PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca państwowa czy prywatna - rozważania

  • 91. Data: 2009-03-21 19:19:24
    Temat: Re: Praca państwowa czy prywatna - rozważania
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-21, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Interpretujac to literalnie - owszem, ale chodzi mi o zaoszczedzenie
    > pieniedzy przekazywanych do NFZ, czyli 9%, a nie tylko czesci laskawie
    > odliczanej od podatku.

    No czekaj. Kto ma oszczędzić? Ty? Ty oszczędzisz 1.25%.
    Myślisz, że jak nie będzie zdrowotnego, to obciążenie PIT magicznie
    spadnie o te 7.75%?

    > OK, ale w czym _pomagaja_ Ci urzednicy? W rozwiazywaniu idiotycznych
    > problemow, ktore sami stworzyli (ewentualnie stworzyl ustawodawca) ?

    Urzędnicy rzadko kiedy tworzą problemy, chyba że trafią na irytującego
    gościa, który wszystko wie lepiej i się domaga tonem nie znoszącym
    sprzeciwu. Nieprawdziwy jest też zarzut, że wszystkie przepisy są
    z definicji idiotyczne.

    Żaden system prawny od biurokracji nie ucieknie. Może ją minimalizować
    i niektóre kraje w tym zakresie sobie radzą lepiej, inne gorzej,
    ale to nie powód by skreślać wszystko. Wszyscy którzy nawołują do
    wykreślania "w pizdu" takiego ZUSu jakoś sensownej alternatywy
    dla niego podać nie potrafią, a naiwnością i głupotą jest sądzić,
    że każdy bez wyjątku samodzielnie jest się w stanie zabezpieczyć nawet
    na tak podstawowym poziomie jaki oferuje ZUS.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 92. Data: 2009-03-21 19:41:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gq3e9j$8ij$1@inews.gazeta.pl Wwieslaw <u...@o...pl>
    pisze:

    > Winna jest w takim razie "ustawa o swiadczeniach...".
    Tak samo winna jak bąk, że śmierdzi.
    Poza tym to nie ustawa tylko rozporządzenia (warto choć trochę znać materię,
    o której się rozprawia).
    Za smród bąka nie on ponosi winę, ale puszczający.
    I to samo z aktem prawnym.

    > Tak wlasnie dziala rowniez przymusowe ubezpieczenie zdrowotne,
    To ci właśnie próbuję wytłumaczyć.

    > tylko
    > wiecej ogniw do wykarmienia ma, no i nie ma konkurencji.
    To mniej istotne.
    Ważne ile żre i co nażarty robi.

    > Dla mnie spora.
    Ale ty nie jesteś pępkiem świata i nie pod ciebie tworzone jest prawo.

    > 1) krotszy lancuch pokarmowy 2) mozliwosc wyboru 3) zniesienie monopolu na
    > kontraktowanie swiadczen 4) zniesienie monopolu na refundacje lekow
    A gdzie gwarancje realizacji?

    > Bomba. Czyli proponujesz sprawiedliwosc spoleczna na zasadzie - skoro
    > zdechna ci z przedzialu 0..4000 to dobijmy jeszcze tych co maja 4500. A
    > czemu wlasciwie nie rozstrzelac tych z 10000?
    Czyli nie zrozumiałeś mnie.
    To po prostu kompletna abstrakcja, coś bez sensu i znaczenia.
    Dla mnie też jest bez różnicy czy nie zarabiam 60k/mies. czy 65k/mies.

    --
    Jotte

  • 93. Data: 2009-03-22 08:40:26
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Żaden system prawny od biurokracji nie ucieknie. Może ją minimalizować
    > i niektóre kraje w tym zakresie sobie radzą lepiej, inne gorzej,
    > ale to nie powód by skreślać wszystko. Wszyscy którzy nawołują do

    To się jeszcze zgadza.

> [...]
    > że każdy bez wyjątku samodzielnie jest się w stanie zabezpieczyć nawet
    > na tak podstawowym poziomie jaki oferuje ZUS.

    Ale z jakiej racji "każdy bez wyjątku" ma być ubezpieczony?

    Każdy powinien mieć to, na co go stać. Jeśli ktoś ma kasę, może się
    ubezpieczyć - to oczywiste. Ale jeśli ktoś nie ma kasy, to czy mam przez
    to rozumieć, że ja (i inni podatnicy) mam się zrzucać na jego
    ubezpieczenie? Bo co to, to nie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 94. Data: 2009-03-22 09:22:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-22, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

    [...]

    > Ale z jakiej racji "każdy bez wyjątku" ma być ubezpieczony?

    Bo koszty (głównie społeczne, ale ekonomiczne też) są większe w przeciwnym
    wypadku. Nie jesteś sam na wyspie, a poleganie *wyłącznie* na myśleniu
    "liczy się tylko ja i moja dupa" już dawno zostało skalkulowane jako
    droższe i mniej efektywne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2009-03-22 10:37:49
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > pisze:

    > Ale ty nie jesteś pępkiem świata i nie pod ciebie tworzone jest

    Nie ma. Tak samo jak teraz nie ma.

    > Czyli nie zrozumiałeś mnie. To po prostu kompletna abstrakcja, coś
    > bez sensu i znaczenia. Dla mnie też jest bez różnicy czy nie zarabiam
    > 60k/mies. czy 65k/mies.

    Ale ty nie jesteś pępkiem świata.

    Wieslaw

  • 96. Data: 2009-03-22 10:46:02
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > wypadku. Nie jesteś sam na wyspie, a poleganie *wyłącznie* na myśleniu
    > "liczy się tylko ja i moja dupa" już dawno zostało skalkulowane jako

    Rozwiń proszę.

    Bo ja to widzę bardzo prosto: część osób pozbawionych państwowego
    ubezpieczenia i troski zacznie z biedy naruszać prawo. Wobec tego należy
    zwiększyć inwestycje na Policję, co by mogła na siebie przyjąć dodatkowe
    zadanie prewencyjnego monitorowania tychże osób i efektywniejszego
    enforsowania prawa wobec nich.

    Tyle tylko, że to by było *może* 10-20% kasy, która obecnie jest
    marnotrawiona na instytucję ZUS.

  • 97. Data: 2009-03-22 11:22:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-22, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

> [...]
    > enforsowania prawa wobec nich.
    >
    > Tyle tylko, że to by było *może* 10-20% kasy, która obecnie jest

    Ale musisz jeszcze:
    - ubezpieczyć się zdrowotnie
    - zabezpieczyć swoją _i_ swojej rodziny emeryturę

    W tej chwili na NFZ idzie 1.25% Twoich dochodów z etatu i ryczałtowe
    1.25% od ustalonej kwoty, w przypadku DG. Podstawowy pakied medyczny
    (bez usług typu szpital) w takim Medicoverze, to w tej chwili grubo
    ponad 100 zł miesięcznie - czyli tu już jesteś stratny.

    Jak dodatkowo z jednej składki opłacasz siebie, zajmującą się dziećmi
    źonę i te dzieci, to już wychodzi całkiem niedużo.

    A przy tym jedna poważniejsza choroba lub operacja może spowodować, że
    nikt Cię już _prywatnie_ zdrowotnie nie ubezpieczy i będziesz miał
    zajebiście sporawe rachunki do zapłacenia.

    Idąc dalej, to weźmy na tapetę składki społeczne. Można:
    - liczyć na pomoc rodziny (jak się ma bogatą)
    - albo samemu zainwestować w swoją przyszłość (i tu trzeba zmarnować
    kupę czasu by się zorientować i nie wtopić)
    - albo zaiwaniać do usranej śmierci i liczyć, że nikt Cię nie zwolni,
    bo to oznaczać będzie zajebiście przyjemną śmierć głodową

    I co zrobisz (czego nie życzę) jak jednak oberwiesz poważniejszą
    chorobą, wszystkie Twoje oszczędności pochłonie leczenie?
    "Proste widzenie" świata jest fajne, ale nie zawsze człowiek
    jest piękny, młody i bogaty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 98. Data: 2009-03-22 13:58:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gq54i6$54p$1@inews.gazeta.pl Wwieslaw <u...@o...pl>
    pisze:

    > Nie ma. Tak samo jak teraz nie ma.
    Fakt. Ale trochę mniej prawdopodobne wydaje mi się bankructwo i upadek
    państwa w środku Europy niż bankructwo, upadek czy szalbierstwo jakiejś
    prywatnej firemki ubezpieczeniowej.

    I nawet nie chcę.
    --
    Jotte
    Wystarczy mi, że mam rację.

    --
    Jotte

  • 99. Data: 2009-03-22 14:05:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gq54i6$54p$1@inews.gazeta.pl Wwieslaw <u...@o...pl>
    pisze:

    Tak miało być:

> [...]
    Fakt. Ale trochę mniej prawdopodobne wydaje mi się bankructwo i upadek
    państwa w środku Europy niż bankructwo, upadek czy szalbierstwo jakiejś

    Pewnie, że nie.
    I nawet nie chcę.
    Wystarczy mi, że mam rację.

    --
    Jotte

  • 100. Data: 2009-03-22 14:07:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-22, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > Fakt. Ale trochę mniej prawdopodobne wydaje mi się bankructwo i upadek
    > państwa w środku Europy niż bankructwo, upadek czy szalbierstwo jakiejś
    > prywatnej firemki ubezpieczeniowej.

    Tym bardziej, że jak widać w praktycznym przykładzie na naszym rynku (OFE):
    - Towarzystwa Ubezpieczeniowe też sobie budują pałace (i zatrudniają do
    ich obsługi ludzi)
    - do tego opłacają armie akwizytorów (i płacą im znacznie więcej za
    zagarnianie klientów niż taki urzędnik dostaje pensji)
    - ani myślą obniżyć sobie prowizje, chociaż ich wyniki dla nas jako
    klientów są niezbyt zadowalające.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl