PracaGrupypl.praca.dyskusje › Psychologiczne zagrywki

  • 1. Data: 2002-07-22 20:31:46
    Temat: Psychologiczne zagrywki
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Od roku szukam pracy i co jakiś czas chodzę na rozmowy. Kiedyś zadali mi
    pytanie: "Siedzisz przy biurku i dzwoni do ciebie szef abyś natychmiast
    przyszedł do niego w ważnej sprawie. Po odłożeniu słuchawki telefon znowu
    dzwoni. Co robisz udajesz się do szefa czy odbierasz telefon?" Palnołem, że ide
    do szefa ale jak pomysleć to w zasadzie tak naprawde pewnie odebrałbym ten
    telefon bo jest to pewnego rozaju odruch ale o co tu chodzi? Oczywiście mnie
    nie przyjęli bo chciałem za dużo (pewnie). Często się spotykam z takimi
    pytaniami i odpowiedz w moim przypadku bywa losowa bo naprawdę - jeżeli się
    ktoś mnie zapyta czy jadąc samochodem próbuje ominąć staruszkę, która właśnie
    wyległa na jezdnię czy też będę się starał wychamować przed nią - zależy to od
    wielu czynników i nie potrafię na to odpowiedzieć jednoznacznie. Czy osoby
    zadające takie to jaikieś automaty wypełniające kwestionariusz? Może ktoś z
    rekrutacji napisze mi coś na temat tych pytań. Jak mam odpowiadać? Jakieś
    przykłady może poda. Jak odpowiadać na pytanie ze smokiem broniącym wyjścia z
    jaskini.
    Daro (soory za długość)

  • 2. Data: 2002-07-23 00:57:37
    Temat: Re: Psychologiczne zagrywki
    Od: "killerisme" <k...@p...gazeta.pl>

    taaaa, takie 'psychologiczne testy' przy rozmowie rekrutacyjnej beda
    przeprowadzane dopoki-dopoty jacys 'amerykanscy uczeni' nie stwierdza, iz
    daja one tyle co testy psychologiczne typu 'sprawdz jaka naprawde jestes'
    zamieszczane w brukowej prasie...

    Nie daj sie omamic - sa to pseudo-psychologiczne testy, ktore teoretycznie
    maja na celu uproszczenie procesu rekrutacji (pasujesz do wzorca - dostajesz
    prace - nie - to sorry...). Mam znajomego, ktory pracowal w duzej firmie
    spozywczej (napoje) - jako przedstawiciel handlowy. Firma zaczela zwalniac -
    zwolnili i jego - ale firma dobra - zorganizowala kursy dotyczace CV, LM, HR
    i wszystkiego co wiaze sie z uzyskaniem nowej pracy. No i znajomy byl
    wniebowziety - otworzyli mu oczy! Ci szkoleniowcy rowniez byli wniebowzieci!
    Nic dodac - nic ujac!

    Jakis czas temu (jakis 2000r.) bylem na tego typu rozmowie rekrutacyjnej -
    standardowo - jeden od pytan plus jeden obserwator... 'Psychologiczne
    pytania', jedno za drugim, a miedzy nimi takie (!!!): "Co robie kiedy klient
    wyrzuca mnie przez drzwi...?" Czuje, ze panowie czekaja na odpowiedz, ze
    wracam oknem... - Ja odpowiedzialem, ze jesli przy okazji szukaja akwizytora
    na dywany to zaszla pomylka, przeprosilem i pozegnalem sie z panami -
    zadzwonili po 2 tygodniach - za pozno, bo w miedzyczasie znalazlem robote...

    tez sorry, ze dluuuugie...

    --
    killerisme

  • 3. Data: 2002-07-23 06:58:08
    Od: "Bolek" <1...@p...gazeta.pl>

    Zignoruj i odpowiedz tak jak bys zrobil, bo przeciez chcesz by Ci sie tam
    dobrze pracowalo?
    A jesli komfort pracy nie jest tak wazny, to odpowiedz, ze albo:
    1) Potrzebujesz chwile do namyslu (to zawsze dobrze wyglada).
    2) Albo po prostu nie wiesz, co bys zrobil.
    3) Albo w zaleznosci od rodzaju pracy wybierz opcja, ktora wg. Ciebie jest
    najlepsza dla danej firmy.
    B.

  • 4. Data: 2002-07-23 18:55:14
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > (...) dzwoni do ciebie szef abyś natychmiast
    > przyszedł do niego w ważnej sprawie. Po odłożeniu słuchawki telefon znowu
    > dzwoni. Co robisz udajesz się do szefa czy odbierasz telefon?"

    Idę do szefa, bo telefonu już nie słyszę. Jeżeli jest to stacja
    pogotowia / wieża kontroli lotów etc., to mam w dupie pilne sprawy szefa
    i trzymam się regulaminu. Bez wiedzy gdzie pracuję pytanie jest bez sensu.
    Możesz odpowiedzieć, że zachowasz się zgodnie ze zwyczajami panującymi w
    firmie, które masz nadzieję w najbliższym czasie poznać.

    > (...) jeżeli się
    > ktoś mnie zapyta czy jadąc samochodem próbuje ominąć staruszkę, która właśnie
    > wyległa na jezdnię czy też będę się starał wychamować przed nią

    Kierowca w sytuacji krytycznej zachowuje się automatycznie i nie jest w
    stanie przewidzieć, jaka to będzie reakcja, jeżeli:
    - nigdy nie był w takiej sytuacji
    - nie trenował podobnych sytuacji w warunkach symulowanych

    Możesz odpowiedzieć, że o ile zdążysz podjąć jakąkolwiek decyję to
    priorytetem będzie życie człowieka. Jeżeli masz tupet, to zapytaj, czy
    pracowicy w tej firmie często rozwiązują takie dylematy w czasie
    pełnienia obowiązków służbowych - wyraź też nadzieję, że kondycja firmy
    pozwala na terminowe regulowanie zobowiązań z tytułu ubezpieczeń
    komunikacyjnych. Albo zapytaj, czy od odpowiedzi uzależniona jest moc
    silnika przysługującego na Twoim stanowisku samochodu służbowego.

    (...)
    > Jak mam odpowiadać?

    Kuluralnie, nie dać się wyprowadzić z równowagi. Jeżeli na danym
    stanowisku potrzebne są cechy analityka możesz kierować się logiką i
    odpowiadać z opźnieniem.
    Jeżeli potrzebne są umiejętności szybkiego decydowania (zakłada się
    pewną stopę błędnych decyzji) ważne, że odpowiadasz szybko, a w
    pytaniach bełkotliwych jak powyższe prosisz o dodatkowe informacje.

    Pzdr.: Dogbert

  • 5. Data: 2002-07-24 07:48:14
    Od: "Świat" <b...@p...com>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Od roku szukam pracy i co jakiś czas chodzę na rozmowy....itd

    Ja kwestię rozmów znam od tej drugiej strony (przez pół roku chodziłam jak
    cień za specjalistami z tytułu pisania pracy na temat rekrutacji) i takie
    pytania same w sobie są bezsensu i denerwujące ale trzeba wziąć pod uwagę
    fakt, że przy okazji zadawania trudnych, kłopotliwych pytań ONI obserwują
    twoje reakcje i zachowanie a także "mowę ciała", które w takich sytacjach
    człowiek nie jest w stanie do końca kontrolować i jeżeli blefuje to z regóły
    zdradza się jakimś drobiazgiem. Ja na początku sądziłam, że to bzdura, że
    człowiek jak chce coś "ukryć" to nikt tego nie zauważy. Jednak po kilku
    spotkaniach (byłam obserwatorem w celu zebrania danych) rzeczywiście oczy mi
    się otworzyły.

    to tyle tego wywodu
    powodzenia

  • 6. Data: 2002-07-24 12:09:21
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > rekrutacji napisze mi coś na temat tych pytań. Jak mam odpowiadać? Jakieś
    > przykłady może poda. Jak odpowiadać na pytanie ze smokiem broniącym

    A co powiesz na taki test:

> [...]
    >
    > Mozesz zabrac przyjaciela i zrewanzowac mu sie za uratowanie Ci zycia.
    >
    > Jednak wowczas moze sie okazac, ze juz nigdy nie spotkasz swojej
    > wymarzonej milosci...
    >

    > Kandydat, ktorego przyjeto do pracy (jedyny z ponad 200 zglaszajacych
    sie)
    > nie mial watpliwosci, gdy udzielal odpowiedzi:
    >
    > - Kogo bym zabral? To proste. Dalbym kluczyki swojemu przyjacielowi z
    > prosba, by zabral staruszke jak najszybciej do szpitala. Sam zas
    zostalbym
    > na przystanku i wspolnie z kobieta z mych marzen zaczekalbym na

    Moral: nie mysl schematycznie! :)

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 7. Data: 2002-07-24 13:28:30
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Jest problem: Twój przyjaciel, ratownik życia nic nie robi, by pomóc
    staruszce. Możesz się zatrzymać i razem z nim próbować ją ratować,
    wzywając pogotowie przez komórkę (karetka ma priorytet i dojedzie
    prędzej niż Ty do szpitala), ponadto powinieneś posiadać i wykorzystywać
    właściwie narzędzia pracy (komórka).
    Będzie okazja na popisowy numer samarytanina przed kobietą, od razu
    test, czy doceni i jak zachowa się w konkretnej sytuacji. Ponadto
    wspólne działanie z przyjacielem podbuduje Waszą przyjaźń.
    A konsultantowi możesz powiedzieć, że Twoje cabrio, to samochód
    towarowo-osobowy, kryty plandeką, wzięty w leasing i udostępnianie go
    osobom trzecim do celów ratownictwa może stworzyć skomplikowaną sytuację
    prawną.
    Można się też powołać na USA, które są bogate i dostatnie - tam do
    stauszki zwykle nikt się nie zatrzyma, bo ta oskarży go potem o
    spowodowanie dodatkowych obrażeń, etc.

    Pzdr:

    Dogbert

  • 8. Data: 2002-07-30 18:13:20
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

    > Od roku szukam pracy i co jaki? czas chodz? na rozmowy...

    Tak BTW to nalezy pamietac, ze przy tego typu testach psychologicznych i
    IQ (a czesto sie juz teraz zdarzaja) powinien byc obecny psycholog, w
    przeciwnym razie mozna albo odmowic poddania sie takiemu testowi albo
    pozwac do sadu "przyszlego" pracodawce... Jaki to ma jednak sens, kiedy
    naprawde bardzo zalezy nam na danej pracy... eh...

    Pozdrawiam,
    Cass