PracaGrupypl.praca.dyskusje › firmy ze złą opinią

  • 1. Data: 2004-01-11 11:59:43
    Temat: firmy ze złą opinią
    Od: "bm" <g...@g...pl>

    Witam,

    polecam ranking, albo raczej listę firm ze złą opinią. Listę tą stworzyli
    internauci,
    warto prześledzić, może natkniesz się na firmę do której właśnie aplikujesz,
    a może dodasz coś od siebie,

    zachęcam do przeczytania:
    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=140&w=33058
    65

    pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2004-01-11 20:18:10
    Temat: Re: firmy ze złą opinią
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Przejzalem ranking i moje przypuszczenia sie potwierdzaja, ze wlasciwie
    oprocz sporadycznych zgloszen zagranicznych, dominuje tzw. polisz biznes.

    Wlasciwi sam mam podobne zdanie - chcociaz nigdy nie pracowalem w polskej
    duzej firmie, to moglbym dorzucic jeszcze dluga liste ich nazw, a o ktorych
    slyszalem z relacji ich bylych praconikow (a moich kandydatow) lub , ktore
    poznalm swiadczac im swoje uslugi. To przykre, moze kiedy sytuacja sie
    poprawi i pracownicy beda mogli powybierac w ofertach pracy, takim firma
    dostanie sie "za swoje" i zmusi je to do zrewidowania swoich dzialan.
    Niestety jest tez na rynku troche firm zagranicznych, ktore zapowiadaly sie
    ciekawie, ale po tym jak zalozyli je ekspaci i wdrozyli w jej dzialalnosc
    Polakow, a sami wrocili na swoje, to firmy zeszly na psy

    Moim zdaniem przyczyn jest kilka:
    - niedouczeny top menedzment

    - niewpojona zasada, iz firma to ludzie i nalezy im sie szacunek. Zreszta
    czasto ci ludzie sami przez lata pracowali w firmach i zyli w systemie,
    gdzie jednostka to nic wielkiego. Prawdopodobnie tego sie juz nie zmieni,
    dopoki nie nastapi zmiana pokoleniowa

    - brak jakiejkolwiek kultury firmy lub pielegnowanie kultury patologii,
    gdzie poluje sie tylko na bledy pozwalajace latwo wymienic pracwnika

    - przekonanie szefostaw a zatym i pracownikow, ze zeby sie udalo trzeba
    kombinowac i zwalczac wszytkich dookola

    - paternalistyczny styl zarzadzania "firma to ja"

    Pewne jeszcze kilka ale nie mam czasu juz wiecej pisac

  • 3. Data: 2004-01-13 19:46:58
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    a może tutaj zrobimy taką liste nieuczciwych pracodawców
    (nazwa firmy i powód) co wy na to ????

    TS

  • 4. Data: 2004-01-14 20:43:58
    Od: "Nasz" <p...@n...pl>

    super pomysł zaoszczędzi czas i niepotrzebnie robione nadzieje że nie
    wpadnie sie z deszczu pod rynne.
    pozdrowionka
    Paula

  • 5. Data: 2004-01-14 23:59:16