PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Re: Praca W ... cd dalszy
    From: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca W ... cd dalszy
    Date: Wed, 12 Nov 2003 23:33:22 -0800
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    "asmira" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Male pytanie: ile bys wytrzymala w takiej pracy? Kilka miesiecy, rok?
    > IMHO taka praca to cos na przeczekanie. Fizycznie nie wydolisz.

    oczywiscie, ze na przeczekanie.

    > I dalej - dlugo w Polsce nie bylas. Bezrobocie dobija do dwudziestu
    > procent. Nie porownuj prosze tego do Stanow, bo tu nawet roboty w
    > markecie, czy przy wybieraniu zab z groszku, nie znajdziesz od reki.

    nie porownuje do stanow, tylko porownuje moje wlasne doswiadczenia z
    Polski z doswiadczeniami z Polski innych ludzi.

    moze za "moich czasow" bylo lepiej - ale znow nie az tak drastycznie.
    wbrew pozorom az tak duzo sie nie zmienilo.
    owszem, bezrobocie wieksze, ale prawo jakie bylo takie jest, urzedy
    jakie byly takie sa, stosunek do pracownikow tez sie za bardzo nie
    zmienil. nadal sa przyzwoici ludzie i nieuczciwe szuje. nadal jest korupcja.

    > Byc moze to moje paskudne wrazenie, ale widze jak "pracodawcy"
    > wykorzystuja fakt bezrobocia, leku przed bezrobociem, narzucajc
    > warunki inne niz w umowie, czy wiecej: narzucajac warunki umowy (a
    > ludzie szukajacy miesiacami pracy, przyjmuja je, ich wina), zreszta z
    > punktu widzenia prawa niewazne, bo czesto lamiace KP.

    no wlasnie.
    a ja mam wrazenie takie, ze swiat wszedzie podobnie urzadzony. wszedzie
    trzeba sie domagac swojego i walczyc o swoje.

    jesli nikt firmy do sadu nie poda za lamanie prawa, to bedzie go dalej
    lamac.

    > Powiem tak: na etacie pracowalam w swoim zyciu pol roku (wlasciwie to
    > bylo pol etatu).
    > Przez reszte na kontraktach.
    > W tej chwili ponad dwa lata. Dwa lata bez urlopu, zwolnienia z powodu
    > choroby. Nawet jak dziecko urodzilam, to na trzeci dzien dzielnie
    > pracowalam.
    > Praca jest srednio trudna. Pewnie, ze mozna mnie zastapic. Wystarczy
    > jakies dwu-trzymiesieczne szkolenie :)
    > I jak myslisz, czy jesli powiem: sluchajcie, nie mam juz sil,
    > potrzebuje trzy dni wolnego, dlugo beda sie zastanawiac nad nowym
> [...]

    nie wiem, nie znam twojego pracodawcy, nie wiem nawet co robisz.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun