PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość... › Re: Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...
  • Data: 2006-06-06 08:20:57
    Temat: Re: Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:e61s9c$npk$1@julia.coi.pw.edu.pl...

    > Użytkownik "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl> napisał w wiadomości
    <Cut>
    > IMO jesli chcesz pracowac w duzej korporacji to najlepsza droga to studia
    > dzienne + doswiadczenie na studiach. Na dobra dzienna informatyke ciezko
    > sie dostac i utrzymac tez nielatwo, ale dajesz sygnal pracodawcy ze jestes
    > inteligentny, masz szerokie horyzonty zdolnosc szybkiej nauki. Na
    > zaocznych - nie oszukujmy sie, tylko "lizniesz" czesc tej wiedzy co na
    > dziennych. Ale nie chce uogolniac, bo tak naprawde wszystko zalezy od
    > czlowieka.
> [...]

    Czas tu chyba obalic kilka mitow:P Od paru lat pracuje w 'korporacjach' a
    kapitalem francuski, austriackim, amerykanskim, i stwierdzam co nastepuje:

    - Darmowych rozwiazan sie uzywa. Rowniez PHP + MySQL. Sa projekty, wcale nie
    malo istotne, do ktorych nie warto wytaczac ciezszych dzial. A to, ze obok
    staja Regaty po pare baniek w prawdziwych pieniadzach nic tu nie zmienia.
    - Papier i studia diznne/zaoczne - znaczenie maja lub moga miec tylko dla
    pani z HR. Poniewaz jednak zazwyczaj nie jest w CV wymagane info na temat
    toku studiow, mozna w buty wlozyc bajki o takich wymaganiach. W mojej
    poprzedniej firmie (1500 osob, IT ponad 150) gosci z wyksztalceniem
    kierunkowym bylo, wsrod adminow, bo nie pytalem koderow i wszelekiego
    rodzaju analitykow, doslownie kilka. Ja jeszcze w ogole nie mam wyzszego,
    pracuje tam juz od lat kolo po budowlance, mnostwo osob ma technika
    informatyka itp. Pare miesiecy temu zmienilem robote (na lepsza) i tez nikt
    mnie nie pytal o studia - wazny byl angielski i doswiadczenie oraz realne
    umiejetnosci.
    - To co i ile lizniesz, zalezy tylko i wylacznie od ciebie - na zaocznych
    masz wiecej czasu dla siebie i ten czas mozesz poswiecic na nauke.

    pozdr
    /p