PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pieniądze na OFE

  • 1. Data: 2004-01-11 15:37:04
    Temat: Pieniądze na OFE
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Jest osoba, która od wrześnie 2003 pracuje na umowę o pracę na pół etatu (do
    ręki ok. 550zł miesięcznie). W tej chwili na jej koncie OFE znajduje się ok.
    5zł!!! Co jest? Nie dziwiłbym się gdyby było sporo więcej lub nie było nic
    (wiadomo - opóźnienia ZUSu), no ale 5zł? Z czego ok. 2,5zł za październik i
    2,5zł za listopad - natomiast na wrzesień nic.
    Osoba ta przystąpiła do OFE gdzieś w połowie październiki - czy więc
    pieniądza za wrzesień też trafią do OFE?

  • 2. Data: 2004-01-11 16:04:37
    Temat: Re: Pieniądze na OFE
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,
    Być może przyczyną opisanego stanu rzeczy są terminy wypłaty wynagrodzenia i
    odprowadzania składek do ZUS.
    Wynagrodzenie za wrzesień może być wypłacone w październiku, a składki ZUS
    (E, R i pozostałe) dopiero w następnym miesiącu, czyli w listopadzie.
    Jeżeli wypłata wynagrodzenia w tym samym miesiącu, to i tak składki E i R
    trafiają do ZUS w następnym miesiącu.
    Pozdrowienia

    wa

  • 3. Data: 2004-01-11 16:59:20
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (E, R i pozostałe) dopiero w następnym miesiącu, czyli w listopadzie.
    > Jeżeli wypłata wynagrodzenia w tym samym miesiącu, to i tak składki E i R

    No dobra ale skąd składka miesięczna na II filar OFE w wysokości ok. 2zł?
    Przecież powinno być znacznie więcej...
    Co innego opóźnienie, a co innego za niska składka :(
    Składki za październik i listopad trafiły na konto OFE ale jak już mówiłem
    ich wartość to w sumie niecałe 5zł !!!

  • 4. Data: 2004-01-12 09:06:37
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No dobra ale skąd składka miesięczna na II filar OFE w wysokości ok. 2zł?

    Witam,
    O to zapytaj w ZUS, każdy inspektorat czy oddział ma takie stanowiska, które
    udzielają porad czy wyjaśnień.

    wa