PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pisać "wyższe" czy nie?

  • 1. Data: 2002-07-22 20:19:22
    Temat: Pisać "wyższe" czy nie?
    Od: "Grzegorz B." <e...@g...pl>

    Witam!
    Sytuacja jest taka: jestem obecnie na X sem. studiów dziennych. Piszę
    magisterkę i szukam jednocześnie pracy.
    Moje pytanie jest takie: czy mogę pisać w ankietach osobowych, że mam
    wyższe wykształcenie, które właściwie jest tuż,tuż? Pytam, bo chciałbym
    uniknąć sytuacji, w której pracodawca przy segregacji podań, przeglądając
    tylko rubrykę "wykształcenie", odłoży moje na kupkę ludzi, którzy faktycznie
    mają wykształcenie średnie i nic poza tym.
    Ewentualnie jakie mogą być konsekwencje takiego "oszustwa"?
    Dodam jeszcze, że wcześniej skończyłem technikum i nie zrobiłem po
    drodze żadnego licencjata, czy też inżyniera, bo wtedy nie byłoby
    problemu...
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-07-22 21:04:19
    Temat: Re: Pisać "wyższe" czy nie?
    Od: "Sławomir Furmanek" <e...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz B." <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moje pytanie jest takie: czy mogę pisać w ankietach osobowych, że mam
    > wyższe wykształcenie, które właściwie jest tuż,tuż?

    Najlepiej napisz tak jak jest, znam ludzi co zaczeli prace podczas pisania
    magisterki i do dzisiaj sie jeszcze nie obronili i nie napisali pracy.

> [...]
    > tylko rubrykę "wykształcenie", odłoży moje na kupkę ludzi, którzy
    faktycznie
    > mają wykształcenie średnie i nic poza tym.

    Napewno tak nie zrobi, zreszta dzisiaj wyksztalcenie to niewszystko, a
    raczej czasami nawet niewiele.

    pozdr.Slawek

  • 3. Data: 2002-07-23 06:45:28
    Od: "Jacek B" <c...@p...onet.pl>

    nie jestem pewny ale wyzsze sie ma po uzyskaniu absolutorium, potem jest juz
    tytul naukowy.
    JAcek B

  • 4. Data: 2002-07-23 08:22:51
    Temat: Re: Pisać
    Od: "v2" <v...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jacek B <c...@p...onet.pl> napisał(a):

    > nie jestem pewny ale wyzsze sie ma po uzyskaniu absolutorium, potem jest juz
    > tytul naukowy.
    > JAcek B

    Kwaśniewski też tak myślał...
    Wyższe to wyższe - mgr

  • 5. Data: 2002-07-23 08:50:46
    Od: Lukasz Wojtów <l...@f...zamosc.pl>

    v2 <v...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > Kwaśniewski też tak myślał...
    > Wyższe to wyższe - mgr
    jak nie wiesz to nie pisz.
    wyzsze jest po ukonczeniu uczelni wyzszej - moze byc nawet licencjat.
    mgr - to pierwszy stopien naukowy
    Lukasz

  • 6. Data: 2002-07-23 09:30:55
    Od: "Jacek B" <c...@p...onet.pl>

    pisalem ze nie jestem pewien, ale podajac za encyklopedia:
    Absolutorium (z łaciny absolutorium - zwolnienie),
    2) stwierdzenie odbycia studiów wyższych bez uzyskania dyplomu, w Polsce
    stosowane zwyczajowo, nie ma znaczenia prawnego.

    Hasło opracowano na podstawie "Słownika Encyklopedycznego Edukacja
    Obywatelska" Wydawnictwa Europa. Autorzy: Roman Smolski, Marek Smolski,
    Elżbieta Helena Stadtmüller. ISBN 83-85336-31-1. Rok wydania 1999.

    ciach....

    jak napisali".. stwierdzenie odbycia studiow..",

    a poza tym wielu pracodwacow wymaga aby nowo zatrudniany pracownikow, jezeli
    nie posiada jeszcze tytulu technicznego (inz, tech) lub naukowego (mgr, dr)
    a juz niedlugo sie go spodziewa :-)), przedstawili dokument stwierdzajacy
    ze posiada absolutorium.

    Jacek B

  • 7. Data: 2002-07-23 09:33:58
    Od: Lukasz Wojtów <l...@f...zamosc.pl>

    Jacek B <c...@p...onet.pl> wrote:
    > pisalem ze nie jestem pewien, ale podajac za encyklopedia:
    nie Ty
    kogo cytowalem?

    Lukasz

  • 8. Data: 2002-07-23 09:48:31
    Od: "Robert Wosiek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Więc mam wyższe eykształcenie,
    Chociaż studiów nie skończyłem,
    Jak prezydent Kwaśniewski
    Jaskiernia stróż prawości

  • 9. Data: 2002-07-23 09:54:02
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Jacek B" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    > nie jestem pewny ale wyzsze sie ma po uzyskaniu absolutorium, potem jest
    juz
    > tytul naukowy.

    Najbezpieczniej napisać "prezydenckie" :-))

    BAH
    PS.
    zależy od roku ukończenia studiów.

  • 10. Data: 2002-07-23 12:34:38
    Od: "Jacek B" <c...@p...onet.pl>

    alez wiem ze nie ty :-), tylko napisalo mi sie pod twoim postem :-)))
    Jacek B