siłę
    będziecie udowadniać że czasem i humanista może pracować jako
    programista. Bardzo szumne słowo! Programista po polonistyce... Owszem,
    być może zainteresuje go "programowanie" w HTML, ba - nawet PHP w końcu
    pozna - ale czy to mu da pracę w Siemens? Czy uważacie, że ludzie w
    takich firmach nie patrzą na szkołę i kierunek gdy decyduja się zaprosić
    kogoś na rozmowę - zwłaszcza na stanowiska produkcyjne? Ludzie, naprawde
    w to wierzycie?

    Co innego przypadek, kiedy polonista dojdzie do wniosku, że wybrał zawód
    do dupy i czas sie przekwalifikować - pomyśli o informatyce, zrobi
    studia zaoczne, podyplomowe etc. i zdobędzie zawód. Życie trwa X lat, a
    studia 5. Stąd w życiu mogę ich zrobić ok X/5 - zgadza się? Jeśli tylko
    mam umysł człowieka renesansu - dam radę robić te studia z wielu dziedzin!
    Ja nie chę udowodnić, że jeżeli ktoś wybrał taniec stosowany na studiach
    - jest skazany na tańczenie całe życie. Ja tylko próbuję zrozumieć
    dlaczego Państwo twierdzicie, że firmy takie jak Motorola, Siemens,
    Volvo, Comarch na stanowiska developerów zapraszają każdego bez względu
    na szkołę którą skończył? Polonistę - owszem (w ostateczności) - jeżeli
    prócz tego ma zrobione techniczne podyplomowe lub/i jakieś certyfikaty!

    P.S.
    Tak poza tematem - gdzie można studiować fotografię - brat się
    interesuje, a nigdzie nie może znaleźć kierunku.