PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość... › Re: Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...
  • Data: 2006-06-06 08:28:26
    Temat: Re: Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:e615cn$h6t$1@julia.coi.pw.edu.pl...

    > Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <cut>

    > Masz racje, ale z jednym wyjatkiem. Jesli ma zamiar studiowac informatyke
    > na jakiejs marnej uczelni, to faktycznie lepiej chyba isc na zaoczne. Ale
    > generalnie jesli chce kiedys pracowac w duzej firmie to najlepiej isc na
    > dzienne na renomowana uczelnie typu: PW, UW, AGH itp. Pracowac mozna na
    > pol etatu od 3 roku, a dobry papier pomaga w rekrutacji.

    Osobiscie jako 'informatyk' w ogole widze niewielki sens studiowania na
    informatyce - ja teraz dla przyjemnosci koncze reklame, mimo, ze nie
    zamierzam pracowac w tym zawodzie. Branza IT wymaga od ludzi wiedzy, zapalu,
    fascynacji technologiami i tworczego myslenia (niezaleznie od tego, czy
    progarmuja, czy rozwiazuja problemy jako admini, czy projektuja sieci czy
    cokolwiek innego). Tworczego myslenia nauczy cie kazda szkola. Tego co
    realnie potrzebujesz - nauczysz sie sam, choc zgadzam sie, ze informatyka
    pozwoli ci twoja wiedze pogrupowac i poszerzyc. Ale umowmy sie - wiekszosc
    rzeczy ktore wkuwasz na studiach jest ci w pracy potrzeban jak psu buty.
    Licza sie konkretne technologie, samodoskonalenie i umiejetnosc obserwacji
    rynku. Sprawa jest prosta. Dzis w modzie jest powiedzmy, IBM ze swoimi
    rozwiazaniami - stukam IBM-a, robie papior, zarabiam kaske, jutro do lask
    wroci Solek? Biore sie za Solka. A fanatycy algorytmu babelkowego i
    turbopascala... coz, milego studiowania, i obyscie znalezli robote.
    pozdr
    /p