PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porozmawiajmy o znajomościach - konkrety

  • 1. Data: 2003-05-11 21:50:53
    Temat: Porozmawiajmy o znajomościach - konkrety
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Jak już pewnie co niektórzy wiedzą od niedawna pracuję z czego się cieszę
    niezmiernie, ale i przepełniony jestem obawami ponieważ firma (niestety
    jednoosobowa spółka skarbu państwa) na skutek niewłaściwego zarządzania i
    przede wszystkim zatrudniania niekompetentnych osób stoi na skraju
    bankructwa. Tak więc nie wiem, czy będę pracował długo, mam jednak nadzieję,
    że nowemu prezesowi (jednoosobowy zarząd spółki) uda się zakład wyprowadzić
    na prostą. Tyle celem wstępu. Teraz fakty. Firma od jakiegoś czasu ma duże
    problemu finansowe. Poprzedni prezes za namową swojego syna (wówczas
    studenta PW i oczywiście informatyka na etacie) zakupił do firmy serwer IBM
    Netfinity 3500 za małe 27'000.00 zł (tu od razu dodam, że mam kopie faktur)
    wliczając w to oprogramowanie Nowell Net Ware. W sumie serwer jak
    najbardziej dobry, tylko że zupełnie nie potrzebny w firmie, wystarczyłby w
    zupełności taki za 8 tys. wliczając oprogramowanie (mam wycenę z Adaxa) a i
    tak możliwości tego nie były nigdy wykorzystane nawet w 50%. No cóż prawie
    20'000.00 zostało wyrzucone dla potrzeb edukacyjnych synka, a ludzie w tym
    czasie pensje na raty dostawali. Z drugiej strony w firmie do dziś pracują
    komputery klasy 386DX. Została zainstalowana sieć (swobodnie puszczone kable
    po zewnętrznej stronie ścian budynków (i kosztowało to ponoć 9,200 netto a
    przynajmniej na fakturze istnieje taka kwota. Według kilku pracowników
    robiła to firma sąsiada prezesa). Jak się okazało firma pracuje na
    nielegalnym w większości oprogramowaniu bo kupiła (nie wiem jeszcze tylko
    jakim cudem), wersje oem do starego sprzętu. O ile w przypadku Windows można
    kupić sobie np. flopka to w przypadku office taki numer już nie przejdzie
    (źródło infolinia BSA (22) 434 34 34), teraz trzeba wydać kolejne
    kilkanaście tysięcy na zakup w pełni legalnego oprogramowania. W
    sekretariacie stoi komputer odkupiony od firmy kolegi ze studiów (używany)
    za małe 5'400 zł - w czasach swojej świetności nie był tyle wart.
    Na większość komputerów brakuje faktur a i zawartość tych które są nie
    zgadzają się kompletnie ze stanem faktycznym. Co do legalnego oprogramowania
    to zostało zakupione mnóstwo za fortunę najróżniejszych programów z pewnej
    firemki z Katowic. Problem w tym, że programy te nigdy nie były potrzebne i
    do dziś leżą w kartonach nie odpieczętowane. Tu powiązań nie udało mi się
    ustalić. Księgowa to oczywiście teściowa syna, co rusz wychodzą jakieś
    nieprawidłowości w papierach... Marketing to synowa i jej koleżanka ze
    studiów od kiedy powstał sprzedaż spadłą dwukrotnie, od kiedy go nie ma
    sprzedaż rośnie (tego nie potrafię pojąć). Po starym prezesie został
    samochód służbowy (przypomnijmy kupiony w czasach kiedy na pensje brakowało)
    za małe 300'000.00 zł to akurat kwota przybliżona której nie byłem w stanie
    zweryfikować (jak ktoś się zna co kupili cesarza) i kilka szkodliwych dla
    firmy umów. Na szczęście pracownikom udało się zrobić (choć częściowo
    porządek) i wywalić tą całą rodzinkę (nie wymieniłem wszystkich) oraz
    doprowadzić do rozpoczęcia śledztwa przez prokuraturę rejonową (tu nagle
    wszyscy okazali się ciężko na coś chorzy...). Teraz zakład powoli staje na
    nogi, ale wystarczy jedna loda aby upadł i już się nie podniósł (niektórym
    firmom wisimy za faktury od 5 lat). Co do byłego prezesa to jest on teraz
    prezesem innej państwowej firemki (kolesie z UW dużo mogą). Niech Bóg ma jej
    pracowników w opiece. Jak ktoś tu jeszcze napisze że takie rzeczy są
    niemożliwe bo mamy wolną gospodarkę to chyba mu osobiście to w sposób
    inwazyjny wyjaśnię. Trzymajcie za mnie i całą resztą z zakładu (łącznie z
    prezesem) kciuki. Szkoda by było jakby 800 osób z hakiem poszło na bruk.

    motto
    icq: 238159966

    ps. a ja jeszcze o wszystkim nie wiem, aż się boję jutro iść do pracy.

  • 2. Data: 2003-05-12 00:09:57
    Temat: Re: Porozmawiajmy o znajomościach - konkrety
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sun, 11 May 2003 23:50:53 +0200, "motto" <m...@o...pl> wrote:

    >(niektórym firmom wisimy za faktury od 5 lat).

    To ja tylko przypomne - i tobie (ratuj firme - inni mnie za to zaraz zjedza ze
    czyims kosztem) i tym ktorym ktos wisi pieniadze (sami sie nie dajcie tak
    zrobic) - ze roszczenie przedawnia sie po dwoch latach.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 3. Data: 2003-05-12 00:21:08
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyims kosztem) i tym ktorym ktos wisi pieniadze (sami sie nie dajcie tak
    > zrobic) - ze roszczenie przedawnia sie po dwoch latach.
    Hmmm tak w większości to dostawcy których innymi nie da się zastąpić
    (umowy), po drugie w stosownym czasie zostały podpisane papiery o tym, że
    firma zobowiązuje się zapłacić należności choćby za kilkanaście lat (czas
    nieograniczony) ze stosownymi (na szczęście rozsądnymi odsetkami).

    motto
    icq: 238159966

  • 4. Data: 2003-05-12 00:32:17
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > czyims kosztem) i tym ktorym ktos wisi pieniadze (sami sie nie dajcie tak
    > zrobic) - ze roszczenie przedawnia sie po dwoch latach.

    To nie tak, roszczenie przedawnia sie po dwoch latach od ostatniego monitu.
    Wystarczy co pol roku wysylac wezwanie do zaplaty poleconym i problem
    przedawnienia odchodzi w niepamiec ;)

  • 5. Data: 2003-05-12 08:54:38
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w :b9mgk6$e16$...@n...telbank.pl,
    motto <m...@o...pl> wyrazil co nastepuje:
    > Jak już pewnie co niektórzy wiedzą od niedawna pracuję z czego się
    (...)
    Pomijajac wszystko nie powienienes wywlekac spraw pracodawcy na swiat - za
    to powinni cie zwolnic, a jezeli czyta to jakis potencjalny pracodawca to
    nie powienien w przyszlosci z toba rozmawiac. Bo co, jezeli cos ci sie nie
    spodoba w firmie to napiszesz o tym na news. Jezeli ci to przeszkadza to
    zglos niegospodarnosc do prokuratury i dzialanie na szkode spolki.

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 6. Data: 2003-05-12 15:34:05
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spodoba w firmie to napiszesz o tym na news. Jezeli ci to przeszkadza to
    > zglos niegospodarnosc do prokuratury i dzialanie na szkode spółki.
    Taaaaak bo podałem adres i nazwę firmy... Interesujące. Podałem także NIP i
    numery kont służbowych. A i podałem dokładne dane teleadresowe ludzi o
    których pisałem. Puknij ty się w łeb, tylko porządnie.

    motto
    icq: 238159966

  • 7. Data: 2003-05-12 15:35:04
    Od: "Janek" <t...@p...onet.pl>

    Przecierz nie podał nazwy firmy ani nie sformuował wypowiedzi w taki sposób,
    ze waidomo o kim (jakiej firmie) pisze. Więc pytam o co Ci chodzi kolego.

    --
    Tomasz Janczewski

  • 8. Data: 2003-05-12 15:48:16
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Janek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przecierz nie podał nazwy firmy ani nie sformuował wypowiedzi w taki
    sposób,
    > ze waidomo o kim (jakiej firmie) pisze. Więc pytam o co Ci chodzi kolego.
    Ja zgadnę... chodzi pewnie o ten fragment "...(kolesie z UW dużo mogą)...".
    :) Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Upss ale to nie ta grupa :)

    motto
    icq: 238159966

  • 9. Data: 2003-05-12 17:48:51
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    Widocznie koleś, który skrytykował motto czyli Tomasz Onyszko tez siedzi na
    jakims stolku i przepierdala nie swoje pieniadze. A jak widzi, że ktoś o tym
    pisze to sra w gacie. Polacy są podli, nie wiadomo dlaczego jeden drugiego
    okrada.
    Dlaczego tak jest...

  • 10. Data: 2003-05-12 17:55:27
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w :b9omq7$cqm$...@n...onet.pl,
    Spiderman <s...@p...onet.pl> wyrazil co nastepuje:
> [...]
    > siedzi na jakims stolku i przepierdala nie swoje pieniadze. A jak
    > widzi, że ktoś o tym pisze to sra w gacie. Polacy są podli, nie

    Za przeproszniem nie siedze na zadnym stolku i nie przeperdalam zadnych nie
    swoich pieniedzy , chcesz wiedziec co robie zajrzyj na strone ze stopki a
    nie opluwaj mnie.
    latwo opluwac kogos spod anonimu, ja sie chociaz nie wstydze swojego
    nazwiska przy swoich wypowiedziach.

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/