PracaGrupypl.praca.dyskusje › Plaga matołów

  • 141. Data: 2005-09-09 11:01:48
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: "stkrotka" <o...@a...pl>

    > Re to: stokrotka [8 Sep 2005 20:27:19 +0200]:
    > No, ja tez w tym punkcie jestem egoistka:

    TAk jesteś egoistką bo : ORTOGRAFIA to jest NAWYK,
    często nielogiczny,
    który ludzie ciężko myslący i ociężali umysłowo,
    narzucają bezmyślnie następnym, pokoleniom.

    > nie bede kretynka wychowywac
    Niech twoje dziecko zdaje maturę wg zasady : 1 błąd i wynocha
    Będziesz mieć pewność, że nie wychowałaś kretynka.
    A na poważnie: jeste sbez serca.

    > , chce zeby moje dziecko jednak wlasny jezyk znalo,
    Dlaczego go nie uczysz pisać po staropolsku?
    Zaakceptowałaś poprzednie reformy ortografii?
    Jakim cudem?

    > a nie hejkowalo, siemkowalo i papatkowalo tylko
    Nie znam tych słów. NIe ma ich w słowniku: ani przez "h", ani przez "ch".
    Ty nie umiesz pisać, jakim prawem wymagasz dużo więcej od swoich dzieci ?

  • 142. Data: 2005-09-09 11:08:44
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    NIc z tego nie wynika.
    są słowa, które , choć są identyczne zarówno w mówieniu i pisaniu
    to ich znaczenie jest całkiem inne i zależne od kotekstu.
    Co więcej mają znaczenie pozytywne lub negatywne.
    Np mandat drogowy - coś złego,
    mandat poselski - całkiem inne znaczenie.
    albo: bramka (może być piłkarska, a może być elementem technicznym)
    i wiele wiele innych.........

    i jakoś sobie ludzie z tym radzą.

  • 143. Data: 2005-09-09 11:09:01
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On 9 Sep 2005 13:01:48 +0200, in stkrotka wrote:

    > TAk jesteś egoistką bo : ORTOGRAFIA to jest NAWYK,
    > często nielogiczny,
    > który ludzie ciężko myslący i ociężali umysłowo,
    > narzucają bezmyślnie następnym, pokoleniom.

    Rety, ja to sobie do sygnaturki wezmę.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    nippitatum - Exceptionally strong beer

  • 144. Data: 2005-09-09 11:14:49
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Takie rozdzielenie nie ma sensu, ponieważ ani znaki
    > diakrytyczne ani dwuznaki nie mają w łacinie oparcia.
    > Jak likwidować "ż", to i "rz" zarazem - całkiem zabić
    > tą głoskę - rozumiesz tragizm twojego postulatu?
    Nie, nie rozumiem, przemyślałam to, i wiem:
    zlikwidować "rz" , pozostawić "ż".
    I niech się informatycy nie rzucają, bo sama jestem informatykiem.
    Jestem przeciwna likwidacji polskich znaków z ogonkami.
    A likwidacja "ż" i tak by wam (to zdanie piszę tylko do marnych informatyków)
    nic nie pomogła , bo zostaje jeszcze garść innych "ogonków".

  • 145. Data: 2005-09-09 11:23:52
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <2...@n...onet.pl>
    stokrotka napisał(a):

    > I niech się informatycy nie rzucają, bo sama jestem informatykiem.

    Takim jesteś informatykiem jak ja matką z dzieckiem.

    > Jestem przeciwna likwidacji polskich znaków z ogonkami.
    > A likwidacja "ż" i tak by wam (to zdanie piszę tylko do marnych informatyków)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > nic nie pomogła , bo zostaje jeszcze garść innych "ogonków".

    Ale jak coś do siebie piszesz to nie musisz na grupie.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 146. Data: 2005-09-09 11:33:03
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >polskich
    >
    >Hm, dla mnie to bez różnicy czy swojego komputera używam za granicą, czy
    >przed. ;)

    Nie wszyscy podrozuja z kompem.

    >BTW, nie koniecznie do Ciebie:
    >ja nie uważam, że to coś złego. Tylko argument, przeciw likwidacji
    >ogonków, przez osobę, która ich nie używa dla mnie brzmi śmiesznie.

    Ja nie moge sie nadziwic, ze ktos jeszcze te osobe traktuje cokolwiek powaznie.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 147. Data: 2005-09-09 11:33:04
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Fri, 9 Sep 2005 11:23:52 +0000 (UTC)]:

    > Takim jesteś informatykiem jak ja matką z dzieckiem.

    Pozdrow dzieciaczka :> bo niestety, ale takich wlasnie teraz
    mamy informatykow -- co to im serwer news nie wytrzymuje dlugosci
    watku, a netykieta im przewiduje 20 postow dziennie ;) Czasami
    na rozmowach kwalifikacyjnych z takimi naprawde, ciezko jest
    zachowac chocby pozory powagi :)

    Kira

  • 148. Data: 2005-09-09 11:33:40
    Od: "@nn" <ann@post>

    *~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*
    Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:2e9e.000000fb.43216ea9@newsgate.onet.pl...
    > Nie, nie rozumiem, przemyślałam to, i wiem:
    > zlikwidować "rz" , pozostawić "ż".

    A ja się nie zgadzam, mi się bardziej "rz" podoba. Zlikwidować "ż" -
    zostawić "rz" :>
    Ania
    --
    ~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~
    *~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*

  • 149. Data: 2005-09-09 11:38:12
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stkrotka [9 Sep 2005 13:01:48 +0200]:

    > TAk jesteś egoistką

    No przeciez juz ustalilysmy ze jestem, ja sie wcale nie
    wypieram...

    > bo : ORTOGRAFIA to jest NAWYK

    No jest, jak najbardziej. Tak jak zalatwianie sie w toalecie
    a nie pod krzakiem, tudziez jedzenie sztuccami a nie lapami.

    > często nielogiczny,

    No, logiczniejsze byloby jesc lapami: mniej zmywania, wieksza
    wygoda, latwiej zlapac i w ogole. Robimy ustawe?

    > który ludzie ciężko myslący i ociężali umysłowo,
    > narzucają bezmyślnie następnym, pokoleniom.

    Wymienione przez siebie cechy bardzo ladnie sama prezentujesz,
    nie mogac za chiny ludowe pojac, ze ortografia polska ma bardzo
    konkretny sens i jest uzyteczna.

    > Niech twoje dziecko zdaje maturę wg zasady : 1 błąd i wynocha
    > Będziesz mieć pewność, że nie wychowałaś kretynka.

    To Ty tu prawo chcesz zmieniac, wiec jak Ci starczy czasu to sie
    czestuj takze zasadami matur ;) Mi tam obecne nie przeszkadzaja.
    Ortografia tez mi nie przeszkadza bo w przeciwienstwie do Ciebie
    -- ja ja znam.

    > A na poważnie: jeste sbez serca.

    Moj kardiolog twierdzi ze mam, ale jak chcesz to mozesz sobie
    z nim o tym podyskutowac.

    > Dlaczego go nie uczysz pisać po staropolsku?

    Zapewniam, ze staropolski tez bedzie rozumiec. Bardzo piekny
    jezyk swoja droga, zaluj ze nie potrafisz docenic.

    > Zaakceptowałaś poprzednie reformy ortografii?
    > Jakim cudem?

    Pojawila sie kometa i trzech facetow w koronach... A nie, sorki,
    to nie ta bajka jest...

    > Nie znam tych słów.

    Skretyniaj spoleczenstwo to nastepne pokolenia beda znaly glownie
    takie wlasnie, tfu, "slowa".

    Kira

  • 150. Data: 2005-09-09 11:38:53
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [9 Sep 2005 12:39:04 +0200]:

    > a nie każdy jest informatykiem.

    Nom. Na ten przyklad Ty nie jestes...

    Kira