PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pisać "wyższe" czy nie?

  • 21. Data: 2002-07-24 01:05:44
    Temat: Re: Pisa
    Od: "v2" <v...@N...poczta.gazeta.pl>

    Sebol <l...@s...pl> napisał(a):

    > jaki pracodawca zatrudnia wg papierka???

    jak nie ma innego kryterium - to stosuje papier. W zasadzie większość
    absolwentów wygląda jakby ich ktoś przez ksero przepuścił, te same
    kwalifikacje (czytaj: żadne), ta sama "zdolność szybkiego uczenia się" -
    buahahaha, te same zainteresowania (literatura, kino, teatr - ludzie - to juz
    nudne jest!) więc przynajmniej papier czasem jest wyróżnikiem.
    Co do nazwy mojej firmy - to sorry, albo jestem uprzejmy (wtedy podaję), albo
    szczery (wtedy - zapomnij). Myślę że tutaj bardziej o szczerość chodzi, nie?
    Firma to jednak znana i pewnie nazwa nie raz obiła Ci się o uszy :-)więc jak
    masz jakieś pytania związane z rekrutacją - wal śmiało, anonimowo mogę Ci
    szczerze odpowiedzieć, a parę ładnych lat w zawodzie jestem.

  • 22. Data: 2002-07-24 13:54:38
    Temat: Odp: Pisać
    Od: "Grzegorz B." <e...@g...pl>

    Jak widać z tej dyskusji sprawa absolutorium oraz związanego z nim
    wykształcenia nie jest dla wszystkich tak oczywista jak wybicie szyby i
    kradzież...

    > No na to jest paragraf. Natomiast w sprawie wykształcenia każdy ma prawo
    > oświadczyć, że zjadł wszystkie rozumy, a wykształcenie ma znacznie
    > więcej niż wyższe. Wykroczeniem bądź przestępstwem jest to, gdy jest
    > "poświadczeniem nieprawdy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" -

    Praca z definicji ma na celu zarobkowanie, czyli korzysci majatkowe, więc
    chyba takie oszustwo też pod to podpada (przynajmniej dla mnie -niestety)

    Grzegorz

  • 23. Data: 2002-07-24 14:02:12
    Temat: Odp: Pisać "wyższe" czy nie?
    Od: "Grzegorz B." <e...@g...pl>

    Użytkownik No Name <v...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...

    > pewna osoba została polecona innej osobie (ja polecałem) i było to za
    > mało, bo papier był konieczny. Są takie miejsca pracy, gdzie jak coś w
    > powietrze wyleci, albo ktoś się zatruje, to prokurator zaczyna od
    > sprawdzania papierów, atestów i uprawnień. No mercy, jak coś jest nie tak.

    No tak, ale to wtedy problem pracodawcy. Choć na pewno nie czułbym się
    najlepiej, gdyby było tak z mojego powodu. Ale to już dyskusja na inny
    temat....
    Grzegorz

  • 24. Data: 2002-07-24 14:17:30
    Od: "Grzegorz B." <e...@g...pl>

    > Odpowiadaj normalnie na ogloszenia gdzie wymagane jest twoje wyzsze
    > kierunkowe, podawaj planowany termin obrony i temat pracy.
    >
    > "Koncze studia wyzsze na.......ktore planuje zakonczyc obrona pracy
    > magisterskiej w miesiacu....."

    To chyba najlepsze wyjście. Gorzej tylko z ankietami w ktorych jest miejsce
    na postawienie krzyżyka. Choć myślę, że nic się nie stanie jeśli gdzieś na
    boczku nabazgrzę powyższą uwagę - będzie przynajmniej się bardziej rzucać w
    oczy :)
    Jeszcze raz dzięki za wszystkie odp.
    Grzegorz

  • 25. Data: 2002-07-24 15:34:30
    Temat: Re: Pisać
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > chyba takie oszustwo też pod to podpada (przynajmniej dla mnie -niestety)

    Moim zdaniem odpowiedzialność wobec pracodawcy jest o tyle, że nie
    mówisz mu prawdy (zakładając, że powiesz, że masz wyższe, jak nie do
    końca) - pracodawca musiałby udowodnić, że poniósł szkodę z tytułu
    Twojego kłamstwa. Kłamstwo bezskutkowe nie jest przestępstwem, np.
    możesz pracodawcy powiedzieć, że masz licencję pilota promu kosmicznego.

    Problem prawny jest nie wtedy, gdy dostajesz pieniądze za pracę, którą
    zdobyłeś zatajając lub nadinterpretując fakty, lecz gdy np. korzystasz
    ze świadczeń w wymiarze większym niż przysługujący, np. wymiar urlopu.
    Wtedy mamy do czynienia z odpoczywaniem za pieniądze pracodawcy w
    wymiarze nienależnym, czyli z korzyścią majątkową uzyskaną w wyniku
    oszustwa. Nie jestem na tyle biegły w materii, by odpowiedzieć na
    pytanie, czy studia wliczają się do stażu pracy, gdy nie masz dyplomu, a
    powinieneś go mieć.

    Pzdr: Dogbert

  • 26. Data: 2002-07-24 16:18:33
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Witam, to zdradź jak mozana zaskoczyc takiego pracownika personalnego jak Ty?
    tomek

  • 27. Data: 2002-08-10 07:07:31
    Temat: Re: Pisać "wyższe" czy nie?
    Od: "666" <p...@p...com>