PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomysł na własny biznes :)

  • 21. Data: 2005-03-17 12:33:26
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: facio <p...@b...tacio>

    > TAK, "Klient lubi kupowac ,ale nie lubi,zeby mu sprzedawawac"
    > jako doradca omawiasz korzysci plynnace z posidania danego rozwiazania

    no wlasnie, a dzwonienie to idac Twoim tokiem myslenia sprzedawanie... a
    nie kupowanie (z punktu widzenia klienta)

    zaistniec jest pewnie, ze ciezko, ale chyba warto srpobowac

  • 22. Data: 2005-03-17 12:41:12
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > no wlasnie, a dzwonienie to idac Twoim tokiem myslenia sprzedawanie... a
    > nie kupowanie (z punktu widzenia klienta)

    Organizujesz seminarium/konferencje i dzwonisz w celu zaproszenia na nia.
    Przy okazji zbierasz informacje na temat ich potrzeb.
    Po konferencji dzwonisz i umawiasz sie na ew.spotkanie

    jakos trzeba zaczac aby zaistniec i wyrobic sobie "kontakty"

    rafal

  • 23. Data: 2005-03-17 17:03:27
    Temat: Re: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "Kuba Florczyk" <k...@o...pl>

    >A ja z doswiadczeniami podobnymi do Ciebie zaczalem zastanawiam sie na
    >robilenim
    > tego co wszyscy, czyli webhostingiem... konkurentow masa ogromna..
    > ciekawe... nie
    > moge przestac o tym myslec..
    >
    > ktos ma jakies doswiadczenia z ta dziedzina? albo znajomego??
    > moze mnie od tego odwiedzie?

    Jak juz ktos poruszyl ten temat, to jest nisza na rynku na technologie .NET;
    wszyscy tylko pakuja sie w php. Dlatego nie mozna znalezc tanszego "serwa"
    niz za 300 zeta za miesiac + jeszcze SQL. Jak liczylem wychodzilo jakies 7
    stow za .NET + MS SQL. O propozycji onetu juz w ogole nie wspominam, poza
    wszelkim zasiegiem. A wydaje mi sie ze moze byc zapotrzebowanie na takie
    konta .NET o obnizonych zapotrzebowaniach (sam potrzebuje :-).

    kuba

  • 24. Data: 2005-03-17 19:57:07
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    Kuba Florczyk napisał(a):

> [...]
    > wszelkim zasiegiem. A wydaje mi sie ze moze byc zapotrzebowanie na takie
    > konta .NET o obnizonych zapotrzebowaniach (sam potrzebuje :-).

    IMHO koszty licencji, .net i ms sql na linuksie nie postawisz,
    a zwrot z inwestycji musi byc pewnie w ciagu 2-3 lat, bo potem beda
    inne technologie.

    Robert

  • 25. Data: 2005-03-17 20:18:37
    Od: "Kuba Florczyk" <k...@o...pl>

    > IMHO koszty licencji, .net i ms sql na linuksie nie postawisz,
    > a zwrot z inwestycji musi byc pewnie w ciagu 2-3 lat, bo potem beda
    > inne technologie.

    No koszty sa spore, ale w innych krajach jest kilka firm ktore oferuja ten
    hosting na jakims rozsadnym poziomie cenowym.

    kuba

  • 26. Data: 2005-03-17 20:58:57
    Od: "Jarod" <b...@W...gazeta.pl>

    > IMHO koszty licencji, .net i ms sql na linuksie nie postawisz,
    > a zwrot z inwestycji musi byc pewnie w ciagu 2-3 lat, bo potem beda
    > inne technologie.

    Tylko, ze strony w ASP.Net sa raczej dla konkretnych firm, ktore nie chca
    miec wizytowki tylko duza stronke. Po prostu musi to miec jakies ekonomiczne
    uzasadnienie,zeby zainwestowac w jakas technologie. MS SQL z tego co wiem,
    tez raczej nie jest uzywany do malych bazek danych, bo jednak za licencje
    trzeba zaplacic...
    Jarod

  • 27. Data: 2005-03-17 21:08:31
    Temat: Re: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    facio <p...@b...tacio> napisał(a):

    > Naprawde, nie ma innej metody???
    oczywiscie, ze jest
    opracuj spojna koncepcje dla grupy klientow a nie klienta
    a nastepnie konsekwentnie ja realizuj.
    wybacz - wiecej niestety powiedziec nie moge:)
    wiele tutaj zalezy od wielkosci miasta - im mniejsze tym lepiej,
    choc w granicach rozsadku.
    polacy jako narod maja swoja specyfike i mozna to wykorzystac:)

    > To jak by na sile wyciagac od klientow kase...
    na tym chyba nadel polega. jedni placa drugim:)

    a z tym sie nie zgodze, bo znacznie trudniej dzwignac cene
    niz ja opuscic.
    lepiej sie postarac o solidna argumentacje i dobrych handlowcow, ktorzy
    zyja projektem, niz bawic sie w super- hiper- mega- -rabaty

    pozdrawiam
    mhl999

  • 28. Data: 2005-03-17 21:25:08
    Od: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mhl999 <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > na tym chyba nadel polega. jedni placa drugim:)

    errata:

    na tym chyba handel polega. jedni placa drugim:)

  • 29. Data: 2005-03-17 21:25:11
    Od: "mhl999 " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 30. Data: 2005-03-18 21:19:04
    Od: Jonasz <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jaspis napisał:

    > Oczywiście myślę o czymś związanym z informatyką. Tylko .. brak mi pomysłu :(
    > Głównie interesują mnie bazy danych, linux, pisanie programów.
    > Jaki biznes wy byście rozkręcili?

    Może przemysłową produkcję vortali? Coś jak
    cybersquatting, tylko z adekwatną treścią
    i istniejącą grupą użytkowników. Browary kupią
    ci hurtem setkę stron posiadających studentów
    i licealistów. Potencjalnych klientów cała
    gromada, bo to po prostu wirtualna powierzchnia
    reklamowa odwiedzana przez dobrze określoną
    grupę ludzi z własnymi pieniędzmi.

    Kiedyś ubrania były tylko od krawca i szewca,
    a teraz mamy sklepy z gotową odzieżą i to działa.
    To kwestia tylko konfekcjonowania.
    Możesz wprowadzić hosting z dynamicznymi
    opłatami za miejsce, tzn. za miejsce faktycznie
    używane, a nie deklarowane maksimum. W jakimś
    momencie musi pojawić się "pieniądz internetowy"
    i będzie on oparty na zupełnie niewirtualnych
    zasobach - może na gigabajtach do 2010 albo
    gigabajtach do 2015? Wtedy występujesz jako
    wirtubankier, pozwalasz na konwersję GB2010pl
    na GB2010AmericaOnLine albo GB2010en, pozwalasz
    na transfer od jednego użytkownika do drugiego.
    Jako poważny przedsiębiorca możesz rozmawiać
    z innymi firmami w imieniu swoich klientów,
    albo wykupić tam sobie miejsce i buforować ich
    konta do zewnętrznych operacji.

    Wyobraź sobie uczelnie, gdzie studenci noszą cienkie
    klienty i potrzebują zewnętrznego miejsca na notatki.
    (Na razie nie noszą, tylko trzymają w pokojach.)
    Skończą studia, wymienią komputery ale zatrzymają
    konta na twoich vortalach. Pieniądze popłyną z każdej
    strony: populacja płaci za miejsce, sponsor płaci
    za wyłączność, nowy użytkownik płaci za token,
    sklep komputerowy płaci za instalację Twojegopakietu.

    Przyszło mi to do głowy dość dawno, ale brak mi
    talentów. Jeśli jesteś zainteresowana takim myśleniem,
    to szukam lepszej pracy...

    J.