PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomysł na własny biznes :)

  • 11. Data: 2005-03-17 10:51:18
    Temat: Re: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: facio [Thu, 17 Mar 2005 10:38:15 +0100]:

    > Ja mowie o webhostingu. Czyli utrzymanie witryn internetowych
    > na swoich serwerach, cos jak home.pl i tym podobni. Plus jeszcze
    > jakas jakas mozliwosc kolokacji serwerow...
    >
    > O tym mysle.

    Jako dzialalnosc glowna? Jesli nie masz do wywalenia przez
    pierwsze miesiace kilkuset KPLN i zaklepanych faktycznie
    *bardzo* dobrych handlowcow -- to popelnisz samobojstwo
    zawodowe i finansowe.

    Koszta ktore musisz w tym wypadku uwzglednic:
    - *dobre* lacze
    - *porzadny* sprzet + porzadna serwerownia
    - administrator / administratorzy
    - handlowcy, handlowcy, handlowcy
    - reklama, reklama, reklama -- *nie* tylko w Necie
    + fakt, ze w pierwszym okresie kilku m-cy bedzisz glownie
    dokladal a nie zarabial. Czyli utrzymanie tego wszystkiego
    i jeszcze na dokladke utrzymanie siebie.

    Jezeli myslisz o tym zeby wziac lacze ze 2Mbps i postawic
    na tym serwerek na Linuxie, to obejrzyj sobie ceny firemek
    ktore tak wlasnie porobily: circa 100-300PLN rocznie. Teraz
    przelicz sobie, ilu musialbys miec klientow zeby zwrocilo
    Ci sie chocby to lacze i koszt DG -- zakladam ze administrujesz
    sam i jestes w tym pierunsko dobry, jesli nie to dolicz tez do
    tego administratora -- przelicz to na realne mozliwosci
    znalezienia takiej ilosci klientow i obsluzenia ich na w miare
    dobrym poziomie na takim laczu (a wymagajacy ostatni sa jak
    diabli) -- i masz odpowiedz na swoje pytanie.

    Krotko: jesli juz cos robisz i masz wolny kawalek lacza, to
    jak najbardziej. Jesli chcesz robic od poczatku jako glowna
    swoja dzialalnosc -- zapomnij.

    Kira

    --
    /O)\ Prosba: szukam domu dla 2-letniej suczki z Wawy.
    \(O/ Szczegoly na www.cyber-girl.net w PopUp'ie. Jesli

  • 12. Data: 2005-03-17 10:52:40
    Temat: Re: Pomysł na własny biznes :)
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: CzopAss [Wed, 16 Mar 2005 19:21:37 +0100]:

    > Wogóle jest jakaś branża niszowa w Polsce, coś na co jest popyt ?
    > Hmmm.......

    Jest, nawet kilka ktorych do tej pory nikt albo niemal nikt
    nawet nie ruszyl. Ale do tego potrzeba pieniedzy, a ja jak
    na razie mam glownie drobne ;)

    Kira

  • 13. Data: 2005-03-17 11:29:16
    Od: facio <p...@b...tacio>

    Mam ta cala inrasftrukture i mam praktycznie wpiecie w swiatlowod duzego
    operatora, wiec bedzie jakas tam skalownosc rozwiazania.. tyle ze jest
    to w Polsce... ceny w Polsce sa drozsze.. a teraz jest masa resellerow
    theplanet.com... technicznie sie znam, serwer porzadny trzeba by
    kupic... kupil bym bardzo dobry sfot do obslugi hostingu...za lokal nie
    musze placic.. nie bylo by w sumie tak ciezko.. wydaje mi sie ze
    pozosaje jedynie kwestia jak to sprzedac.. uwazam, ze sprzedaja sie
    rozne rzeczy, nawet powyzej ceny rynkowej - trzeba je tylko umiec
    sprzedac (nawet najwieksze gowno); wiec prawda jest taka, ze
    rzecyzwiscie handlowcy musza byc.. i musz byc dobrzy.. ale czy ktos mi
    umial by wytlumaczy na czym polegala by ich praca??? Mieli by dzownic i
    napraszac sie???

  • 14. Data: 2005-03-17 11:47:27
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2005 12:29:16 +0100, facio <p...@b...tacio> napisał:

    > Mieli by dzownic i
    > napraszac sie???

    Dokladnie

    Na poczaatek, zeby przywabic klientow musialbys dawac duze upusty.
    Dopiero po roku, dwoch, gdy bedziesz mial comiesiecznie sensowna ilosc
    wznowien, odetchniesz finansowo.

  • 15. Data: 2005-03-17 12:08:39
    Temat: Odp: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    szukasz klienta ..
    -z listy referencyjnej drozszej konkurencji
    - z listy referencyjnej gorszej konkurencji
    - z katalogow branzowych,baz danych

    tylko kontakt telefoniczny i wizyty u klienta
    O tradycyjnej poczcie i emilach zapomnij.

    firmy rezygnuja z uslug bo:
    - konta pocztowe sa ciagle spamowane
    -serwis www chodzi powoli i sa klopty z dostepem
    -cena jest za duza ,firmy czesto sa bombardowane nowymi ofertami (w tym
    Twoja)
    -"operator" technicznie jest w tyle np. dostep do mySQl,MS SQL,email>sms,
    itp

    rafal

  • 16. Data: 2005-03-17 12:11:28
    Od: facio <p...@b...tacio>

    > Dokladnie

    Naprawde, nie ma innej metody???
    To jak by na sile wyciagac od klientow kase...

    > Na poczaatek, zeby przywabic klientow musialbys dawac duze upusty.
    > Dopiero po roku, dwoch, gdy bedziesz mial comiesiecznie sensowna ilosc
    > wznowien, odetchniesz finansowo.

    Rok, dwa.. duzo i jednoczesnie nieduzo, zeby sie usamodzielnic!

  • 17. Data: 2005-03-17 12:16:24
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "facio" <p...@b...tacio> napisał w wiadomości

    > Naprawde, nie ma innej metody???
    > To jak by na sile wyciagac od klientow kase...

    Ups, uwazasz, ze Twoj produkt nie jest wart pieniedzy, ktore za niego
    zadasz?
    W sprzedazy aktywnej najwazniejsze jest zwrocenie sie z oferta do wlasciwej
    osoby/firmy - tzn. takiej, ktora potrzebuje tego, co sprzedajesz i dla
    ktorej Twoja oferta jest lepsza od innych. Musisz dobrze znac mocne (i
    slabe) strony swojej oferty i to, dla jakich klientow najwieksza wartosc
    przedstawia wlasnie to, co Ty masz najlepsze. I im proponowac. Bez dobrej
    analizy i strategii w tym zakresie praca ph moze rzeczywiscie przypominac
    wciskactwo czy zebranie.

    > Rok, dwa.. duzo i jednoczesnie nieduzo, zeby sie usamodzielnic!

    Musisz miec pieniadze na przezycie tego roku i utrzymanie firmy w tym
    czasie.

    I.

  • 18. Data: 2005-03-17 12:16:54
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Naprawde, nie ma innej metody???
    > To jak by na sile wyciagac od klientow kase...

    Jest :
    -reklama w tv,
    -prasa w tym branzowa
    -uczestnictow konferencjach jako sponsor
    -budowa wlasnej silnej grupy partnerow handlowych

    widze iz jestes informatykiem a nie menagerem, w interesach trzeba miec
    twarda dupe
    a przy sprzedazy stosowac techniki sprzedazya nie chwalic swoje..

    rafal

  • 19. Data: 2005-03-17 12:23:40
    Temat: Re: Odp: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: facio <p...@b...tacio>

    > -reklama w tv,

    bardzo droga

    > -prasa w tym branzowa

    droga

    > -uczestnictow konferencjach jako sponsor

    No, rozpoznawalnosc marki rosnie

    > -budowa wlasnej silnej grupy partnerow handlowych

    To jest chyba nalepsze

    > widze iz jestes informatykiem a nie menagerem, w interesach trzeba miec
    > twarda dupe
    > a przy sprzedazy stosowac techniki sprzedazya nie chwalic swoje..

    jak mam to niby rozoumiec?? sprzedawac nie chwalac swojego?

  • 20. Data: 2005-03-17 12:26:56
    Temat: Odp: Odp: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > jak mam to niby rozoumiec?? sprzedawac nie chwalac swojego?

    TAK, "Klient lubi kupowac ,ale nie lubi,zeby mu sprzedawawac"
    jako doradca omawiasz korzysci plynnace z posidania danego rozwiazania

    ciezko i drogo jest zainstniec na rynku

    rafal