PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnienie na umowę zlecenie, o dzieło

  • 1. Data: 2005-08-31 07:15:50
    Temat: zatrudnienie na umowę zlecenie, o dzieło
    Od: "Alicja M" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie
    chcę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie i w związku z tym mam pytanie ile
    trzeba od takie umowy odprowadzać tych wszystkich ZUSów i podatków w przypadku
    kiedy osoba ta jest bezrobotna. I jeszcze chciałam zapytać czy urząd miasta
    dodaje coś pracodawcy jeśli ten zatrudni zarejestrowanego bezrobotnego
    z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-31 07:18:35
    Temat: Re: zatrudnienie na umowę zlecenie, o dzieło
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Alicja M napisał(a):
    > Witam serdecznie
    > chcę zatrudnić pracownika na umowę zlecenie (...)
    > I jeszcze chciałam zapytać czy urząd miasta
    > dodaje coś pracodawcy jeśli ten zatrudni zarejestrowanego bezrobotnego
    Nie mozna zatrudnic kogos na umowe-zlecenie/umowe-o-dzielo - mozna mu
    jedynie zlecic wykonanie zlecenia/dziela a to juz nie jest zatrudnienie
    (nie ma stosunku pracy). Zatem w tym przypadku nie ma tez raczej szans
    na refundacje z UP/UM
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-08-31 07:26:50
    Od: "Alicja M" <p...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > jedynie zlecic wykonanie zlecenia/dziela a to juz nie jest zatrudnienie
    > (nie ma stosunku pracy). Zatem w tym przypadku nie ma tez raczej szans
    aha rozumiem
    a ile odprowadza się kosztów od pracownika zlecając mu owo dzieło ??

  • 4. Data: 2005-08-31 07:40:47
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Alicja M napisał(a):
    > aha rozumiem
    > a ile odprowadza się kosztów od pracownika zlecając mu owo dzieło ??
    Wydaje mi sie ze w przypadku umowy-o-dzielo, to pracownik placi sobie
    sam ZUS (jesli juz jest gdzies zatrudniony to nie musi ale tutaj
    zatrudniasz bezrobotnego wiec to akurat nie wchodzi w gre).
    A tak w ogole, to jeszcze sie zorientuj czy akurat praca ktora chcesz
    zlecic moze byc podciagnieta pod umowe-zlecenie/umowe-o-dzielo (bo nie
    wszystko da sie pod to podciagnac)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl