PracaGrupypl.praca.dyskusje › SKRADZIONE LOGO

  • 1. Data: 2003-05-11 21:37:27
    Temat: SKRADZIONE LOGO
    Od: n...@p...onet.pl

    Jaki czas temu, kiedy jeszcze studiowałam na ASP, ogłoszono konkurs na projekt
    logotypu dl firmy x, podjęłam się zadania. Umówiłam się z panem prezesem firmy
    który dokładnie opisał mi jakie są jego oczekiwania, przy okazji przestrzegł
    mnie że nie jedna agencja reklamowa próboała swoich sił, niestety z mizernym
    skutkiem.
    Ponieważ był to konkurs,- kasę dostwał ten kto zaprojektował zwycięskie logo.
    Pracowałam długo i wytrwale, dostarczyłam firmie x kilknaście dopieszczonych
    werji logotypu.... tym bardziej że pan prezes był wyjątkowo marudny, i zręcznie
    wychwytywał moje niedociągnięcia, trwało to ok dwóch miesięcy, pod koniec już
    prawie zostałam zapewniona że moje logo wygrało, po czym prezes umilkł.
    Dzwoniłam pisałam wszystko na nic, uznałam że logo wkońcu nie przeszło.
    Co się okazuje, znak firmowy który kilka lat temu zaprojektowałam dla firmy o
    międzynarodowym statusie na której stronie pełno tekstów w stylu- profesjonalni
    lojalni...i takie tam pirerdoły, że to LOGO widnieje na głównej stronie.
    Logotyp nad projektem którego slęczałam po nocach, został bezczelnie
    skraadziony, skradziona moja prca, i moja wiara w to że ludzie w białych
    kołnierzykach są ok.
    Minęło kilka lat a ja wciąż popełniam błędy, oczywiście proporcjonalnie coraz
    mniej... ale jednak.
    eh.
    Pozdr
    Bas

  • 2. Data: 2003-05-11 22:10:28
    Temat: Re: SKRADZIONE LOGO
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    tez tak sie dałem ywrolować
    na zakładowym konkursie
    ale było jeszcze ciekawiej
    bo prezes na zebraniu zarzadu przedstawił moje logo z uzasadnieniem
    napisanym przeze mnie
    twierdząc , ze on sam to zrobił !!!!!!!!!!!!!!
    k...
    to juz nawet o pieniądze nie chodzi
    ale na bezczelnego ...
    w tym własnie momencie wstałem i oficjalnie złożyłem wymówienie (przeciez
    kiedy moze kazac sobie przelac moją wypłate na swoje konto)
    a byłem kluczowym pracownikiem
    firma tez jest duza
    złodzieje

  • 3. Data: 2003-05-12 07:13:56
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    > [...]

    ludzie... włos się na głowie jeży jak was czytam.
    Tylko jedno mnie zastanawia. Dlaczego nikt z Was nie wytoczył sukinsynom
    sprawy w sądzie o kradzież dzieła i naruszenie praw autorskich.
    Macie przecież projekty i z pewnością potraficie udowodnić
    autorstwo tych prac.

    --
    Pozdrówka
    Vetch

  • 4. Data: 2003-05-12 16:10:38
    Od: Dawid <t...@p...pl>

    w komunikacie b9nf8k$jlu$...@n...onet.pl, Lukas z t...@o...pl napisanym
    12/05/03 0:10:

    > tez tak sie da?em ywrolowaae
    > na zak?adowym konkursie
    > ale by?o jeszcze ciekawiej
    > bo prezes na zebraniu zarzadu przedstawi? moje logo z uzasadnieniem
    > napisanym przeze mnie
    > twierdz?c , ze on sam to zrobi? !!!!!!!!!!!!!!
    > k...
    > to juz nawet o pieni?dze nie chodzi
    > ale na bezczelnego ...
    > w tym w?asnie momencie wsta?em i oficjalnie z?o?y?em wymówienie (przeciez
    > kiedy moze kazac sobie przelac moj? wyp?ate na swoje konto)
> [...]

    Jak to? Nie walczyles? Ja bym scigal jakos! Przeciez materialy robocze
    miales na pewno u siebie, z ktorych latwo dojsc kto faktycznie to wykonal.
    Moze zlodziej polecialby na pysk a ty bys awansowal lub dostal jakis bonus
    ;-)

    Dawid

  • 5. Data: 2003-05-12 16:17:40
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Dawid
    > Dowiedzoałam się o tym kilka dni temu, od razu napisałam list do ww firmy,
    niesty
    pan prezes mnie olał, mam projekty, mam świadków...
    Napisałam o tym na forum, między innymi dlatego żeby znależć kogoś kto znalazł
    się w podobnej sytuacji, i dochodził woich praw...

  • 6. Data: 2003-05-12 16:21:42
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > Logotyp nad projektem którego slęczałam po nocach, został bezczelnie
    > skraadziony, skradziona moja prca, i moja wiara w to że ludzie w białych

    Nic nie rozumiem. Podaj ich do sądu o zaległe honorarium i wydusisz z nich
    niezłą kasę razem z odsetkami. Chyba masz jakieś zamówienie od nich i
    robocze projekty - łatwo udowodnisz, to projekt jest twój. Jak to bogata
    firma, to może ci zapłacą nawet bez procesu, gdyż bardziej im się to będzie
    opłacać niż jakieś kompromitujące dla nich procesy o kradzież własności
    intelektualnej. Na twoim miejscu, to bym zebrał wszystkie materiały i
    dokumenty jakie masz i skosultował się z adwokatem.

  • 7. Data: 2003-05-12 20:38:03
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > intelektualnej. Na twoim miejscu, to bym zebrał wszystkie materiały i
    > dokumenty jakie masz i skosultował się z adwokatem.
    Nie rozumiesz, to jest międzynarodowa firma, nie czuję się pewnie mając do
    dyspozycji tylko siebie, nie mówiąc o kasie. Ale jedno wiem nie puszczę tego
    płazem , może adwokat z urzędu, może forum adwokatów nie wiem.....jeszcze...
    Szukam tu kogos kto był w podobnej sytuacji
    Poz
    Bas.....

  • 8. Data: 2003-05-12 20:58:41
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

> [...]
    > sprawy w sądzie o kradzież dzieła i naruszenie praw autorskich.
    > Macie przecież projekty i z pewnością potraficie udowodnić

    Prowadziłem proces o zaległe prowizje

    ale na logo to byłem jeszcze za głupi i za młody
    troche czasu mineło - to był 1997rok
    nie wiem byc może można by jeszcze coś wyrwać

    teraz to bym juz to nawet zrobił jak Adam M. z panem Lwem R.
    ale co tu marudzić
    gdym człowiek wiedział , ze upadnie to by sobie usiadł

  • 9. Data: 2003-05-12 21:02:09
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    > Moze zlodziej polecialby na pysk a ty bys awansowal lub dostal jakis bonus
    > ;-)

    Tym zlodziejem okazal sie PREZES
    to nie raczej bym nie awansowal

    zrobilem inny numer
    juz nikomu nic nie sprzedali z moich klientów
    a jeszcze pomoglem klientom nie zaplacic ( ze wzgledu na wady towaru - to
    juz szczególy ale oszustwa nie bylo tylko sprawiedliwosc dziejowa)
    dzisiaj ta frima ma innego wlasciciela i ofeuja mu tylko surowiec i pakuja
    produkty w inne opakowania
    wiecej stracili niz zyskali

  • 10. Data: 2003-05-13 11:49:49
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > płazem , może adwokat z urzędu, może forum adwokatów nie
    wiem.....jeszcze...
    > Szukam tu kogos kto był w podobnej sytuacji

    Żadnej rady nie znajdziesz, bo tutaj nie ma prawników. Poza tym, bez
    dokładnej znajomości sprawy, obejrzenia dokumentów, itp itd nikt nic więcej
    nie poradzi. Ja ci mogę tylko radzić, żebyś nie podejmował żadnych kroków
    bez porady prawnej, bo zrobisz jakieś głupstwo i stracisz szansę. Weź
    wszystkie papiery jakie masz i skonsultuj się ze specjalistą. On ci podpowie
    jak to zrobić i, przede wszystkim, jaka jest szansa. Jesli jest to firma z
    jakąś marką, to może być chętna do załatwienia polubownego sprawy, bez
    rozgłosu. Ale nic nie zrobisz bez pomocy prawnej, to są skomplikowane sprawy.