PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego. › Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
    From: Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca i płaca dla programisty (i nie tylko) internetowego.
    Date: Wed, 03 Mar 2004 17:58:07 +0100

    Użytkownik Marek napisał:
    > W innym miejscu Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał(a):

    [ciach]

    > Czy ktoś może uchylić rąbka tajemnicy gdzie można się nauczyć programowania
    > (i nie tylko programowania) internetowego, skoro z książek Heliona (w moim
    > odczuciu wiodącego wydawcy na rynku) NIE, a leżące tu i ówdzie kursy w
    > internecie nie mają nawet objętości książeczek Heliona z serii leksykon
    > kieszonkowy :) ?

    Nauczyć się można tylko przez praktykę, programowanie to m.in. dobre
    nawyki, jak porządne formatowanie kodu, przejrzyste i zwięzłe
    komentarze, współdziałanie czyli praca zespołowa. Znajomość technologi
    związanych z projektowaniem aplikacji np. UML etc. To tylko niewielki
    ułamek, ale jednej rzeczy się nie da wyuczyć, albo masz mózg
    predysponowany do zawodu programisty albo nigdy się tej sztuki dobrze
    nie nauczysz i będziesz chłopakiem z PROKOMU ;-). Bo cóż programowanie
    to spory wysiłek umysłowy, owszem, ale też cierpliwość i upartość kiedy
    coś nie chce działać lub coś nie wychodzi :-) choć dużo zabawy również :D

    To taka moja osobista wizja z osobistych doświadczeń, póki co nie miałem
    niestety okazji pracować w dużej zformalizowanej firmie

    > Marek
    > prawdopodobnie również "panienek do zaparzania kawy"

    Pozdrawiam
    Grzesiek