PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło - kto odprowadza podatek?

  • 1. Data: 2005-08-31 17:22:46
    Temat: Umowa o dzieło - kto odprowadza podatek?
    Od: GeminiBoy <g...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie podatku należnego za umowę o dzieło.
    Kto jest zobowiązany do odprowadzenia podatku, ja czy pracodawca?
    Jeżeli pracodawca to jaka kwota powinna być podana na umowie, z
    podatkiem czy bez? i ile z tego idzie do moej kieszeni?

    Pytań trochę się nazbierało ale mam nadzieje, że uzyskam odpowiedź.
    Dopiero codostałem swoją pierwszą pracę i czeka mnei ustalenie takich
    szczegółów.

    Pozdrawiam serdecznie :)
    Dawid

  • 2. Data: 2005-08-31 17:32:46
    Temat: Re: Umowa o dzieło - kto odprowadza podatek?
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    GeminiBoy napisał(a):

    > Mam pytanie odnośnie podatku należnego za umowę o dzieło.

    Zgaduję, że chodzi o dochodowy?
    Wprawdzie NTG - hint: pl.soc.prawo.podatki - ale co tam.

    > Kto jest zobowiązany do odprowadzenia podatku, ja czy pracodawca?

    Jeśli się jeszcze nie zorientowałeś to nie jest pracodawca tylko
    kontrahent/zleceniodawca.

    > Jeżeli pracodawca

    Nie on, zgaduj dalej.

    to jaka kwota powinna być podana na umowie, z
    > podatkiem czy bez?

    Kwota powinna być taka na jaką się umówiliście, czyli taka, która
    zapewnia opłacalność kontraktu każdej ze stron.

    > i ile z tego idzie do moej kieszeni?

    Wszystko, ale co z tego zostaje to już kwestia wyboru rodzaju
    opodatkowania itp.

    > Pytań trochę się nazbierało ale mam nadzieje, że uzyskam odpowiedź.

    Jak widzisz staram się.

    > Dopiero codostałem swoją pierwszą pracę

    Jeśli chodzi ci o te umowy o dzieło, to nie jest praca. To są w
    najlepszym razie stałe zlecenia.

    i czeka mnei ustalenie takich
    > szczegółów.

    *Takie* "szczegóły" to ustala PT Ustawodawca.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-08-31 17:33:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GeminiBoy napisał(a):
    > Witam
    >
    > Mam pytanie odnośnie podatku należnego za umowę o dzieło.
    > Kto jest zobowiązany do odprowadzenia podatku, ja czy pracodawca?

    Zleceniodawca odprowadza zaliczkę. Nie ma pracodawcy.

    > Jeżeli pracodawca to jaka kwota powinna być podana na umowie, z
    > podatkiem czy bez? i ile z tego idzie do moej kieszeni?

    Z podatkiem na umowie. Około 84% zostaje w kieszeni.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-08-31 17:36:27
    Od: "Lady Marion" <l...@w...to.poczta.fm>

    Użytkownik "GeminiBoy" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam pytanie odnośnie podatku należnego za umowę o dzieło.
    > Kto jest zobowiązany do odprowadzenia podatku, ja czy pracodawca?

    Zleceniodawca, który potrąci Ci to z Twojej pensji, czyli de facto Ty płacisz.

    > Jeżeli pracodawca to jaka kwota powinna być podana na umowie, z
    > podatkiem czy bez?

    na umowie - kwota brutto

    i ile z tego idzie do moej kieszeni?

    przykład:
    brutto 1000zł
    20% z 1000 = 200
    1000 - 200 = 800
    20% z 800 = 160
    1000 - 160 = 840zł (tyle dostaniesz do graby)

    pozdrawiam

    LM