PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla 50-latka.

  • 1. Data: 2005-08-31 14:38:55
    Temat: Praca dla 50-latka.
    Od: "Paszczak" <p...@p...onet.pl>

    Czesc.
    Jestem inz. mechanikiem, po PW-MEL. Od 2 miesięcy jestem bez pracy. Ostatnie 15
    lat przepracowałem w przemysle jako Głowny Mechanik, Szef Produkcji, Kierownik
    50-osobowego zakładu (produkcja, magazyny, dystrybucja itp.). Ostatnia firma
    została wykupiona przez konkurencję (koncern wycofał się z Polski) i na moje
    miejsce postawiono 31 latka "ze swoich". Mnie dano rok na "nauczenie" następcy,
    po czym mnie zwolniono, jak zresztą już ponad 50% ludzi z mojej starej firmy.
    Codziennie przeszukuję internet, gazety itp. Wysyłam co mogę i nic. Miałem dwie
    rozmowy w agencjach. Stwierdzili że mam kwalfikacje, a po pewnym czasie że
    pracodawca ustala "cichy limit" do czterdziestki.
    I co mam z tym zrobić? Mam uczucie, że to podejście do mojego wieku jest jak
    ściana, której nie przeskoczę.
    Poradźcie co robić, żeby moje CV było czytane dalej niż do daty urodzenia :(

    Pozdrawiam

    Paszczak

  • 2. Data: 2005-08-31 14:46:12
    Temat: Re: Praca dla 50-latka.
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    bierz przyklad z innych i klam
    w normalnym ustroju to w takim wieku i z takim doswiadczeniem sam
    zakladalbys jakas firme czy jakas dzialalnosc lub tez bylbys wlascicielem
    (akcjonariuszem) tego zakladu w ktorym tyle czasu zostawiles

    no ale przypominam ze pracujemy w Polsce
    :]

  • 3. Data: 2005-08-31 14:52:31
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no ale przypominam ze pracujemy w Polsce

    Co widac między innymi po tym, że ludzie, którzy sami powinni doradzac
    mlodszym, prosza mlodszych o rade dla siebie.

    vertret

  • 4. Data: 2005-08-31 15:27:10
    Od: "Paszczak" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co widac między innymi po tym, że ludzie, którzy sami powinni doradzac
    > mlodszym, prosza mlodszych o rade dla siebie.

    Nigdzie nie pisałem, że proszę o radę wyłącznie młodszych.
    Czytałem na tej grupie wypowiedzi osób w różnym wieku. Ważne co ktoś chce
    drugiemu przekazać, a nie ile maja lat. Nigdy nie lekceważę wiedzy ludzi,
    niezależnie od ich wieku. Zresztą był taki wątek o "młodym zespole".

    Czekam na podpowiedzi :)
    Paszczak

  • 5. Data: 2005-08-31 16:42:50
    Od: <a...@n...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1116.0000034f.4315c0fe@newsgate.onet.pl...
    > Czesc.
    > Jestem inz. mechanikiem, po PW-MEL. Od 2 miesięcy jestem bez pracy.

    2 miesiące to nie jest zbyt długi czas na poszukiwanie pracy. Dobrej pracy
    szuka się nawet pół roku a czasem dłużej. Najważniejsze to się nie
    zniechęcać i nie tracić wiary że się uda.

    > Poradźcie co robić, żeby moje CV było czytane dalej niż do daty urodzenia
    :(

    To raczej nie kwestia dobrego cv, tylko listu motywacyjnego. Nad nim
    wypadałoby się głębiej zastanowić. Jak przekonać pracodawcę, że mimo wieku
    jednak warto się Tobą zainteresować.

    p.s. Na prywatnej skrzynce dałam konkretną propozycję z namiarami.

  • 6. Data: 2005-08-31 16:53:56
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Paszczak <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    Kierownik
    > 50-osobowego zakładu (produkcja, magazyny, dystrybucja itp.). Ostatnia

    Dwa miesiące to bardzo mało. Trzeba przeglądąć ogłoszenia w prasie i necie.
    Zapotrzebowanie na kierowników magazynów z doświadczeniem w dowodzeniu
    zespołem pracowników jest. Na kierowników produkcji mniej, ale też jest.
    Gorzej z dystrybucją, bo przeważnie trzeba się wykazać potężnymi
    osiągnięciami w skutecznej sprzedaży i walce o klienta.
    Trzeba tylko czekać, znaleźć, napisać CV+LM i zanieść osobiście lub wysłać
    pocztą internetową lub zwykłą - zależnie od sugestii potencjalnego pracodawcy.

> [...]
    > ściana, której nie przeskoczę.
    > Poradźcie co robić, żeby moje CV było czytane dalej niż do daty urodzenia :(

    Ja mam 49 lat i daty urodzenia nie umieszczam od samego początku.
    Tyle, że z dat edukacji i pracy, stosunkowo łatwo to wyliczyć.

    Jeżeli jeszcze nie szukałeś pracy w "nowym systemie", to poczytaj w necie,
    o CV, LM i rozmowach wstępnych. Daje to podstawy tego, co można się
    obecnie spodziewać po metodach pracodawców.

    Marek

  • 7. Data: 2005-08-31 17:29:59
    Od: "Barbara" <v...@w...pl>

    Czy musisz w CV wpisywac date urodzenia?

    Basia

  • 8. Data: 2005-08-31 18:14:12
    Od: RamirezHL <q...@w...pl>

    Paszczak napisał(a):
    > Jestem inz. mechanikiem, po PW-MEL.

    W GW chyba widziałem ogłoszenie, że szukają kogoś z 20letnim
    doświadczeniem, poza tym od dłuższego czasu przy al. Krakowskiej wisi
    wielki napis "praca dla inżynierów", czy jakoś tak, szukają własnie
    mechaników. w ogóle coś lotniczego chyba się kroi w Polsce.

  • 9. Data: 2005-09-01 05:29:22
    Od: "Renata" <r...@w...pl>

> [...]
    > wielki napis "praca dla inżynierów", czy jakoś tak, szukają własnie
    > mechaników. w ogóle coś lotniczego chyba się kroi w Polsce.

    pewnie mówisz o tym przy Krakowskiej
    http://www.smil.org.pl/members/praca/praca.html
    ale oni nawet w nazwie już zaznaczają o kogo chodzi "młodych" :)

  • 10. Data: 2005-09-01 06:50:09
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Renata <r...@w...pl> napisał(a):

    > pewnie mówisz o tym przy Krakowskiej
    > http://www.smil.org.pl/members/praca/praca.html
    > ale oni nawet w nazwie już zaznaczają o kogo chodzi "młodych" :)

    Zapewne doczytał tylko: "Jestem inz. mechanikiem, po PW-MEL", a nie zauważył,
    że chodzi o pracę dla 50-latka. Stawiam, że nie może sobie wyobrazić
    50-latka korzystającego z niusów w szczególe, a z internetu w ogóle.
    Tak sobie myślę, że wśród młodych panuje przekonanie, że 50-latek umie
    obsługiwać tylko lodówkę żeby wyciągnąć browarek, i telewizor - oczywiście
    jeżeli dzieci lub wnuki ustawią mu programy :))

    A tak swoją drogą, to dziwię się, że jeszcze nie pojawiły się dla Paszczaka
    porady w stylu dodatkowe studia na Oxford, praca w Australii
    lub własna DG w Peru.

    Marek