PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Re: Praca W ... cd dalszy
    From: "Zorro" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca W ... cd dalszy
    Date: Wed, 12 Nov 2003 09:55:13 +0100

    Użytkownik "Jolanta Pers" napisał w wiadomości

    > Jakby mi jakiś podwładny chrzanił takie głupoty, jak Ty napisałeś w
    powyższym
    > zdaniu, to wyleciałby z drugą prędkością kosmiczną. Na pewno podałeś
    > prawdziwe powody swojego zwolnienia?

    kto nie popracuje w takich warunkach - nie uwierzy

    ja jestem zatrudniony (jeszcze) w poważnej firmie wykupionej przez kapitał
    międzynarodowy (spółka giełdowa SA)
    i mniej więcej to samo tylko z kulturą

    najpierw zwalniają kilka osób po czym dyrektor pionu mówi - trudno ,
    pracujemy do 18.00 (od 7:30)
    potem jeszcze ze dwie osoby wywala z małego zespołu i znów komentarz -
    trzeba będzie pracować do 21:00

    ja jedyny powoływałem się na kodeks pracy i regulamin podpisany przez
    Prezesa i to podstawowy powód dla którego dostałem wypowiedzenie z przyczyn
    ekonomicznych

    nie muszę dodawać że od zawsze nie ma tu płacy za nadliczbowe , a premią
    według zarządu jest to że mamy pracę

    rozbawia mnie fakt, że potem w poniedziałkowej gazecie pracy widzę
    ogłoszenia "mojej" Firmy o rekrutacji kierowników i specjalistów
    a wcześniej wyrzucono ludzi z ogromnym doświadczeniem

    argument oficjalny jest jeden - człowiek doświadczony kosztuje tyle co np.
    pięciu absolwentów

    marnym pocieszeniem jest, że na redukcje łapią się również
    dyrektorzy-profesjonaliści (zostają przyjaciele :-D i rodzina), a ci są od
    razu przechwytywani przez konkurencję lub sami zakładają firmy i okazują się
    lepsi od Firmy, która ich nie potrzebowała

    obecnie w naszym zespole bardzo dobry absolwent z certyfikatami zarabia 1000
    brutto
    i rzeczywiście pracuje ponad siły, nie targuje się o godziny, przyjdzie
    nawet w sobotę i niedzielę
    a są i stażyści którzy za darmo zdobywają doświadczenie

    dlatego całkowicie wierzę że w hipermarketach i nie tylko wyzyskuje się
    człowieka, to chyba żadna tajemnica

    jak daleko można się posunąć dla uzyskania zatrudnienia, to wie ten, kto
    musi utrzymać rodzinę i na bezrobociu odpoczywa już kilka miesięcy albo
    dłużej