PracaGrupypl.praca.dyskusje › do kolegow GC pytanie o inwestycje ...

  • 1. Data: 2002-07-22 18:00:21
    Temat: do kolegow GC pytanie o inwestycje ...
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    Panowie, mam dylemat.
    Poniewaz nie przeznaczam calej kasy na konsumcje i troche jej zostaje na
    koncie, stalem sie objektem zabiegow pracownikow swojego banku, ktorzy to
    pragna uczsczesliwic mnie jakas forma lokaty.

    Co radzice, co sami robicie z nadwyzkami gotowki, o ile wolno spytac.

    ja mam do dyspozycji w DB24:
    - dwa rodzaje funduszy powierniczych srednio i mocno agresywny, ale po tym
    co sie dzieje w USA (i kto wie kiedy zacznie sie w Europie) raczej gielda
    odpada.
    - fundusz powierniczy o klasie ryzyka 1. Sa to udzialy w zakupie, budowie i
    wynajmie nieruchomsci. W aktualnej chwili daje to mniej wiecej 5 do 5.5
    punkta w skali roku.
    - kasa budowlana diabli wiedza ile ale pewnie tak ze 4%
    - ... wiecej sie dowiem na kolejnym spotkaniu
    - oczywiscie sugeruja wykupienie ubezpieczenia na zycie z voll opcja (co w
    naszej sytuacji jest raczej chyba troche za szybko, a w mojej szczegolnie bo
    jedno ubezpieczenie juz mam)
    - ..

    co sadzicie, co sami zrobiliscie?
    jesli grupa nie jest najlepszym miejscem (czego nie sadze) to moze na priv.

    Pozdr.
    Beny

  • 2. Data: 2002-07-22 19:59:03
    Temat: Re: do kolegow GC pytanie o inwestycje ...
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    kupuj obligacje skarbu panstwa :)

  • 3. Data: 2002-07-22 20:45:04
    Od: "skinny" <f...@a...net.pl>

    > jesli grupa nie jest najlepszym miejscem (czego nie sadze) to moze na
    priv.
    pl.biznes.wgpw

    PZDR

    Skinny

  • 4. Data: 2002-07-22 21:09:22
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.de>

    Witam

    Uzytkownik "Beny" <b...@p...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > koncie, stalem sie objektem zabiegow pracownikow swojego banku, ktorzy to
    > pragna uczsczesliwic mnie jakas forma lokaty.

    Ja swoja chce ulokowac w pewna inwestycje, ale moj krok nie jest za
    bardzo trafny z punktu widzenia kolegow i znajomych

    Szczegoly na priv

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 5. Data: 2002-07-22 21:13:17
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > kupuj obligacje skarbu panstwa :)

    ktorego PL czy D?

  • 6. Data: 2002-07-22 21:14:11
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "skinny" <f...@a...net.pl> wrote in message
    > priv.
    > pl.biznes.wgpw

    Dzieki, sadzisz ze tam mi pomoga jak inwestowac kase w Niemczech?
    zaraz sprobuje ...

  • 7. Data: 2002-07-22 21:42:30
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ktorego PL czy D?

    PL.
    Wszyscy kupuja (banki)_ to czemu masz byc gorszy?
    Wejdz sobie na www.cdmpekao.com.pl i przez internet sobioe mozesz kupic nie
    ruszajac sie nawet z domu.
    Do wyboru do koloru.

    Co prawda juz nie to co kiedys (15,5 w roku odsetkowym, kapitalizowane), ale
    lepszej ofery nie bedziesz mial. Fakt, ze roznice walutowe moga sie
    pojawic... No ale, niby czemu taka zlotowka byla mocna przez tyle czasu

  • 8. Data: 2002-07-23 20:04:14
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Panowie, mam dylemat.

    Wszyscy GC-towcy miaja ten sam dylemat :-))
    choroba zostaja pieniadze na koncie !!

    Moja rada:
    dopoki GC jest tylko na piec lat nie maja sensu
    zadne dlugoterminowe zobowiazania:
    1. Bausparen
    2. LV = zyciowe (minimum 12 lat!!!!), inaczej nie dostaniecie pieniazkow z
    powrotem
    albo fiskus dowali podatki :-((

    zostaja krotkoterminowe
    z mozliwoscia szybkiego wyjscia bo:
    1. firma splatuje i co?? z czego placic?, jak wyciagnac jesli dopiero po 4
    latach jest koniec?
    2. uklady sie zmienia, mozna zostac w niemczech:
    wtedy jak najszybciej oplaca sie kupowac dom/mieszkanie w niemczech bo
    teraz ceny spadaja
    a na dluzsza mete zawsze chociaz czynsz zostanie w kieszeni!! (wszyscy
    placimy za duzo czynszu :-)))

    Walcie na priva jesli chodzi o konkrety

    posdrofka
    thomas Hamburg