PracaGrupypl.praca.dyskusjePomysł na własny biznes :) › Re: Pomysł na własny biznes :)
    From: Jonasz <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pomysł na własny biznes :)
    Date: Fri, 18 Mar 2005 22:19:04 +0100

    Użytkownik jaspis napisał:

    > Oczywiście myślę o czymś związanym z informatyką. Tylko .. brak mi pomysłu :(
    > Głównie interesują mnie bazy danych, linux, pisanie programów.
    > Jaki biznes wy byście rozkręcili?

    Może przemysłową produkcję vortali? Coś jak
    cybersquatting, tylko z adekwatną treścią
    i istniejącą grupą użytkowników. Browary kupią
    ci hurtem setkę stron posiadających studentów
    i licealistów. Potencjalnych klientów cała
    gromada, bo to po prostu wirtualna powierzchnia
    reklamowa odwiedzana przez dobrze określoną
    grupę ludzi z własnymi pieniędzmi.

    Kiedyś ubrania były tylko od krawca i szewca,
    a teraz mamy sklepy z gotową odzieżą i to działa.
    To kwestia tylko konfekcjonowania.
    Możesz wprowadzić hosting z dynamicznymi
    opłatami za miejsce, tzn. za miejsce faktycznie
    używane, a nie deklarowane maksimum. W jakimś
    momencie musi pojawić się "pieniądz internetowy"
    i będzie on oparty na zupełnie niewirtualnych
    zasobach - może na gigabajtach do 2010 albo
    gigabajtach do 2015? Wtedy występujesz jako
    wirtubankier, pozwalasz na konwersję GB2010pl
    na GB2010AmericaOnLine albo GB2010en, pozwalasz
    na transfer od jednego użytkownika do drugiego.
    Jako poważny przedsiębiorca możesz rozmawiać
    z innymi firmami w imieniu swoich klientów,
    albo wykupić tam sobie miejsce i buforować ich
    konta do zewnętrznych operacji.

    Wyobraź sobie uczelnie, gdzie studenci noszą cienkie
    klienty i potrzebują zewnętrznego miejsca na notatki.
    (Na razie nie noszą, tylko trzymają w pokojach.)
    Skończą studia, wymienią komputery ale zatrzymają
    konta na twoich vortalach. Pieniądze popłyną z każdej
    strony: populacja płaci za miejsce, sponsor płaci
    za wyłączność, nowy użytkownik płaci za token,
    sklep komputerowy płaci za instalację Twojegopakietu.

    Przyszło mi to do głowy dość dawno, ale brak mi
    talentów. Jeśli jesteś zainteresowana takim myśleniem,
    to szukam lepszej pracy...

    J.