PracaGrupypl.praca.dyskusje › Plaga matołów

  • 111. Data: 2005-09-08 23:28:43
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > [*] Te kilka razy w życiu gdy byłem poproszony o opinię na temat
    > kandydata, posiłkowałem się właśnie m.in. działalnością delikwenta
    > na grupach dyskusyjnych - zarówno merytorycznie jak i pod względem
    > "ogólnego wrażenia".
    > Daniel
    Nie spotkalem sie w zyciu zawodowym z p_r_a_w_d_z_i_w_y_m dyslektykiem
    (falszywych bylo kilku), natomiast byl taka osoba moj kolega ze szkolnej
    lawy w liceum. Potrafil piszac jakis wyraz popelnic w nim 3 bledy a
    powtarzajac ten wyraz w pracy pisemnej popelniac w nim rozne bledy. Nie bylo
    na to sposobu- trwalo to cale liceum i trwa do dzisiaj. Przez caly czas
    nauki w liceum z prac z jez. polskiego dostawal zawsze dwie oceny: jedna za
    tresc i jedna za dokonania w dziedzinie ortografii. Nie musial sobie
    zalatwiac na mature zadnego papierka od lekarza- nauczyciele wiedzieli o
    jego problemie i nie robili mu z tego tytulu klopotow. Dodam ze gosc byl (i
    jest) oczytany i bardzo elokwentny. Przewrotnosc losu sprawila ze dzis jest
    odpowiedzialny za korekte i nadzor "humanistyczny" nad tekstami w jednym ze
    znanych fachowych wydawnictw medycznych :-))
    --
    Jackare

  • 112. Data: 2005-09-08 23:38:32
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Fri, 9 Sep 2005 01:28:43 +0200, in Jackare wrote:

> [...]
    > odpowiedzialny za korekte i nadzor "humanistyczny" nad tekstami w jednym ze
    > znanych fachowych wydawnictw medycznych :-))

    Nic dziwnego -- znajomy dysorto pracuje teraz jako tłumacz i radzi sobie z
    tym bardzo ładnie. No, ale to trzeba chcieć.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    entredentolignumologist - One who collects toothpick boxes

  • 113. Data: 2005-09-08 23:40:38
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: złoty [Fri, 09 Sep 2005 01:15:27 +0200]:

    > heh..typowa kobieta. Daj szansę też facetom (..kurcze - mam
    > nadzieję, że nie kobietom ;P)

    A czemu "masz nadzieje"? ;>

    > z polskimi literkami w nazwisku!! ..nie skreślaj ich tak
    > od razu ;P:P

    Nie no, sztuk jeden w zupelnosci mi starczy. Ale on nie ma
    akurat polfontow... :P

    > ..próbowałem. Nie da się. Za dużo kabli ;P Trudno - musi zostać :)

    Dobry sekator czyni cuda :>

    Kira

  • 114. Data: 2005-09-09 05:34:53
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dfqds4$kon$1@achot.icm.edu.pl>
    badzio napisał(a):

    > Nie kazdy ma mozliwosc czytania postow z polskimi literkami. Nie kazdy
    > ma mozliwosc pisania postow uzywajac polskich literek. Niektorzy maja

    No bez przesady. Jak się chce to się ma. Może 20 lat temu to był problem.
    Ale dziś? Lenistwo.

    > nawyk wyniesiony z dawniejszych czasow i podswiadomie na
    > ircu/im/newsach/forum/poczcie nie uzywaja pliterek.

    Z którym trzeba walczyć.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 115. Data: 2005-09-09 05:35:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Dobrym starym zwyczajem panujacym na usenecie. Uzywam usenetu od dobrych 7-8
    > lat i jakos tak mi zostalo.

    Ja ten problem określam per "wtórny odsieciowy postępujący analfabetyzm"
    i staram się z tym walczyć. Ostatnio mam wyniki - ewidetnie wygrywam ;)
    Z konsoli, rzecz jasna, bez spellcheckera (makaronizmy to inna sprawa) ;P

    j.

  • 116. Data: 2005-09-09 05:36:29
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dfqe99$iao$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Kira napisał(a):

    > Nawyk. 10 lat temu spod konsoli sie nie za bardzo dawalo i tak
    > mi zostalo. Ale zauwaz, ze to z ortografia nie ma wiekszego
    > zwiazku, ch i h jednak inaczej wyglada... ;)

    No tak, ale zdanie: Zrob mi laske i skonfiguruj komputer. - już nie jest
    jednoznaczne, nie? ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 117. Data: 2005-09-09 05:38:35
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dfqh2d$n36$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Jackare napisał(a):

    > Dobrym

    W jakich kręgach?

    > starym zwyczajem panujacym na usenecie.

    > Uzywam usenetu od dobrych 7-8
    > lat i jakos tak mi zostalo.

    7-8 lat to już było iso. Ten zwyczaj był pewnie i dobry, ale z 10 - 11 lat
    temu.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 118. Data: 2005-09-09 05:41:01
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <s...@l...eu.org>
    januszek napisał(a):

    > Ja ten problem określam per "wtórny odsieciowy postępujący analfabetyzm"
    > i staram się z tym walczyć. Ostatnio mam wyniki - ewidetnie wygrywam ;)
    > Z konsoli, rzecz jasna, bez spellcheckera (makaronizmy to inna sprawa) ;P

    Ja u sibie ten problem zauważyłem jakieś 5 lat temu, po dwóch latach
    siedzenia na ircu. Jak zauważyłem, że na końcu wyrazów mi 'ę' przeszło na
    'e'.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 119. Data: 2005-09-09 06:19:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > W jakich kręgach?

    Nie jest to tematem watku, ale odpowiem :-)

    Chocby w kregach Polakow czytajacych grupy z zagaranicy oraz "krajowych"
    uzywajacych czytnikow linuxowych. Mam spore grono takich znajomych i jest to
    klon w ich strone, aby nie wyslwietlaly im sie kratki i inne bzdury. Tyle.
    Poza tym za innych grupach na ktore pisuje czesciej niz na ppd, pisanie bez
    polskich znakow nadal nalezy do kanonow dobrego zachowania i przestrzegania
    netykiety.

  • 120. Data: 2005-09-09 06:31:13
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >W jakich kręgach?

    >7-8 lat to już było iso. Ten zwyczaj był pewnie i dobry, ale z 10 - 11 lat
    >temu.

    Czesto uzywam komputera za granica i tam nie ma mozliwosci uzywania polskich
    literek i nie sadze by to kiedykolwiek sie zmienilo.
    A czlowiek, im wiecej pisze, tym mocniej sie przyzwyczaja do okreslonego
    layoutu klawiatury. Polski layout mam przewaznie wylaczony jak w pracy (praca
    w developerskich nazedziach przy wlaczonym polskim przewaznie tylko wkurza)
    tak i w domu.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl