PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomysł na własny biznes :)

  • 1. Data: 2005-03-16 12:10:52
    Temat: Pomysł na własny biznes :)
    Od: " jaspis" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No cóż .. pracowałam już w banku (3 lata), miałam praktyki w jednej z firm
    informatycznych (dział wdrożeń), posiadam wykształcenie wyższe magisterskie
    (zarządzanie finansami) a za rok kończe drugi fakultet (kier. informatyka,
    spec. bazy danych sieci i systemy operacyjne). W sumie branża informatyczna
    jest tą w której chcę pracować. Jednak.... nie jestem do końca przekonana czy
    chcę pracować w jakiejś firmie czy nie stworzyć własnej. Oczywiście w
    polskich warunkach jest ciężko cokolwiek zrobić (ZUS). Mam możliwość
    założenia firmy na kogoś innego (uff na szczęście :) ). Noo ale jaki biznes?
    Za pewne za rok wyjadę za granicę (pracować i mieszkać) i pewnie nie prędko
    wrócę. Jeżeli założę tu swoją firmę chciałabym ją przenieść za granicę kraju.
    Oczywiście myślę o czymś związanym z informatyką. Tylko .. brak mi pomysłu :(
    Głównie interesują mnie bazy danych, linux, pisanie programów.

    Jaki biznes wy byście rozkręcili?

    Pozdrawiam,
    jaspis :)

  • 2. Data: 2005-03-16 18:21:37
    Temat: Re: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "CzopAss" <r...@o...pl>

    Sam myślę na tym by własny interes rozkręcić ale nie mam żadnych pomysłów
    narazie. Wiem że każdy czeka aż ktoś mu da pracę więc sobie pomyślałem żeby
    może samemu coś robić, tylko pozostaje pytanie CO ? Żeby tak mieć przepis na
    kurę znoszącą złote jajka :). Wogóle jest jakaś branża niszowa w Polsce, coś
    na co jest popyt ?
    Hmmm.......

  • 3. Data: 2005-03-16 19:08:38
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "CzopAss" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na
    > kurę znoszącą złote jajka :). Wogóle jest jakaś branża niszowa w Polsce,

    Zainspirowac moze przejrzenie, co wymyslili inni - albo czego potrzebuja
    ludzie, ktorych sie zna lub do ktorych opinii ma sie dostep na przyklad
    obserwujac ich na Sieci. GW robi ostatnio cykl o przedsiebiorczosci i byl
    tam np. podany przyklad pani, ktora z sukcesem zalozyla pralnio-prasowalnie
    meskich koszul dla niezonatych yuppies lub yuppies ozenionych z yuppie :).
    Jeden czlowiek (to juz przyklad nie z GW) zalozyl w centrum miasta "miejsce
    do oddania dziecka" - takie prywatne przedszkole na godziny, jak rodzice
    chca pojsc do teatru czy do knajpy i nie maja z kim zostawic np. trzylatka,
    ktorego samego nie bardzo mozna zostawic - lokalizacja czyni to bardzo
    wygodnym i jest robota dla szesciu pedagozek, clue pomyslu bylo dzialanie
    tego w godzinach wieczornych, a nie porannych, jak tradycyjne przedszkola.
    Inny facet skads zdobyl za male pieniadze maszyne do czyszczenia pierza i
    wielu ludzi dotychczas nie troszczacych sie o swoje pierzyny i poduszki
    zareagowalo bardzo pozytywnie na informacje, ze pierze mozna wyjac z
    poduszki, wyczyscic i wlozyc z powrotem i zapragneli czystosci swojego
    pierza. Poznanie kilkudziesieciu takich pomyslow bardzo inspiruje. Wiekszosc
    small biznesow opiera sie nie na wybitnie oryginalnym pomysle, ale na
    wyjatkowej kompetencji wlasciciela w swojej dziedzinie i/lub na szczegolach
    wykonania czesci praktycznej prowadzenia biznesu -nawet najbardziej
    dochodowy w teorii pomysl mozna rozwalic, cos standardowego, co jest
    powieleniem setek juz istniejacych firm, uczynic ponadprzecietnie
    dochodowym.

    Reasumujac, poogladaj rynek.

    I.

  • 4. Data: 2005-03-16 21:48:21
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > nie jestem do końca przekonana czy chcę pracować w jakiejś firmie
    > czy nie stworzyć własnej.
    [..]
    > Noo ale jaki biznes?

    Zazwyczaj pomysł na biznes jest tym, co generuje załozenie swojego
    biznesu. W taki sposób i po głębokich analizach masz pewność, że
    biznes robisz po to, żeby odnieść sukces. Myśląc odwrotnie... wielu
    już straciło.
    Może jednak praca (jak masz możliwość) i... czekanie na natchnienie?
    Sporo biznesów powstało przez doświadczenia zawodowe i zauważenie
    luki na rynku, pokrewnej do wykonywanej pracy.

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl

  • 5. Data: 2005-03-16 21:49:23
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    mozesz tworzyc sklepy internetowe, robic gry internetowe, stworzyc wlasny
    server, tworzyc programy uzytkowe

  • 6. Data: 2005-03-16 21:50:31
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > mozesz tworzyc sklepy internetowe, robic gry internetowe, stworzyc
    > wlasny server, tworzyc programy uzytkowe

    Na pewno. Ale tu dopiero ważny jest pomysł!

    J.K.

  • 7. Data: 2005-03-17 00:17:52
    Od: facio <p...@b...tacio>

    A ja z doswiadczeniami podobnymi do Ciebie zaczalem zastanawiam sie na robilenim
    tego co wszyscy, czyli webhostingiem... konkurentow masa ogromna.. ciekawe... nie
    moge przestac o tym myslec..

    ktos ma jakies doswiadczenia z ta dziedzina? albo znajomego??
    moze mnie od tego odwiedzie?

  • 8. Data: 2005-03-17 07:38:57
    Temat: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > ktos ma jakies doswiadczenia z ta dziedzina? albo znajomego??
    > moze mnie od tego odwiedzie?

    jesli masz zaklepane kilka pierwszych zlecen to warto (tylko nie takich po
    300 zl)
    inwestycja jest nie wielka (komputer ,internet,soft,aparat
    cyfrowy,skaner,tel/fax itp) + transport+op.lokal
    stale koszty tez (zus,internet,tel) + koszty transportu+op.czynsz
    najwiecej kosztuje reklama i pracownicy ,
    konkurencja : syn szefa,licealista,student,wolni strzelcy ,firmy
    komputerowe,agencje reklamowe,profesjonalne firmy
    (serwery,strony,pozycjonowanie,reklama,lacza)

    rafal

  • 9. Data: 2005-03-17 09:38:15
    Temat: Re: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: facio <p...@b...tacio>

    Ja mowie o webhostingu. Czyli utrzymanie witryn internetowych na swoich
    serwerach, cos jak home.pl i tym podobni. Plus jeszcze jakas jakas mozliwosc
    kolokacji serwerow...

    O tym mysle.

  • 10. Data: 2005-03-17 09:41:19
    Temat: Odp: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Ja mowie o webhostingu. Czyli utrzymanie witryn internetowych na swoich
    > serwerach, cos jak home.pl i tym podobni. Plus jeszcze jakas jakas
> [...]
    No to masz duza inwestycje:
    -serwery
    -lacza
    -administratorzy - programisci