PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego. › Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
    From: motto <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
    Supersedes: <1...@m...pl>
    Date: Wed, 03 Mar 2004 19:54:38 +0100

    Marek w wiadomości <c24r8g$nva$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Chylę czoła, a następnie staję na baczność przed super hiper extra de lux
    > programistami profesionalistami z tak górnej półki, że trzeba na nią
    > wjeżdzać windą - czy mogę zrobić spocznij :)
    Nie przesadzaj... i nie fochuj. Tak na marginesie on ma rację (za chwile
    wyjaśnię).

    > Czy ktoś może uchylić rąbka tajemnicy gdzie można się nauczyć
    > programowania (i nie tylko programowania) internetowego...
    Dziś pełno jest na rynku pracy magików komputerowych i to nie tylko
    programistów. Jak czytasz ich CV to okazuje się że są super extra hiper
    fachowcami znają to, tamto i 1000 innych rzeczy, w praktyce nie umieją nic.

    Programistą nie stajesz się przez szkołę, czy też książki programistą się
    "rodzisz". Programista (pomijając kwestię intelektu) to przede wszystkim
    człowiek z "wyobraźnią przestrzenną", człowiek zawzięty w
    tym co robi i zarazem cierpliwy, tego nie można się nauczyć z tym trzeba
    się urodzić. Wiem, że to może wielu zaboleć, ale większość nigdy mimo
    nauczenia się składni danego języka nie będzie programistami. To tak jak
    szyciem na maszynie, ja potrafię szyć na maszynie, ale nigdy, ale to nigdy
    nie nazwę się projektantem mody...

    Większość z nas zaczynała programować w wieku 12-16 lat, kiedy reszta
    rżnęła w gierki. Potem lata ślęczenia w kodzie tylko i wyłacznie dla
    własnej przyjemności. Zrozum to, że programista to maniak ślęczący całymi
    dniami w kodzie, a nie gość piszący od 8 do 16. To elita, do której wielu
    chce dołączyć, ale nie wielu (bez względu na to jak wysokie mniemanie będą
    mieć o sobie) to się uda. Jeśli chcesz być programistą z pobudek
    finansowych to odpuść sobie, bo nigdy nie wskoczysz ponad pierwsze piętro.
    Pozdrawiam

    ps. jeśli ktoś poczuł się dotknięty jego sprawa.
    --
    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    "Rem tene, verba sequentur" Marcus Porcius Cato Maior Censorius